Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 594 ggr
[peter54]
0

Älg i hettan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tog en tur med fyrhjulingen på eftermiddagen för att svalka mig lite och för att kanske hitta något att fotografera, men det är så varmt att jag får värmeslag av att stanna i solen och att stanna i skuggan i skogen gick inte heller - miljoner mygg.

På väg hemåt igen passerade jag grannens hästar, som såg upprörda och nervösa ut. Jag förstod först inte varför, de är vana vid min fyrhjuling, men så såg jag i skuggan bortom hagen till höger en älg. Hästar gillar inte älgar.

[peter54]
0

Lite närmare …

[peter54]
0

Älgen blev lite orolig när jag stannade och stängde av fyrhjulingen, trots att det är kanske 200 meter mellan mig och älgen. Den tittade mot hästarna och började sedan gå norrut mot skogskanten.

[peter54]
0

Hästarna stirrade bort mot älgen när den försvann ut till höger i bild.

Fridaaaa
0

Fina bilder :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kalli
1

Beror på hästen, mostern pålle jagade älg om han träffade på dem på ridturen.

[peter54]
0

#5 Ja men det är ovanligt. Hästar brukar reagera mycket starkt på älgens fräna doft. Det var därför planerna på att hastighetstesta häst mot älg i en travtävling lades ner.

Maria
0

#6 Kan det vara därför hästar som rids i skogen ibland blir stirriga mot tillsynes ingenting?

Min bror hade hästar i många år och jag upplevde alltid att det var trots sin storlek ganska stirriga djur som ibland ryggade för saker man inte förstod.

/Maria

Cristine
0

Ja grannens hästar blev som tokiga när det fanns älgar i hagen, de sprang runt runt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
0

Fina bilder Peter Glad

[peter54]
0

Jag har en kompis vars syrra har en häst. Det är en vallack och han är gammal nu, men fortfarande får han spader om det växer svampar på ridstigen.

Flört

Fridaaaa
0

#10 Min medryttarhäst är 16 år gammal, och är trafiksäker osv men kan hoppa till för en sten eller blomma ;) Hästar är makalösa:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Då är det inte bara jag som tycker hästar är knepiga stora djurFlört

/Maria

chik
1

Bumbleboo**En till som tycker dom är knepiga..Skoja..Hästarna är bra bara ägarna som är knepiga…..

Fina bilder Peter.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

#13 Skrattande

/Maria

stina63
0

HeheSkrattande