LCHF
Minimera mängden kolhydrater, äta mera fett..komma i baddräkten i sommar! 
Någon som provat ?
Nej, jag personligen tror inte på "quick fix"
Man behöver röra på sig också, inte bara ändra kosten.
Vi har inte sett den långsiktiga effekten av LCHF än, tror inte det är nyttigt för kroppen i längden att äta så mycket fett. Bättre kanske att äta lite mindre och av allt?
Zabelle
Tror inte heller det är nyttigt att äta så mycket fett. Är väldigt skeptisk till LCHF.
Mindre portioner, flera mål om dagen med nyttig mat tillsammans med motion tror jag är det bästa sättet att gå ner i vikt.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jag provade men det gikck inte alls men det är för att jag har stryuma.
Vänner jag har är lyckliga över kosten då de gått ner från 15 kg till 32.
Tänker man efter så åt folk i fattigsverige väldigt fett men mådde ändå bra för smöret sålde de till de rika och själva hade de djurfett på smörgåsarna de åt väldigt myhcket amerikanskt fläsk som var mer fett än kött och mycket sill, dopp i gryta var vanligt då! Mjölken drack de som den var.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag tror heller inte på LCHF. Jag vill gärna vänta en 20-30 år för att se hur dieten verkar på kroppen i ett längre perspektiv.
Sedan åt man mycket fett i fattigsverige men samtidigt så hade man ju ett helt annat kroppsarbete.
Dessutom åt man en hel del kolhydrater i form av rovor, kål och Potatis.
Gröt och bröd t.ex.
/Maria
Jag tror på konceptet "ät allt men inte alltid" 
Har inte provat LCHF.
För mig är det vettigare att ta bort vitt bröd, vit pasta och socker. Äta lagom magert t ex kyckling. Får ont i magen av mycket fett och tycker inte om bea-sås och majonäs t ex. Får också ont i magen av för mycket smörgås så jag håller mig till en medelväg 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Kom att tänka på en annan sak. I fattigsverige så hade man en mycket lägre genomsnitlig levnadslängd.
/Maria
#8 Javisst var det så, det är många som inte tänker på det
.
Däremot tror jag att mycket av den så kallade snabbmaten inte är särskilt bra att äta - sånt fanns inte förr. Och långt tillbaka åts det inte så mycket socker, inte så mycket förädlat mjöl mm.
Funkade för mig, men har efter åren ändrat kosten till lite kolhydrater och då i den bra formen som rotgrönsaker(endast på helgerna). Inga vita produkter alls! Kommer inget gott med dom.
Fett äter jag. Smör och grädde och fett kött och fet fisk. Men jag äter inte lika mycket som renodlade LCHF:are gör.
Gick ner 35kg på ett år genom att äta på det viset.
#10 tror det funkar alldeles utmärkt. Jag tror inte heller att det vita=förädlade och sockrade är bra.
Jag äter lite lagom med t ex smör - men när vi åt sniglar i smör och jag glufsade i mig mycket smör fick jag (och sambon) ont i magen
# 10 Jag tror som du..mindre kolhydrater på sikt kan nog göra så att man tappar många kilon!
Märkte Du nåt av att du blev mindre trött..kanske orkar mer ? 
Jag har testat och tappade 5 kg ganska snabbt. Men då hade jag en "slavdrivare" som höll koll på mig!
Och jises vilken god mat man kunde äta! Men av olika anledningar så försvann "slavdrivaren" ur bilden och efter ett tag så återgick jag till att äta kolhydrater i mängd. Men äter fortfarande allt det feta och goda som man får/ska äta när man följer LCHF.
Minns med fasa förra LCHF tråden….hoppas denna inte får likadant resultat!!!!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
# 13 Varför ska man bli osams då man pratar om LCHF? Jag är bara nyfiken på om Ni testat och vill veta vad Ni tycker om den metoden ( det finns ju en del att välja bland )
Det är ju just det som är intressant..kunna äta god mat och ändå tappa vikt! Avstå kolhydrater kan väl inte vara så svårt, eller ? 
#14 Jo för mig som är kräsen med mat ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#16 Gillar knappt en enda grönsak ;) (har testat många olika, i olika former men går bara inte :( )
Då får jag typ bara äta kött och lite sås ;)
Så nej jag klarar mig inte utan det
Men jag tror inte att man mår dåligt av att äta lite av det var dag.
Jag mådde dåligt när jag testade LCHF; min mage klarar inte det
Tror att jag har IBS (har inte varit hos doktor med det, men allting stämmer på symtom och dem som jag har pratat med) och då kan man bara äta viss mat
# 19 Grönsaker är gott..och nyttigt, sägs det i allafall! Om man mår dåligt av att äta enligt LCHF ska man naturligtvis inte göra så:
#20 Hehe Gurka kan jag äta ;)
Men annars nä, föredrar frukt i så fall :D
Nej precis, det passar ju olika bra på olika människor :)
# 21 Så är det! och gurka är gott! 
#12 Jag blev piggare av att ta bort de stora fula kolhydraterna. :)
Men vet att det inte passar alla. Däremot bör alla undvika vitt mjöl då det är inflamatoriskt.
# 23 Intressant..
Ja, jag var på en föreläsning om kost, och då fick jag veta det. Försöker få mamma att prova utesluta det en månad så hon kan se om värken blir mindre.
# 25 Precis som min dotter försöker göra med mej.. Vilken värk lider Din mamma av ?
#26 Sån där i lederna i fingrarna. Sedan har hon hemska smärtor i ben och rygg trots en stor iperation. Operationen gjorde det tyvärr värre.
# 27 Tråkigt..vad vissa människor ska behöva stå ut med. Tror Du hennes värk skulle bli mindre, om hon åt annorlunda ? 
#28 Värken i lederna som ju är inflamationer är jag ganska säker på skulle bli mindre genom att hon uteslöt mjöl.
# 29 Tack Hera för att Du berättar vad du vet..du verkar säker på saker som är värda att tänka på.
Sköt om Din mamma! 
#30 Jag gör mitt bästa :)
Säker är jag däremot aldrig, men nästan :P
Var en del personer som var med på föreläsningen som vittnade om att deras värk hade blivit bättre efter uteslutning av mjöl, så jag tror därför på det. Sedan då förklaringen till hur det fungerade i kroppen och så, men det minns jag inte bra nog för att återberätta :)
#32 Det är intressant vad kosten kan göra med våra kroppar!