Myror
Nu är jag trött på myrorna här inne, För dom hittar nya vägar nya myror hittar in, Nu har jag skaffat myrdosa som jag har under vasken. Runt huset har jag strött runt också.,
Inte gillar jag de men tillslut är jag tvungen när inget hjälper.. Varför ska dom vara här inne när dom har hela trädgården att vara på
Kommer ihåg som barn hemma hos mormor. Där i hennes skafferi hade hon maränger som jag älskar, Oöppnade påsar ändå så fanns det myror inne i påsen,
jösses det tog lång tid innan jag åt maränger igen, Än idag så tittar jag lite försiktigt inne i marängen. 
Hittade en tråd inne på trädgård där fanns en länk till en annan sida där det fanns massvis med olika knep.
Det jag själv hört är att använda kanel för det förstör deras doftspår. Vet inte hur hjorthonrssalt fungerar på öppna platser annars är det ett bra medel att hälla ner i myrbon, dom brukar flytta då.
hej
Stina Myrran
Wow då har du sällskap…
Du är!! Vad är det för sorts myra??
Vårt första hus hade vi svartmyror o där gjorde vi inget..så man kunde ju inte äta något mörktbröd..Då såg man ju dom inte..
Vi hade svartmyror i vår lägenhet i Gbg..Jag försökte med Kanel,men det fungerade inte…
Man såg tydligt var dom trivdes.. så jag såg till att det var vått på deras stigar. ja, jag vattnade runt vår läg (gavel Bodde vi Radhus) o de försvann, o extra mycket på plattorna på uteplatsen..
Nu håller sambon på o river vår gäststuga..O där har det flyttat in skogsmyror..
Så lycka till…Men myrorna stina.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja dom hittar nya stigar att gå eller så är det ny stack som kommer.
Men den dosan jo den fungerade. Nu ligger lite döda myror runt, Men dom går inte på den mera .Det är ett elände med myror. Dom ska vara ute för där har dom mer nytta.
Katternas mat har dom slutat att gå på. För den stacken är borta för tillfelet. Ny har jag en ny det är den som jag kämpar med.
Tack för länkarna Walter ska gå in och kolla där