Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettbilder-musik-och-film
Läst 849 ggr
Jofiel
3

Vinner vi ikväll?

Är det fler än jag som är barnsligt förtjust i Eurovision song contest?

Jag missar aldrig denna tävling.

Hur går det ikväll?

Jag tror vi vinner Glad

Heja heja Loreen!!!

Karmatarerskanise
1

Vågar inte gissa. Jag hoppas ju självklart på vinst, men med tanke på hur det har gått och inte har gått de senaste åren så vågar jag mig inte ens på en gissning :P

[peter54]
1

Jag är inte alls förtjust i ESC, men eftersom barnen älskar det, är det omöjligt att inte höra och även se delar av det. Jag gillar Loreen, men jag tycker kanske att låten redan spelats i radio så mycket att jag börjat tröttna på den.

Om hon vinner är det jättekul, inte minst för hennnes engagemang för mänskliga rättigheter i Azerbajdzjan, men uppriktigt sagt tror jag mer på endera Frankrike eller de ryska gummorna.

Glad

Fridaaaa
1

Tror inte vi vinner,
Supersvårt att säga hur det kommer att gå.
Nästan aldrig bra låtar med ändå, inte ens Sverige många gånger (inte i år heller) :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Jag tror de ryska "babuschkorna" antingen kan skrälla eller inte alls. Svårt att säga.

Jag tror däremot att Loreen har en stor chans. Hennes framträdande är så vackert.

Jag är väl lagom intresserad men märker att intresset är stort hos sonen och hans kompisar som ska ut på något ställe ikväll med storbildsTV och kolla.

/Maria

[Sisa]
0

Jag tror i allafall att vi kommer bland de fem första!    Glad

stina63
1

Ja vi vinner Skrattande

snigelpiga
0

#6 Tina. vi kan "bestämma" ihop. Vi vinner. Skrattande

[Sisa]
0

Norge har nog oxå en chans!   Glad

snigelpiga
0

#8 Hej Sisa. Glad

[Sisa]
0

# 9  Öh..HEJ, är det Du ?    Obestämd

snigelpiga
1

#10 Ja, det är jag snigel-Pirkko,lino. Glad

[Sisa]
0

# 11  Det var verkligen längesedan..kände inte igen Dej!  Glad  Alltid lika roligt då Du dyker upp!  Hoppas allt är bra!!!

[Sisa]
0

Någon mer än jag som tycker att Loreen liknar Ronja Rövardotter..i ett vuxet format ?   Skrattande

Fridaaaa
0

#13 Haha ja lite:P

[peter54]
0

Jag tycker att hon ser ut som en man i ansiktet - om man skalar bort håret, men hon är duktig så det spelar ingen roll hur hon ser ut.

[Sisa]
0

Nu håller vi tummarna..Skrattande

[*Maggan*]
0

Jag tittar av tradition därför att jag alltid har gjort det - och visst är det extra spännande när Sverige är favorit.

Vem som vinner vågar jag inte tippa på - men tror vi kommer högt - det blir en underhållande och spännande kväll hursomhelstSkrattande

Hans K.
0

Heja Sverige och United Kingdom ! Skrattande

PennyIIXC
0

tror på en top 5a iaf :)

stina63
1

Ja snigel vi bestämmer att hon vinner rubbet ikväll.

Hehe sisa nog liknar hon Ronja rövardotter i vuxen format De har du rätt iSkrattande

[*Maggan*]
0

De Ryska tanterna sjöng väldigt falskt ikväll - kanske tävlingsnerver - så där rök nog deras vinst. Bra för Sverige för att jag tror att denna klämmiga låt hade blivit farlig med starkare röster Tungan ute

stina63
0

Ja dom är farliga  dom små gummorna,

Men Estland som sjunger nu den påminner mycket om en annan låt, Men kommer inte ihåg vilken. Låt som spelades på 80 talet. Inte hela men mycket från låten,

stina63
0

Nu gäller de håll alla era tummarKyss

[*Maggan*]
0

Känns mest som trist transportsträcka att lyssna igenom kvarvarnde låtar…

stina63
0

Ja dom har jag inte lyssnat riktigt på Bara på en del. Nu kommer de som är mest nervpirrande,.. röstningen,

[*Maggan*]
0

Ja men tvillingarna Jedward var ju pöta KyssFast deras låt förra året var bättre…

stina63
0

Ja dom är söta duracel batterierna hehe,,, Två tolver har vi fått. jag är så nervig nu, kan inte sitta Tyst

[*Maggan*]
0

Det är olidligt spännande nu Skrattande

stina63
0

Hehe olidligt spännnnnande Vi fick vår femte 12 precis…Tyst

stina63
1

Nu känner jag att vi vinner YesSkrattandeCool

stina63
2

Yes vi har vunnet,, Vi är bässtSkrattande

[*Maggan*]
2

Tjoho! Skrattande

[peter54]
2

Jävlar i gatan, Loreen vann! Skrattande

snigelpiga
0

#20 Tiiina…Det hjälpte att vi bestämde oss… hon vann. GladGlad

Fridaaaa
0

Förstår inte hur ryssland kunde få bra poäng, dem var ju dåliga, även i Semi :/

Men grattis Loreen, kommer inte ha radion på närmaste då den förmodligen kommer att spelas mycket där ;)

Maria
0

Tjooohoooo.

vilket fint framträdande hon gjorde. Nästan bättre andra gången.

/Maria

Jofiel
0

Jag var på tjejträff igår och beskådade detta Glad

Vi applåderade och tjöt för varje poäng, tur att tjejen vi var hos inte bodde i lägenhet för då hade hon nog blivit vräkt Skrattande

Fridaaaa
1

Förstår inte hur Ryssland kunde komma 2an?! Sämsta skit någonsin :/ Vart är världen påväg? :/

Jofiel
0

Nej Ryssland var inte bra. Och man kan verkligen undra vart vi är på väg när ett gäng gummor som sjunger falskt får så många poäng Rynkar på näsan

stina63
0

De hade inte förvånat mig om gummorna vann, Just för att dom var så söta och bestämda att dom ville komma till final och vinna, Har för mig att dom behövde pengra var därför som dom ställde upp.

Nä man vet inte alls de är de  som är spännande. Eftersom de är så många länder som röstar 42 länder så kan vad som hälst hända

Men jag vågde inte äns tänka eller skriva anntat att vi ska vinna, de hjälpteSkrattande

[peter54]
0

Jag har inga problem med att begripa varför de ryska gummorna fick mycket poäng. De finns ju inbäddade i snart sagt varenda människas medvetande sedan lång tid tillbaka genom dockorna, "matrioschka", man stoppar i varandra.

Nu när dessa "matrioschka" dyker upp livs levande på en scen och gör ett modernt musikframträdande, är det klart att det fastnar i de flesta människors empatiska medvetande - de var gulliga och numera räcker det inte med att ha en låt, framträdandet är minst lika viktigt.

Jag tycker att idén var smart och den höll ju nästan ända fram. Säga vad man vill, men Ryssland varierar sig bra, från den sliskige snubben med hybris som vann härom året till de här 6 gummorna. Jag skulle lägga rösten på gummorna alla dagar hellre än på den där snubben, inte för gummornas sånginsats, utan enkom för att de var charmiga.

Glad

AnnL
1

Jag är också melodifestival tokig.

Vilket framträdande hon gjorde. Bara att säga grattis Lorren, hon var bäst.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Karmatarerskanise
1

Härligt att vi van men skrämmande att gummorna fick sådana poäng!
De varken sjöng bra eller hade ett bra uppträdande.

För mig handlar det om just sången, musiken och uppträdandet.