Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: fritid-och-hobby
Läst 1133 ggr
stina63
1

Något att bekänna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har något att bekänna för er alla,

Jag har aldrig åkt på en moppe eller Motercykel,SkämsSkrattandeMen jag har haft pippilångstump cykel som hette karin,
Tyvärr så fick jag bara ha den i nästan på dagen ett år. Sen var det någon som ville ha den. Och snodde den för mej.

Den saknar jag väldigt mycket, Men eftersom dom snodde den och den finns inte så många. Så valde jag en annan sort istället.

Hans K.
0

#0 Säg till om du e i Sthlm nån gång…så kan du få prova att åka mc Glad Vi kan tex prova om den gör 0-100 km/h på 2,9 sek som de säger, enligt specifikationerna. Fast nu är den ju lite trimmad upp till 130 Hkr, så vi borde rimligen hamna under 2 sekunder. Flört De é kul !

stina63
0

hehe Hans de ska jag göra. Tack för erbjudandet, Men vet i katten om jag hade vågat sätta mig och åka ivägSkrattande

Cristine
0

#1Ojj det är en fin båge du har Hans,en sådan skulle det varit kul att sitta på men jag får allt nöja mig med min lilla 4 hjuling.

#2 Men Tina då, har du aldrig hört talas om fartens tjusning.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

mandyosv
0

Var glad för det du.. Jag mår så illa av motorcyklar de vidriga maskinerna. Jag avskyr fart. Finns ingenting positivt jag kan komma på

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Cristine
0

Ja smaken är som baken…delad och tur är väl det.Glad

mandyosv
0

#5 Ja men bildade mig uppfattningen idag då en nära vän kraschade och dog igår. just med en vidrig motorcykel

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:

zabelle
0

Läste om en mc olycka igår där en 23 årig kille omkom, lika vidrigt varje gång det händer. Gråter 

Flera kompisar har skadat sig väldigt illa vid mc olyckor, men de har fortsatt att köra när de har läkt ihop.

Själv har jag numera någon form av skräckblandad förtusning över motorcyklar och gillar egentligen farten, men håller mig till bilen.

Zabelle   

chik
0

''Stina!! Har du gått genom livet utan o slåt ner baken på en moppe eller motorcykel????? Ja där ser man….

Moppe fick jag när jag var ca 12år för o kunna frakta mig lite lättare hade ju ca 4km ner till bebyggelse o den använde jag några gånger..Men efter ett tag så åter gick jag till hästen..Var så mycket lättar.Moppen gick o startade ju bara när den ville..

Motorcykel åkte jag mycket..Men när barnas Farbro körde ihjäl sig 23 år då slutade jag..Har inte suttit på en motorcykel efter den 9/4 1974…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

#6 Ja då förstår jag dej och jag är ledsen för din skull!

Sonen  fick i Frankrike en moped som såg ut som en lätt motor cykel och på slät

mark gick den i 60, men alla som åkte med mej sade att den gick fortare än så. 

En dag så kom en flyttbil och stannade utanför han ropade att jag skulle gå ut på balkongen och då öppnade han bak.

Därinne stog en skamsen son med moped och handtaget var snedvridet. Han hade precis emot våra order kört ner till byn och där kört in i lastbilen som hade rampen nere och in i väggen.

Vi fick tillbaka den efter några dagar som ny, men när vi hittade den nere i garaget med styret än en gång var alldeles snett och framhjulet tittade mot vänster…ja då sålde vi den.

Maria
0

Eftersom jag inte har Körkort så har jag åkt moppe och cykel i hela mitt vuxna liv. Skadade mig (innan jag fyllt 15) i en mopedolycka och låg på Uddevalla sjukhus. Vilken sommarSkrikandes

Numera kan jag varken köra moped eller cykla vilket känns lite trist. Sonen har tagit över min gamla moppe.

/Maria

stina63
0

Ja de är väldigt tjusigt se hur dom far iväg med MC ser skönt ut och de är det säkert också.

Usch de  är hemskt när olyckor händer.

Jag har suttet på en när jag var barn 3 år var jag nog. Min pappa fotade mej och galskrek som bara den.Skrattande

[peter54]
1

Jag gillar fart och jag gillar motorcyklar, även om jag är mest förtjust i tunga glidare som HD och diverse kopior. Tyvärr kan jag inte köra tvåhjulingar utan fötter, så jag får hålla mig till fyrhjulingen, men den går hyfsat fort den med, över 100 i alla fall.

