De norska heldräkterna
i reklamen till höger, skulle du tänka
dej ha en?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har ingen reklam så jag vet inte alls hur den ser ut
Inte jag heller.
/Maria
Åh, en sådan sparkdräkt har jag funderat på att köpa.
/Maria
Jag hittar ingenting som faller mig i smaken 
Tycker de ser jättemysiga ut.. Men så mycket pengar för ett plagg jag inte skulle gå ut i känns inte riktigt okej.
Ja, absolut. Hemma för mig själv!
#7 Haha, ja jag hade nog också tänkt hemma. Inte gärna visa mig för någon annan
/Maria
Jag har en. Ett jätteskönt mysplagg att ha när man bara tar det lugnt hemma, MEN otroligt opraktiskt när man är tjej/kvinna och det är dags för toabesök. Hela överdelen så att säga ska ju ner till knävecken, måste vara mycket lättare att vara kille ibland ;)
Hade varit praktiskt om dragkedjan fortsatt runt och slutat på ryggen då! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Inte vackra, men säkert jättesköna att ha hemma. Har länge funderat på att köpa en..
#10 Ja det hade ju underlättat i just det avseendet, men frågan är ju hur bekväm den blir då? :P
Absolut! Även om jag har valt andra fabrikat, har jag numera flera sparkdräkter i min garderob. 
Jag måste dock erkänna, att jag första gången som jag såg en vuxen människa i sparkdräkt trodde att hon inte hade båda årorna i vattnet.
Skönt att ha på sig hemma när det är kallt, men som någon påpekade blir toabesöken kalla då man får dra ner hela överdelen till knäna.
#10 hade ett bra förslag ;)
Skulle aldrig få för mig att gå ut med en sådan. Har sett att folk gör det och jag blir full i skratt var gång. Man ser ju ut som en förvuxen bebis.
Kan tillägga att jag aldrig skulle lägga sådana summor som på den sidan det är länkat till. Min kostade 300kr och är i fleeceliknande material.
Haha ja titta, där har vi ju en stor bebis ;)
http://www.pieceofnorway.se/one-piece/monaco-regatta-34
Jag köpte en sån i höstas och har använt den jättemycket fast bara inom hemmets 4 väggar.
Skulle inte få för mig att gå ut med den på. 
Zabelle
heheh…de verkar myyyspysiga, fast själv skulle jag se ut som en Nalle Phu, fast ännu rundare :))
#17 Den såg fin ut!
#15 Kul med bildbevis 
Hoppas andra visar sig med sina också
Har ingen själv.. men vore kul om det fanns en dag när alla gick ut med sina dräkter.. verkar ju som att en hel del trots allt har såna (hemma)..
#16 Visst kan jag förstå dig, men genom all reklam och att de har använts vid många olika tillfällen, tycker jag att den stämpeln har bleknat bort.
Vi får hoppas att vi blir så många som använder dem att ingen reagerar.
En sådan skulle vara jätteskönt att mysa i på kvällarna
eller gå och strosa i hela dagarna 
Vänlighet och omtanke, gör livet roligare 
Ahaaaa du menar en sån onepiece *S*
Ja d skulle jag kunna tänka mig att ha..inte bland folk,men som en morgonrock typ..ser gosigt och varmt ut
Jag köpte en(den grå) men genom att jag tar vattendrivande och det blir väldigt bråttom ibland så var jag tvungen att klippa av den och använder den nu som kofta. Varm och skön är den iaf. Huvan och nederdelarna gav jag till en väninna som är tusenkonstnär och säkert gör något riktigt snyggt av dem.
#15 haha ja meeen guu va säääxigt *fniss* lite kul ser d allt ut..Önskar jag vågade gå ut i en sådan..d e ju inte vackert..fast måste man alltid se så jäkla pryd ut
Men Cristine då..har du klippt sönder den fina *S* Men du hade ju behov av d..å hoppas din vän får bra andvändning av resten:-)))
#24 Det är inte det vackraste man kan ha på sig, men efter att ha mött överviktiga män med bar överkropp och dagligen sett människor med nedhasade eller så lågt skurna byxor att man ser ett "myntinkast", tycker jag att jag är riktigt prydlig. 
Jag tar mig friheten att här göra reklam för en omröstning, även om den ligger på ett annat forum.
#25 Haha ja d kan jag faktist hålla med om..vore pinsamt om man skulle parkera bilen och råkade släppa ner sitt mynt fel *S*
En sak jag inte förstår är..varför kallas denna för sparkdräkt för..?
För mig är en sparkdräkt något som inkluderar fötterna..sätt ett skärp runt midjan så ser denna ut som en myysig tröja inkl joggingbraller..å ingen skåra synns så man kan ta fel *fniss*
Det är inte bara Hera som tycker att man ser ut som en stor bebis i denna typ av plagg, och jag tror att det är därför en del säger sparkdräkt. Själv gör jag det för att bryta udden av formuleringen.
Att en sparkdräkt också skulle ha fötter har jag inte tänkt på, är det så? Sådana finns i USA.
Jag håller med om att man kan jämföra dessa overaller med tröja och mjukisbyxor, så kan man ha det ute, kan man också ha sparkdräkt.
Ofta kallas dessa för onepiece, men OnePiece är ett varumärke. Jumpsuit används också. Kärt barn har många namn.
Här kan man verkligen tala om sparkdräkter, men dessa är inte tänkta att användas ute.
Jag kallade dessa med hela fötter till overallen sparkdräkt då jag hade mina bebisar..:-))
Ja jag personligen skulle inte gå ute i en sådan,dock annars *L*
Och sedan har vi ju alla olika smak,som tur är
En gång i tiden hade jag aldrig kunnat tänka mig en overall, om inte ett arbete krävde det, men jag har blivit "gammal och vis". Nu känner jag mig mer klädd i en onepiece än i min jeansoverall. Det beror nog på att sparkdräkter just nu förekommer litet varstans, även om det inte är många som har dem ute. För övrigt argumenterade jag på samma sätt för min denimoverall, inte konstigare än jeans och jeansskjorta.
#16 Min bild tillsammans med din kommentar blev uppskattad av mina vänner. 
#33 Kul :)