Ett hus
Om du fick rita ett hus till dej själv och man byggde upp det till dej hur skulle det se ut modernt, supermodernt, fuktionellt, gammaldags, klassiskt eller en blandning..envånings, två…
Jag åker ofta förbi en gård som ligger lite över 100 m från havet i en backe men de kan inte se havet därifrån för själva huset ligger i en liten svacka men ladan ligger lite högre upp på en höjd så där har de byggt ett utsiktstorn
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Skulle vilja ha en röd renoverad gammal Hallandslänga, med lågt till tak. Kakelugn. Gamla möbler som ger varme o ro. Men också nya som passar in. Inga raka gardiner utan antingen bara gardinkappa eller gardiner man ( hm , vad heter det, ja ni vet nog vad jag menar man drag åt sidan med ett omtag.)
Jag vill inte ha en funkis hus med inredning från 50 eller sextiotalet,
Var rädda om varandra
Det låter jättemysigt, jag är inne på ungefär samma som dej
..spontant,så här i en jobbpaus
ett *organiskt* hus ett såntdär som är en blandning av
jordkula och rymdstation,med ..snudd på eget kretslopp/
integrerade akvarium o växthus
tjocka väggar ,bulliga fönster.. inga raka/räta hörn *ler*
gärna ganska stort,med flera ..olika rum..
och min gammla dröm,
ett badrum/badkar med utsikt över nejden/havet..
; penke
Det vackraste jag vet är ett litet torp/stuga med vita knutar.
Jag tycker även om "engelska radhus" med en smal trädgård och vacker fasad.
Sedan kan jag även tycka att det finns fräcka nybyggda hus med annorlunda design.
Jag har nog en ganska bred smak.
Själv tycker jag efter alla ställen vi har bott på genom åren att vi har det perfekt.
Lagom stort, liten trädgård, ingen insyn, ganska centralt och enplans. Här kan vi faktiskt bo kvar även om vi skulle bli skruttiga och t.om sitta i rullstol. Allting är platt
/Maria
Hmm. Är jag den enda som aldrig ha velat skaffa eller drömma om ett hus. Men jag vet även, varför. 
Men Snigeln du bär väl ditt med dej?
#6 Exakt så Cristine. 
Gammadags grovtimmer med riktiga knutar, enplan trots att tvåplan är mer värmeekonomiskt, gärna såpass stort (300 kvm) att halva kan vara helt modernt och den andra halvan i vikingastil med stampat jordgolv och en ässja i mitten.
Det var en helt ny idé!
Vi har två fina hus så jag borde skämmas då jag skriver att jag skulle vilja ha en sådan typisk stor kåk som de brukar ha i många amerikanska filmer.
Det ska vara två våningar och många rum och varje rum ska ha en egen toa med bad