Siesta
Varken jag eller min familj har sovit siesta fast vi levt som resten av befolkningen i de länder vi levt. Nu måste jag iblan lägga mej en timme annars somnar jag sittandes.!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag somnar varje dag och har gjort sedan operationen.
Nu somnar jag garanterat en stund efter jobbet. Jag är helt färdig trots att jag bara jobbar halvtid.
/Maria
Jag sov inte siesta heller men de händer att jag är helt slut efter jobb måste lägga mig
Det unnar jag mig ibland när jag är ledig, det är hur gott som helst 
Zabelle
Jag ..jagade en del mäniskor på både fack o saf,o lite politik
för en 10-12år sedan,om att införa siestaliknade i sverige
framförallt på vintern,att få några timmar i ljuset mitt på dagen..
jag är ju min egen,styr min arbetstid själv,men vill(e) unna fler några timmar i ljuset
MED familj (o vänner)
delade turer är några drabbade av, det är skillnad om hela samhället får delade turer/scheman ..
, penke
Jag har sovit middag på mina lediga dagar väldigt ofta i alla år och det är bland det skönaste jag vet, och röstar också på en liten lur på arbetstid. /H
Siesta är ett bra påfund. När man är på semester utomlands så brukar jag ta mig powernap varje dag. När jag pluggade för många år sen så brukade jag alltid ta mig en powernap efter lunch de dagar jag hade hemmaplugg. Tyckte att jag mådde bättre och orkade studera mer flitigt. Dumt nog har jag slutat med det men det borde vara något att genomföra igen.