Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkarriär-och-yrkesliv
Läst 2792 ggr
[Sisa]
0

Fritid!

Ikväll ska jag jobba igen..

Tack och lov att jag jobbar skift..för även om jag jobbar både kvällar och helger ibland, så uppskattar jag också att vara ledig i vardagen.

Trivs Du med dina arbetstider ?  Och Du som inte längre jobbar..tyckte Du att du hade nog med fritid, då du jobbade ?

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På något underligt sätt fick jag ur händerna lika mycket när jag jobbade som vad jag får nu. Jag begriper inte riktigt hur det kan gå till, men så känns det i alla fall.

Fast om jag tänker efter noga så ligger nog skillnaden i att jag inte hade familj när jag jobbade. Behövde liksom aldrig ta hänsyn till någon annan än mig själv. Nuförtiden går ju säkert 90% av min vakna och lediga tid till barn och familj.

Bergspuman
0

Som kontorsarbetande, 9-17.30, kan jag sakna många gånger att ha ledigt en vanlig vardag!

Men trots det, skulle jag inte vilja jobba skift eftersom det inte passar min dygnsrytm.

Nu har jag heltidsjobb och dessutom pendlar jag 3 timmar om dagen - så det blir 60 timmarsveckor för mig. Lägger även ca 5 timmar på träning varje vecka. Veckorna blir ganska inrutade OCH långa. Men jag mår bäst av regelbundenhet. Och det finns ju alltid möjlighet att få kompledigt eller ta sig lite semester när man behöver ledigt ibland. Så jag är nöjd ändå!

chik
0

Håller med Peter…När jag jobbade fick jag bra mycket mer gjort än nu när jag går hemma.visserligen är jag sjuk.Men jag har ju så mycket tid.Inga barn hemma.Bara vi o hundarn som inte vill gå några längre sträckor..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Jag slutade arbeta när jag var 36(med dansen när jag var 30, då var jag för gammal)modell och filmjobb de senare åren, sen var det barnen.

Men jag måste erkänna att jag gjorde inget för det hade jag personal till.Skäms Men jag tyckte om att laga mat så det kan jag.När jag kom hem räckte inte tiden till, då skulle jag göra allt själv och äldste sonen lärde mej att städa. Nu bor jag i ett litet hus men det finns dagar som är alldeles för korta. På sommaren har jag ingen tid alls.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Men vist kan vi komma överens om att dagarna har blivit mycket kortare……..

Lena.P är jag i verkliga livet.

zabelle
0

#5 Du tror inte att det är vi som gör saker långsammare?? Tyst

Zabelle   

[Sisa]
0

# 5

..eller att vi lägger massor av tid på data ? Den fanns ju inte förr..och den kan verkligen sluka tid!! Skrattande

Cristine
0

#7 Ja herreje!Förvånad

Anders 50
0

Nu trivs jag!!!Skrattande

När jag jobbade så kunde jag styra mitt arbete hur jag ville. Jag hade som mål att jobba minst 50 tim i veckan och de timmarna kunde, särskilt i yngre dagar jobbas på tre dagar, sen blev det "fritid" i skogen med hund och bössa resten av veckodagarna under jaktsäsongen.

Det var det bästa med mitt jobb, att kunna styra arbetstiderna själv. Visserligen var det perioder med intensivt arbete, men då blev det också "råd" att ta ledigt när det behövdes.

Och nu har jag hur mycket fritid som helst, men hinner inte med nåt ändå! Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Lenas-bus
0

Jag hinner nog med det jag sak oftast trots att jag pluggar heltid,min fritid är ju prio 1 för mig så där går även datorn bort om jag känner att jag inte hinner med fritiden som jag skaFlört

Maria
0

Jag jobbar sedan 10 år tillbaka 80%. Jag har en heltidstjänst på Sahlgrenska i botten men fick ett projektjobb på 80% som var så spännande och roligt att det var värt att hoppa på det. Sedan har det rullat på med förlängningar. Dagtid och inga röda dagar vilket är underbart efter alla år i vården med schemalagda helger.

Nu har jag förlängt till 1/8 men jag räknar kallt med att få bli kvar ett tag till.

Jag förlorar en del på det ekonomiskt men jobbet är såpass roligt att det är värt det och jag är ledig alla onsdagar.

Dessutom så gör jag alla våra lunchlådor så jag tänker att jag tjänar in en del därFlört

/Maria

aggeelin
0

Jag har jobbat på schema i många år, jobbatt kvälllar, dagar, helger,nätter och det är jag trött på. Det passar inte mig att börja kl 07 på morgonen heller, det är alldeles för tidigt.

Nu jobbar jag dagtid och så blir det kvälls och helgarbete ibland när inte tiden räcker till. Men jag kan mer styra själv. Jag kan gå till frisören en tid som passar mig, jag kan ta en halvdag ledigt - ja när det pssar för verksamheten - och det här passar mig bra.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

penke
0

När jag jobbade som Usk`a jobbade jag ibland "lååååånga" helger
 och sena kvällar,lite ozynk med kompisar ibland ..
 men,fick oxå lediga förmiddagar/vardagar..DE var oxå värda :- )

nu är jag min egen,så kunder styr ..efterfrågan
 men,jag styr själv i så måtto,bara jag är klar i tid SÅ ..(levererar)
  det är mycket värt,att en solig dag,kunna åka iväg o bada
 men,FÅ jobba ikapp på kvällen när de regnar..

penke

zabelle
0

I min branch är det ofta 12 timmars pass och det är drygt. Just nu jobbar jag ca 10 timmar / dag, bara dagtid och inga nätter eller helger. Det passar mig alldeles perfekt.

Skönt att vara ledig på nätter och helger, jag njuter av det så länge det varar.

Zabelle   

aggeelin
0

Jobb jobb jobb - är det där du är Sisa eller var är du egentligen??? Jag har inte sett dig på länge??

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Hon är på semester Agge!

Vidgar
0

Har ltie för mycket jobb nu på sommaren, jobbar på ett litet ställe så det blir problem när folk har semester och så. Ledig denna helg men då hade jag jobbat 12 dagar i sträck. ÄVen därför jag funderar på att plugga vidare.