Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 5537 ggr
hobbymupp
0

Griskött o ledvärk

Hade ingen aning om vilket forum jag borde setta detta i men here it goes; Jag har länge hört att griskött främst men även andra fyrbenta djur kan, när de förtärs, ge ätaten ont i lederna. Min mor har börjat käka enbart fågel o fisk och anser sig må bättre. Men vid släktträffen nu (this moment) började vi fundera om.de vetenskapliga beläggen för detta, ger grisar vissa människor ont i lederna och varför? Letat på internet men hittar inget… Tack på förhand!

Cristine
0

Rött kött är boven

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
0

Jag har fått lära mig att gris kan ge en mer ledvärk om man har rematisk värk. Men om de stämmer vet jag inte.,

JereMina
0

Rött kött är vad jag även har hört som Cristine men jag vet inte säkert

penke
0

.."vetenskapliga" undar om Scan har någon..(?) :- )
om kvinnor mellan 35 - 59 år ,boende i Närke o västra Gästrikland
med veckointag mellan 890 - 970 gram fläsk  osv.  osv ..
(dvs. hälfetn av genomsnittliga köttkonsuntion en)

jag hittade dock på Icakuriren..om vad undvika vid bla. ledvärk:
kött (alla landdjur)

rött kött ökar oxå "slumpvis" chansen till mag/tarm-cancer 
liksom chark-varor

..men,men..lyssna mer till din kropp än lita på vad som står på tex. internet eller någon ..vitrock säger  :- )

;  penke

Karmatarerskanise
1

Mjöl är inflamatoriskt, så det kan vara boven det med. Hade faktiskt aldrig hört talas om att kött skulle orsaka ledvärk.

Fridaaaa
0

Nej jag tror inte på det. Inte om man inte har någon bakomliggande sjukdom i alla fall.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Namiko
0

Jag har inte hört det om kött, däremot potatisväxter och där märker jag av det. Äter jag mat med Potatis två dagar i rad så vågar jag knappt gå i trappor efteråt för att lederna känns ostadiga och jag får lättare värk, samma sak med stora mängder tomater men det går ändå bättre.

Vete kan också vara en bov i det hela om man inte tål det. Lite vete för mig så kan jag knappt gå dagen efter för att det gör ont i alla leder.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.