sover dom inte?
vi har ett par fågar utanför årat fönster.. å dom kvittrar om nätterna som bara den.. sover inte fåglarna om nätterna eller är de olika?
den spelar jättefint å en annan svarar.. men de är lite jobbigt om nätterna när man ska sova.. nu på dagarna hör man inget.. utan nä rman ska lägga sig på kvällen.. när jag vaknar mit ti ätterna.. tidigt på mornarna(då brukar ju andra fåglar åxå hänga på men man hör samma fåglar då med)..
trodde faktiskt fåglar sov när de var mörkt?
Vi har skrikande fiskmåsar utanför fönstren. Ca 100 stycken i en koloni. De skriker hela dygnet, tror de jobbar i skift…. ska vi byta?
Bostasföreningen har anlitat anticimex som kommer och pickar sönder ägg, till nästa år bör det bli ett lite mindre antal. Då kanske man kan höra koltrastarna och näktergalen också.
Zabelle
hahahah nä då behåller jag dessa skönsångare de är ju en sak som är säker:P
ja fiskmåsarna är ingen höjdare vi har sånna med men dom kommer å går lite.. har en äng här ute så tror att dom kommer för att äta sen sticker dom.. men bilen på parkeringen är ju helt ner skitad av deras skit:(
#0 Problemet är väl att det inte är mörkt mer än ett par timmar på natten så här års och de sover säkert då.
men asså jag har ju varit uppe när de verkligen är kolsvart ute å dom kvittar så glatt då åxå:S
Dom har fullt upp nu att fixa och dona så dom glömer bort att sova. Jo jag känner igen de händer här också att dom kvittrar och har sig på kvällarna.
Ja här låter det nog dygnet runt. Ni ska veta att en bit utanför våra fönster finns det en MASSA fåglar, vi bor ju i härheten av ett naturreservat. När vi lägger oss på helgen kring ca kl 01 så är det fullt med fågerljud ute.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Här i Malmö tidigt på morgonen omkring halv sju då sätter stora svarta fåglar igång med morgonmöte. Kommer inte ihåg vad om heter nu. Men dom är väldigt många dom kommer flygande från alla håll sätter sig på ledingarna, Dom sitter där och pratar väldigt högt ett tag, Sen flyger dom iväg,