Hårfärger
Hur många gånger har du färgat håret och vilka färger har du haft?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
En gång.
Det skulle bli brunt men blev vinrött och så försökte jag "avfärga" det så blev det orange (eller brandgult som man sa då) och då fick jag klippa mig…
Som de skrattade hemma…
/Maria

Har provat alla färger, nu har jag sen många år slingor.
En gång när jag var ca 20 år tonade jag håret - ville få in lite mer svart - men det blev för svart. Tack och lov var det en toning som försvann snabbt i tvätten. Jo, förresten, jag testade att bleka några slingor också under ungefär samma period, men det bidde ingen som helst skillnad. Mitt hår går inte att göra någonting med - "glashår" kallade min frisör det, med betydelsen att det inte går att göra någonting med håret… (Permanentade håret en gång, det tog 5-6 timmar - då tog permanenten. Innan dess hade ingen permanent över huvud taget 'tagit'.)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Då är det som mitt babyhår,det går inte att göra något alls!
Eftersom jag reste så mycket och sov i både bussar tåg och plan hade jag en massa peruker för att se presentabel ut när jag kom fram.
När jag slutat uppträda hade jag 32 st i alla färger längder och frisyrer.
När jag kom till Angola stod det att jag enligt kontraktet skulle ha mitt eget ljusa hår(i två till och med) och jag trodde det skulle gå med peruk för i Spanien vart jag tvingad färga det kolsvart då jag skulle vara sigenerska i dansat teaterstycke. det blev som Humlans.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Många gånger sen jag började få lite gråa hårstrån,, Jag färgar de eller frissan färgar de i den hårfärg som jag har från början, kastanjebrunt.
Min grundhårfärg är cendre. Men jag har haft många färger. Mörklila åt det svarta hållet, rött av olika slag, ljus till mörk brunt. Blonderingar av alla nyanser. Bäst trivs jag i det blonda med lite slingor i ljusbrunt. Låter frissan göra allt i färgning numera. När jag var yngre fixade jag mycket själv och lyckades nästan förstöra håret så nu är det endast frissans jobb.
Färgade håret blåsvart under 2 år och det blev svart igen för några veckor sen. Har tidigare haft lila, rosa och lite olika bruna nyanser. Har brunt hår i grunden och även permanent färg fäster inte så bra på mitt hår så även om jag bara färgar en gång så blir utväxten inte särskilt tydlig, även om jag färgar det svart.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Många gånger, minns inte alla gånger.
Haft blonda slingor i mitt "råttfärgade" hår, haft mörkbrunt, chokladbrunt,moccabrunt, ljusbrunt, nästinpå blont, rödbrunt, lilabrunt och nu orangebrunt, ska bli ljusare brunt är det tänkt :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja två gånger har jag färgat det Svart när det varit Alla helgon…
Sen har jag hällt i Blonddering. några gånger…
O så har jag varit hos en hårfrisör Två gånger i hela mitt liv..
O en perukmakare..Perukmakaren var jag när jag var ca 5 år o sålde mitt hår..Då fick jag liksom lite pottfrisyr.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Har aldrig färgat, har hållt mig till min naturliga färg som är rött.
har aldrig färgat mitt hår
U R us
Jag färgar mitt hår regelbundet. Lägger i en ljusare blond för att inte se så "trött" ut. Annars så har jag haft mörkbrunt, räv-brunt och brandbils-rött :)