Griskött o ledvärk
Hade ingen aning om vilket forum jag borde setta detta i men here it goes; Jag har länge hört att griskött främst men även andra fyrbenta djur kan, när de förtärs, ge ätaten ont i lederna. Min mor har börjat käka enbart fågel o fisk och anser sig må bättre. Men vid släktträffen nu (this moment) började vi fundera om.de vetenskapliga beläggen för detta, ger grisar vissa människor ont i lederna och varför? Letat på internet men hittar inget… Tack på förhand!
Rött kött är boven
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har fått lära mig att gris kan ge en mer ledvärk om man har rematisk värk. Men om de stämmer vet jag inte.,
Rött kött är vad jag även har hört som Cristine men jag vet inte säkert
.."vetenskapliga" undar om Scan har någon..(?) :- )
om kvinnor mellan 35 - 59 år ,boende i Närke o västra Gästrikland
med veckointag mellan 890 - 970 gram fläsk osv. osv ..
(dvs. hälfetn av genomsnittliga köttkonsuntion en)
jag hittade dock på Icakuriren..om vad undvika vid bla. ledvärk:
kött (alla landdjur)
rött kött ökar oxå "slumpvis" chansen till mag/tarm-cancer
liksom chark-varor
..men,men..lyssna mer till din kropp än lita på vad som står på tex. internet eller någon ..vitrock säger :- )
; penke
Mjöl är inflamatoriskt, så det kan vara boven det med. Hade faktiskt aldrig hört talas om att kött skulle orsaka ledvärk.
Nej jag tror inte på det. Inte om man inte har någon bakomliggande sjukdom i alla fall.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har inte hört det om kött, däremot potatisväxter och där märker jag av det. Äter jag mat med Potatis två dagar i rad så vågar jag knappt gå i trappor efteråt för att lederna känns ostadiga och jag får lättare värk, samma sak med stora mängder tomater men det går ändå bättre.
Vete kan också vara en bov i det hela om man inte tål det. Lite vete för mig så kan jag knappt gå dagen efter för att det gör ont i alla leder.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.