Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 883 ggr
Cristine
0

Viner

Jag är ganska ensidig då det gäller viner, Spanska när det ska vara rött fylliga mörka så man ser en brun kant i glaset. Av de röda är Marques de riscal en av mina favoriter.

Jag avskyr de franska som oftast är friska bäriga syrliga..vinäger tycker jag…jag bodde där länge men blev aldrig vän med de druvorna, däremot har fransmännen två saker jag älskar och det är det vita vinet Riesling som växer påsluttningarna nära Tyskland där de också har ett gott vitt vin…Mosel.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

citytjejen
0

Och jag tycker mycket om sydafrikanska viner, de är riktigt duktiga  på att göra vin där. Har nog aldrig druckit ett sådant som jag inte tyckt om!

/Christina

Cristine
0

Jag har aldrig provat dem har du något särskilt märke att rekomendera?

Du vet inte vilka druvor de använder?

[*Maggan*]
0

Jag gillar också sydafrikanskt. Eftersom jag är noga med sockerhalten och inte dricker något vin som innehåller mer än 3 gram socker per liter så är utbudet begränsat.

Jag rekommenderar Oude Kaap Chardonnay. Friskt, gott och inte dyrt.

Finns både rött och vitt men jag har inte testat det röda.

Cristine
0

Egentligen skulle de ha en liten provhörna på bolaget som de har på en del butiker i Spanien.

MariaG
0

Australienska röda viner är väldigt goda.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

[*Maggan*]
0

ja det hade de faktiskt på "mitt" bolag i julas. Men det var givetvis bara alkoholfritt Skrattande

stina63
0

När jag dricker vin så vill jag dricka rött och fylligt vin, Musigt och gott är det

citytjejen
0

Jag brukar kolla var de är producerade, Stellenbosch t.ex brukar ha bra viner! Återkommer när jag kommit på något specifikt "namn" :)

/Christina

flisan708
0

Jag gillar både röda och vita viner. Har flera favoriter som finns i både rött och vitt. Hidden rock från Australien samt Tabianco från Spanien tror jag. Dehär finns även i rosevin. Ett billigt vitt vin som går att köpa på tetra 3L är Tre apor. Förra sommarens favorit. Inte hög procent så det går att dricka många glas.