Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1212 ggr
Cristine
0

Svettigt...

blir det när man ska beställa per telefon i Amerika, inte har talat Engelska på 22 år och på det så ska man bokstavera sitt eget namn + en adress som har Ån och Ön.

Hur är eran Engelska och använder ni den ofta?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Karmatarerskanise
0

Min engelska är bra. Det var den redan i skolan, men den blev bättre efter ett par månader i England. Tyvärr används den inte så mycket nuförtiden då jag inte har min engelsktalande väninna här längre.

Tur den underhålls av många av TV programmen som ju är på engelska :)

Maria
2

Min engelska är hyfsad. Jag förstår engelska men det är svårare att prata emellanåt.

Det låter så bra i huvudet men kommer ut fel ur munnenFlört

Jag bodde en sommar i England för hundra år sedan.

Vi har en del gästforskare på jobbet så emellanåt så är alla morgonöten på engelska och även föreläsningarna.

Vi pratar ibland engelska vid lunchbordet också.

/Maria

stina63
0

Den är inte bra alls var ett tag sen jag använde engelskan,, Skrattande

ettlitetalias
0

Jag är flytande, men så har jag ju bott här i snart 5 år också :)

Cristine
0

Var  bor du, i vilken del?

ettlitetalias
1

Jag bor just nu i Cumbria i England, nära Lake District :)

penke
0

mi änglisch is krappy
in lack of practice ..Obestämd
jag har faktiskt blivit  tagen som ..infödd,
gott musiköra så min språkmelodi har "lurat"
men inte mitt ordval efter timens dialog
(några ord ..var korrekta,men "omständiga") 

Äh,förklara å o ö o ä
det är bara att säga/skriva a o o o a.. 

,  penke

Cristine
0

På postadressen också?

zabelle
0

Pratar engelska dagligen, känner mig ganska säker. 
Sämre på att stava rätt.

Zabelle   

aggeelin
0

Jag läser engelska både skönlitteratur och facklitteratur - men - som ni säger så är det svårare att prata, det blir inte varje vecka och då känner jag mig osäker. Jag får för mig att jag pratar inte kan grammatken Tyst

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

pius314
0

tycker att Fredrik Lindström uttryckte det bra. "alla som säger att de pratar flytande engelska, öppna en låda i köket och be denne att namnge allt där i" (om man inte pratar med en kock)

Jag skulle ändå säga att jag med gängse definition pratar flytande engelska. Men vissa ord flyr ju undan och man får köra en omskrivning. Klarar mig bra, kan ha lite svårt att förstå vissa Dialekter dock :-)

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Symfoni
1

Den är så pass att jag kan föra ett samtal och klarar översätta en del text från Svenska till Engelska åt grannarna.

Hittar man inte orden när man pratar med någon irl., så finns ju armar och ben att gestikulera med Skrattande Kan bli riktigt roligt.

Stavningen är det däremot lite si och så med Skäms men de flesta engelsktalande brukar gissa sig till vad jag menar, när jag stavat fel.

Vänlighet och omtanke, gör livet roligare Flört

flisan708
0

Min engelska är rätt ok. Haft nytta av min tid som au- pair, minns att min värd familj hade så roligt över att jag lät som en brittisk grammatikbok. Allt var så korrekt tyckte de.

[Sisa]
0

Känner mej också ganska säker på engelska. Tycker språk är intressant. Synd bara att man inte använder engelskan så ofta!

Kanske skulle vi göra en tråd på engelska härinne ?   Tungan ute

Loveradio
0

Jag är bra på engelska. Har bott två år i Kanada när jag var liten så engelska har aldrig varit ett problem för mig. Men visst blir det lite knackigt när man ska prata ibland.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

pius314
0

#8 vad jag fattat så är det bra att skriva

SE-112 24 (alltså SE före postnumret) för då sorteras det snabbare hit, och sen tror jag inte att prickar och ringar är hela världen. När det väl landat i rätt postnummerområde så kan de ju alltid sortera det manuellt sista biten…

Hoppas du snart får hem varorna!

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Fridaaaa
0

Min engelska är inte bra, aldrig gillat engelska.
Men tja, fungerar ganska bra. Pratar det sällan då jag sällan behöver det :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Woozy]
0

Drar jag ett helrör så  funkar engelskan Tungan ute

signemo
0

Värdelös på engelskan.  Gick för all del hyfsat bra i skolan. Men det är MYCKET länge sen Förstår hyfsat på TV om jag sitter i lugn o ro o lyssnar. Men öppnar jag munnen blir det tunghäfta av stora mått. Dvs jag blir tyst.  Borde åka alldeles själv till England och vara där ett tag.

Var rädda om varandra

WinterPrince
1

Jag tycker nog att jag pratar flytande engelska, men det tar nån mening eller två innan jag kommit in i det. Har bott ett år i Storbrittanien och blir det ett längre samtal så brukar en brittisk accent komma fram efter ett tag.

Pratar dessutom teknisk engelska på jobbet. Enstaka ord/meningar i princip varje dag och minst en gång i veckan ett längre samtal.

Får ofta uppfattningen att andra med engelska som andra språk har svårt att hänga med när jag babblar på…