Det är alltid tragiskt att människor dör i trafiken och för den som står nära är det svårt att acceptera, det vet jag för även jag har mist nära vänner i mc-olyckor, men samtidigt tycker jag om jag verkligen ser på saken objektivt, att det inte är motorcykelns fel. Olyckor sker för att någon annan eller jag själv inte uppträder omdömesgillt.

Samma sak gäller egentligen allt som omfattar risker, exempelvis när jag klättrar på stegar, när jag sysslar med jakt och vapen, min sport bågskytte och till och med vanliga trampcyklar. Hanterar jag sådant omdömeslöst kommer olyckan som ett brev på posten …

stina63
0

Peter en sådan som på bilden hade jag åka kanske köra också., Tjusig är den

De är hemskt med alla olyckor som händer,

Symfoni
0

Du har så rätt Peter, det är den som är bakom ratten eller styret som orsakar olyckan, inte fordonet.

Något jag tycker väldigt illa om, är när man ber någon att ta det lite lugnare och får till svar "Jag kan vägen". Det tycker jag är en ansvarslös inställning, för dom har ju ingen aning om vad som finns bakom nästa krök eller vem/vad dom möter.

Om jag skulle ha MC, så skulle jag vilja ha en Goldwing med sidovagn och gärna husvagnen att kroka på bakom.

Vänlighet och omtanke, gör livet roligare Flört

mandyosv
0

#14 Är du dum eller. Det kan orsakas av andra i trafiken också, denna olyckan där min vän omkom var det en bil som körde om honom och det kom en annan bil framför så han fick veja och körde av vägen. Så tycker det var väldigt dumt skrivet att det var han själv bakom styret som orsakade det. Hade han därimot suttit i en bil hade det nog gått bättre då bilen mer galant skulle klarat att svänga rätt ut på åkern som låg bredvid, vilket inte motorcyklen klarade då den välte.

Maria
3

#15 Men hallå…så skriver man väl inteSkrikandes

Oavsett vad man tycker så är det INTE OK att ifråga sätta om någon är dum.

/Maria

mandyosv
0

#16 Nä kanske inte. Men jag tycker heller inte man ska anklaga en förare för att ansvara för sin egna död när det uppenbarligen inte ens var hans egna fel

Maria
1

Någon förare brukar i allämhet vara orsaken. Det behöver ju inte vara den som förolyckats utan någon annan.

Ingen har ens antytt att man får skylla sig själv.

Kopierar Peters text:  Olyckor sker för att någon annan eller jag själv inte uppträder omdömesgillt.

/Maria

mandyosv
0

Jag svarade på: "det är den som är bakom ratten eller styret som orsakar olyckan, inte fordonet."

[peter54]
1

#15 Det står inte att det var hans eget fel i Symfonis inlägg, du övertolkar grovt. Det står att det är den som styr fordonet som orsakar olyckan, inte fordonet självt.

Det betyder att någon av de inblandade orsakar olyckan, men det står inte att det var den som drabbades. Inte heller finns det någon sådan antydan i Symfonis inlägg.

Med andra ord, du läser vad du vill att det ska stå, inte vad det faktiskt står, det känns inte okej alls.

mandyosv
0

Jag vill bara komma fram till att om det inte varit en motorcykel han körde på den dagen så hade han levt.

Ok jag kanske överreagerade men det var inte han bakom styret som orsakade olyckan. För det var motorcykeln som inte klarade av svängningen. Vilket en bil hade gjort, vilket betyder att motorcykeln orsakade olyckan, inte föraren.

[peter54]
3

#21 Jag tycker att du tolkar underligt. Motorcykeln har egentligen inget med orsaken till olyckan att göra, det är ju en eller till och med två bilister som orsakar olyckan du beskriver och tvingar motorcyklisten till en manöver som det inte är möjligt att utföra på motorcykel.

Sedan tycker jag att du borde be symfoni om ursäkt, hon har inte sagt det du anklagar henne för.

Symfoni
0

Redigerat av mig själv, kommentaren var onödig.

Vänlighet och omtanke, gör livet roligare Flört