God morgon 28 juni
Det är underbart att titta ut och se en klarbå himmel utan ett endaste moln, det är man inte bortskämd med alls Nadesch är lycklig nu när hennes tvillingbror Pierre är här, de har fått låna min broders stuga som ligger bara 1 ½ km härifrån och på fredag kommer Mario från Laholmoch då åker Pierre så de hinner inte träffas, tråkigt.
Ha en ljuvlig dag! :
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Godmorgon Cristine, Chik och alla andra som droppar in.
Här skiner också solen och det ser ut att bli en fin dag.
/Maria
Godmorgon! Solen skiner, hurra!
Nu har jag bara fyra arbetsdagar kvar till semestern. Och eftersom jag redan har gått upp är det bara tre "gå-upp-mornar" kvar!
#3 Så tråkigt med marsvinnet
, jag har för mig att de brukar kunna dö, som vi tycker utan anledning.
Nu är det dags för jobb och ikväll ska vi gå på premiär på en dragshow! Det brukar vara roligt!
Ha en fin dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God morgon allihop
Idag är det min första semesterdag och solen skiner.
Jag har 6 långa lediga veckor framför mig.
Sitter och njuter av morgonen, dricker kaffe på altanen och koltrasten badar i fågelbadet. Det kommer att bli en bra dag 
Ha det gott!
Zabelle
God morgon på Er alla!!!!
Solen skiner, jag slipper gummistövlar på festivalen. Hade med mig igår och jag slapp stövlarna och regnrocken. Skippar att ta med stövlarna idag men regnjackan får dock hänga med. Igår såg jag Roxette, i min mening var de värda hela summan för festivalbandet. Läste idag lokaltidningen och de hade fått botten kritik. Jag är helt salig i dem men å andra sidan såg jag dem för 21 år sedan senast. Tur vi alla tycker olika.
Ser framemot en ny dag på festivalen, hela staden blommar upp. Sen är det kul med alla åldrar på festivalbesökarna. Hittade en artikel i lokaltidningen, se nedan. Innan festivalen blir det en sväng till frissan.
Önskar Er alla en härlig Torsdag!!!!
Kram
#4 Nej det är inte mer vanligt än på andra djur.
Däremot är alla bytesdjur duktiga på att dölja om dem mår lite sämre, för att lura "rovdjuren" men han var pigg igår så förmodligen hade han något dolt problem:(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

God förmiddag!
Här har vi också fått vakna till sol och blå himmel Cristine. Härligt att få rå om sönerna lite och förstår att Nadesch är glad.
Så tråkigt med ditt marsvin Frida, svårt med dessa små djur att veta vad som är fel. Kram
Kul med festival flisan och att vädret är bättre.
Undrar hur det gått för Peter, hoppas allt är väl.
Ha en fin dag alla fina LK:are
Smyger in och önskar er alla en fin dag med allt ni skall göra eller inte göra :-)))
Så tråkigt med d lilla marsvinet..tröstetanke till dig *L*
I kväll ska jag på kraniosakral terapi..pirrigt värre..ska bli jättespännande:-)
Fina bilder förresten..älskar pioner:-)

Goeftermiddag
Sitter här väntar på att tvätten ska bli klar så jag kan åka tillbaka till stugan och hänga det där ute i trädgården.
Zabelle så skönt med semester,, Härligt solen tittade fram också
Frida så synd att ditt marsvin har dött, Fester sig så mycket i dom små liven. Kram til dej frida
Underbara bilder ni har lagt in här inne
#7 nej, jag menar inte att det är vanligare än med andra djur. Jag har sett det hos marsvin och som du säger så är det nog så att de döljer det. Omgivningen uppfattar att det sker helt plötsligt
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God afton 
Efter en lång dag med diverse uppgifter utomhus i det vackra vädret, har jag nu kommit in.
Det där med att marsvin, eller snarare alla smågnagare, dör rätt som det är utan att man märkt så mycket på dem, måste vara mycket mer vanligt hos just såna djur med mycket hög nativitet jämfört med djur som har låg nativitet.
I naturen gör det inte så mycket om en mus dör, men om exempelvis en toppredator som en exempelvis en uggla som lever av smågnagarna, skulle dö plötsligt, får det mycket större konsekvenser, både för ugglepopulationen och för ekologin.
Hos större gnagare som kaniner och harar till exempel, går det oftast att se om de blir sjuka på en gång. Förloppet är snabbt. Jag som har fött upp oerhört mycket kaniner, har varit med om flera gånger att från att kaninen blir dålig tills den dör går det bara en timme eller två.
#12 Kaniner och harar är inte gnagare, utan hardjur ;)
Däremot är t.ex marsvin gnagare.
Men du har rätt. Dem som är bytasdjur, märker man oftast inte om dem blir sjuka, förrän det är försent oftast :( Naturlighet för dem.
#13 Ja det är riktigt tråkigt :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Frida Tråkigt..
Zabelle semester vad bra o härligt..
Lena.P är jag i verkliga livet.
#3 Så trist med marsvinet, Frida.. 
#12 o #16 Så fina bilder, humla och ekorre. 
I och för sig gnager kaniner och harar 
men jag har lärt mig att de är hardjur och inte gnagare.
#14 och #17 Jag har läst på och ser att min kunskap är gammal (som jag själv). Alla gnagardjur tillhörde ordningen gnagare tidigare, men nu har de så kallade dubbeltandade gnagarna istället förts till ordningen hardjur.
I stand corrected 
Där ser man , det är aldrig för sent att lära sig något nytt.
Jag trodde också de var gnagare.
Är ledsen Frida att du mist ditt lilla marsvin.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.