Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 994 ggr
Maria
1

Godmorgon 19 juli

Godmorgon alla.

Det regnar. Det har regnat mer eller mindre hela natten. Jag har varit uppe i omgångar och haft svårt att sova. Moritz, den galne katten har haft samma problem.Glad

Jag ska iväg på en magnetröntgen av hjärnan nu 07.50 och det är jag inte särskilt nervös för utan snarare resultatet.

Det tar väl några veckor nu i sommartid att få svar.

/Maria

Cristine
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åhhh herregud..är vi i slutet av agusti redan? Vart har jag varit?

God morgon Humlan jag förstår din oro och skulle inte vilja vara i dina skor,det finns inget värre än att gå och vänta på resultat i veckor. Min känsla är dock att du har föga att oroa dig för. Håller tummar och tår!

God morgon till er andra också jag önskar alla en härlig sommardag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

#1 Haha CristineSkrattande Nu har jag ändrat rubriken. Inte riktigt augusti ännu som väl är.

/Maria

Toyan
1

God morgon Humlan och alla som tittar in.

Bra att ni haft sällskap av varandraGlad Lycka till idag, ska hålla tummar och tår för att allt är ok. Kram

Här strålar solen men kylslaget är det, 10 grader.

En fin dag önskar jag er allihopa!

flisan708
1

God morgon på Er alla!!!

#0 Kram till dig!!!! Dendär ovissheten och rädslan inför ett svar vet jag hur det känns. För några år sedan så var jag i den situationen och jag hade målat upp värsta scenariot och planerade för hur jag skulle hantera det. Jag hade dock tur att för det var något som jag ändå kunde leva med. Stor kram till dig!!!!

Idag ser det ut att kunna bli en regnfri dag enligt prognosen, hoppas det stämmer. Ute är det 13 grader och molnligt.

Idag ska jag träffa en gammal kompis från grundskolan som jag inte träffas på evigheter, vi ska mötas halvvägs. Ska ses vid Torsångs cafe på em, ska bli trevligt.

Önskar Er alla en skön torsdag!!!

Kram

collinn
1

God morgon 19:e juli! Idag ska jag säga upp mig från mitt jobb, sedan när jag slutar klockan 18 ska jag försöka bestämma hur jag vill klippa mig. (Ser ofantligt ovårdad ut så nu är det dags att göra något drastiskt.)

Sen ska jag söka lägenhet på gotland och skriva personligt brev och skicka in min ansökan… Och planera vad jag ska göra i Flensburg när jag är där på semester om två veckor. Fullt upp idag!

# 0 Kram till dig!

Maria
1

Nu är både röntgen och handling gjord och jag somnar när jag ligger i apparaten.

/Maria

fotokrafs
1

God förmiddag

Gick upp sent, fast det var tänkt att vi skulle upp tidigt.
Vi ska ta en sväng med cykel på Djurgår'n, 
få se om vi kommer iväg… så sega som vi är. Oskyldig

Soligt och fint idag

Ha en underbar dag!

chik
0

God dagens Bumbleboo o ni alla..

Så det har redan varit Agustig här??

Bumbleboo..ja då var det gjort..Röntgen personalen sa inget???

**Det blir nog bra…..

Flisan Kul o träffa gamla vänner…

Collin..Huva vad du har mycket att stå i…

Nu känns det som det är skitväder i hela landet o Kalt….

Ja, ja.Fin dag till er.

O ett kort från Rondane Nationalpark i Norge..Så fint o djuren gick lösa,Så skall alla djur ha det…

Lena.P är jag i verkliga livet.

chik
0

Så mycket vandringsleder..

aggeelin
1

Godmorgon! Just nu skiner solen här men enligt prognosen ser det ut att bara bli regn idag. Vi får väl se.

#6 Jag önskar lycka till med reslultatet av undersökningen och hoppas att det kommer fort!

Jag har försökt få med mig sambon ut i svampskogen utan något större resultat. Han håller på och målar ute i förrådet och vill göra det nu när det inte regnar.

Ha en fin dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
1

Godförmiddag igen. Fina bilder chik.

Jag tror inte ens röntgenpersonaler får säga något utan det ska gå via läkaren.

Agge, hoppas du får övertalat sambon att följa med till skogen

/Maria

chik
0

agge, Gå ut själv o njut o leta svamp..

Bumbleboo…Vet inte hur det är med personalen..Vet bara att en av gångerna när jag röntgade mig o det hade blivit dåligt,, så frågade personalen om jag hade ont o om jag skulle till läkaren efter röntgen.

Bara en tanke..För väntan är Inte Bra..Tjing till dig o fin regnig dagKyss

Vi var ju på semester!!!Isen låg o vi kastade snöboll..

aggeelin
0

#12 Bra idé! Jag får försöka att hitta något nytt ställe här i närheten. Det gamla ligger något drygt mil bort och börjar bli förstört av skogsskövling.

Maria
1

Jag har blivit uppringd av neurologen efteråt varje gång. Just nu är jag ju inte särskilt dålig mer än att jag går som ett fylloSkrattande

Det dröjer någon vecka med svaret sa de men det är sommartid nu så jag räknar med 2-3 veckor. Det är bättre att ställa in sig på att det tar tid.

/Maria

aggeelin
1

#14 Hur länge är det meningen att du ska gå på det viset? Det ska väl "gå över"?

Maria
1

Den här cancerformen finns ingen 5-årsgräns som det gör för de flesta har jag förstått.. Har man varit fri i 5 år så blir man ju annars friskförklarad.

Här vet man inte om eller när en ny tumör kan komma men det ska i så fall komma inom det området spinalvätskan cirkulerar. Alltså i hjärnans ventriklar och ner i ryggraden.

Så jag får nog fortsätta göra sådana här kontroller men kanske det kommer att räcka med en gång om året i framtiden förhoppningsvis.

/Maria

aggeelin
1

#16 Bra med kontroller. Att inte lämna över till dig att fundera över om det händer något negativt med kroppen - då går det ju att hela tiden känna oro för att det är något fel

Maria
1

#17 Ja, exakt.

/Maria

Cristine
1

#17 Jag tycker du är en stark och beundransvärd Kvinna som tar det på rätta sättet.KyssGlad

Maria
1

#19 Tack Cristine.

Här har regnat konstant ett dygn nu. Jag brukar gilla regn men det är sååå blött ute.Rynkar på näsan

/Maria

chik
1

Håller med agge o Cristin i vad de skriver..Oskyldig

Men undrar lite över hur lång tid det tar eller om det alltid skall vara som så att du känner dig lite lätt lullig o yr.

stina63
0

Gomiddag vänner

Jösses sicket väder, Som det regnade inatt, Skönt att vara ledig idag, Men ack de blir inget trädgårdsarbete idag. Har sovet lite väl länge idag, Nästan för länge tycker jag,
Humlan jag ska hålla mina alla tummor för dej att det går bra,

Ha en skön tordsagKyss

zabelle
0

Halloj!
Kikar in och kollar så ni har det bra allihop :)
Jag har semester och haft lite paus från Fokus, nu ska jag läsa vad ni hittat på sen sist.

Ha en fortsatt go kväll!

Zabelle   

Cristine
0

#23 Ja det märktes att du var borta!Tungan ute

aggeelin
0

#23 Hej hej, kul att se dig häär!!