Vilket tv-program är ...
din favorit under sommaren?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag brukar gilla sommardeckare och i år är det nya avsnitt med "Morden i Midsommer" och faktum är att jag gillar den här nye Barnaby bättre.
/Maria
Kommisarie Montalbano och så Morden i Midsomer förstås, även om den redan är slut, det blev bara två avsnitt.
#2 Va, är den slut??? Vad tråkigt.
Vad ska man nu titta på?
/Maria
Ja Tv…Onsdag är min Tv dag Tv fyra fakta börjar kl 20,15 med Läkare i Danmark o sen fortsätter det Kungliga lasarettet…
Sen blir det inte så mycket mer.Om man inte fastnar för något.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Walander. 
skenet bedrar med Hyacint 
Jag smågillar "sommar med Ernst" :)
#6 Tina, den är bra,
men jag missar den för ofta.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här chik här får du skenet bedrar med Hyacint
100% bonde (fast det kanske är repriser som går nu på sommaren, har dålig koll)
- Tillräckligt bra är perfekt! -
#10 Är det den där danske bonden som driver en gård med sin fru och lilla barn?
Den har jag i så fall sett ett par gånger och det är ett trevligt program.
/Maria
#11 ja precis. bonderöv heter det på danska
han har sån entusiasm, härligt att se- barnen älskar det också!
Bonderöv haha
Jag håller med om att det är ett jättretrevligt program och långt borta från allt det glammiga inrednings-trädgårds-tjosan.
Jag gillade programmet där en äldre vän lärde honom att lia och att sköta sin lie.
Det påminnde mig om när jag var barn och på gården där vi hyrde så liade Alfred alla åkrar för hand och gjorde hänghäsjor (tror jag det heter??) och sedan var vi med allihopa och tog in höet.
/Maria
#13 jag minns också det. Min pappa lärde sig att slå med lie när vi köpte sommarställe när jag var fem. De hänger kvar i bon, men nu kör han med åkgräsklippare…
på samma ställe hjälpte vi en bonde att hässja hö på långhässjor. jäklar vad tungt men roligt det var- speciellt när vi hade lastat på vagnen och fick åka på lasset till ladan. sen skulle det ju kastas upp på höloftet också. Minns de blankslitna skaften på högafflarna. De var helt blankpolerade av alla års användande. Härliga minnen
oj sorry det blev ot så det stänker…
#14 Jag känner igen allt. Ser nu att hässja stavas med två s
För att återgå till tråden så av alla CSIserier så gillar jag faktist "Navy CIS".
Har sett den nu under ledigheten men vet inte om det är nya eller gamla avsnitt. De är nya för mig i alla fall.
/Maria
Ser inte mycket på TV, men vill gärna se Sommar med Ernst och Allsång på Skansen. Om jag har läge så kikar jag på Lottas allsångsprogram också. Sedan är det nog med TV-tittande för min del.
Kollar inte på TV alls just nu. Fast brukar inte göra det särskilt mycket på vintern heller..
Jag kollar inte alls men det gör dotterna och jag kan lyssna, just nu är favoritprogrammet Discovery Cience
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Allsångsprogrammen och morden i midsommar.
# 1 Jag gillar också nye Barneby Humlan.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
jag vet inte om det är --_sommar tv_ .. ?
ingen koll på när det går,det är på svt-kanalerna iallafall
en finn-Ville på resa o österled
ibland har jag tur o kommer in i hans program
frejdigt frimodigt nyfiket *RESANDE* som man ska resa
massor av möten med människor ..*suck* :- p
; penke