Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1138 ggr
Cristine
0

Jag är så förbannad så jag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

håller på att krevera! (Detta är stulet av Gahella med hennes kännedom.)

Att  ett läkemedelsföretrag kan ställa sig på ICA en lördag och med skrämsel propaganda få föräldrar att vaccinera barnen.

Innehållsdeklaration

Den aktiva substansen är: TBE-Virus (stam Neudörfl)

En dos (0,5 ml) av vaccinet innehåller 2,4 mikrogram inaktiverat TBE-virus (stam Neudörfl), vilket produceras i kycklingembryoceller.

Övriga innehållsämnen är: humant albumin, natriumklorid, dinatriumfosfatdihydrat, kaliumdivätefosfat, sukros och vatten för injektionsvätskor. Aluminiumhydroxid (hydrerat) ingår i detta vaccin som adsorbent.

Adsorbenter är substanser som ingår i vissa vacciner för att påskynda, förbättra och/eller förlänga vaccinets skyddande effekter.

http//:www.aftonbladet.se/nyheter/article10286490.ab

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
4

Det är klart att det är trist för henne att det blev så, men hon är en enda. Betänk vika konsekvenser det får för samhället och enskilda när en massa människor får TBE.

Det kunde ha varit tvärtom - att hon inte hade vaccinerat sig och fått TBE istället. Hade det varit bättre?

Självklart ska man vaccinera sig, även om man bara är ute i naturen en enda dag varje sommar!

Här har vi extremt mycket fästingar och jag får minst 10 på mig varje sommar. Jag är vaccinerad och det är resten av min familj också.

Maria
5

Håller med Peter. Jag bor i en storstad och har fått borrelia med hjärnhinneinflammation. Det är visserligen en bakterie som går att bota med antibiotika till skillnad mot TBE som man bör vaccinera sig emot.

TBE är en fruktansvärd sjukdom som kan ge svåra konsekvenser.

/Maria

Anders 50
3

Visst är det synd om henne……och jag fick en jätte-blodpropp i axeln bara för att de rotade omkring i blodkärlen där när de satte in min pacemaker!

Att några drabbas är smällar man får ta…för att andra ska överleva.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Men det finns ju andra medel, jag har ju åkt runt i Afrika och stora delar av sydamerika gått i amazonas skogar och andra delar av värden utan att vaccinera mig, jag har använt det man använder på plats och här sitter jag.

Har ni tittat på innehållet?

Cristine
0

Jag tycker iaf att det är fel plats för ett sådant bolag att stå på!

Anders 50
1

På digerdödens tid så hade de nog varit glada för ett vaccin med biverkningar i många former men som ändå botat åtminstone hälften av befolkningen.

Sen är det ju frivilligt att vaccinera sig!

#4 Vad rekommenderar du i stället för att skydda sig mot TBE?

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

#4 Finns det andra medel mot TBE?

Det hela handlar om riskbedömning - hur stor är risken att drabbas av TBE vid fästingbett mot risken att bli sjuk av vaccinet? Jag tippar att det är nånstans 1 miljon mot 1.

Idag är det många människor som tittar tillbaka på mediciner och kurer man använde för länge sedan. En del av dessa har inlemmats i modern medicin, men resten är i bästa fall sämre än moderna preparat eller i sämsta fall fullkomligt verkningslösa, exempel på såna är alla preparat som framställs av djurdelar - tigerben, noshörningshorn, rentestiklar, ödleögon, torkade ormkroppar med mera.

Jag läste vad vaccinet innehåller och jag kan inte säga att jag reagerar negativt mot något där. Däremot håller jag med om att framförandet av budskapet kanske är lite väl plumpt.

Glad

Cristine
0

Jag skrev om det förra sommaren, nu finns det att köpa här, det är antiparasit så en  släkting blev av med sin Psoriasis. Jag fick rosfeber 1-2 gånger i månaden förut, jag har inte fått det sedan jag började med medicinen

[peter54]
1

Ja men rosfeber är ju orsakat av streptokocker och då angriper man med antibiotika för att slå ut bakterien.

Virus kan man inte angripa med antibiotika och TBE (fästingburet encefalit) är ett virus som angriper hjärnan och nervsystemet.Det hjälper inte att slå ut fästingen (bäraren).

Psoriasis kan man inte bli frisk ifrån, men man kan leva symtomfri genom medicinering.

Om det fanns såna fantastiska preparat som slog ut alla möjliga sjukdomar, både bakteriella, virala och andra, skulle ju alla sjukvårdsinrättningar i hela världen använda dem.

Nu kommer snart en ny lag som förbjuder påstådda effekter av så kallade naturläkemedel som inte har vetenskapligt stöd och det tycker jag är på tiden.

Var och en ska förstås använda de preparat som h*n tycker fungerar, men jag är ganska övertygad om att 90% av de "naturläkemedel" som säljs är helt verkningslösa och att effekterna som upplevs är rena placeboeffekter, men det är klart att om man äter exempelvis en massa rosenrot och aloe verapiller och tycker att de fungerar så är det väl gott och väl - tron kan förflytta berg heter det ju.

Flört

Cristine
0

Det kan hända att det är för jag levt 30 år i länder där man användemest naturmedel, men jag var/är aldrig sjuk(artrosen är en förslitningsskada), Nadesch har aldrig varit varit till läkare och har varken fattats på skola eller jobb, Pierre detsamma utom att han fick magsår då han misskötte sig ett tag, de andra likadant, så jag är för att kan man ska man använda så naturlig mat och medicin som möjligt. naturligtvis så går inte allt att bota med det som din njursjukdom t.ex Peter eller medicinen ni tar Anders och Humlan. Det jag inte gillar är när saker och ting ska påtvingas och på ett så dåligt och plumt sätt.

http://livskvalitet.ifokus.se/discussions/4de12e55d4ebea540900006a-borrelia

chik
0

Ja nu blev det lite fel här för mig..

För jag tycker att man skall vaccinera sig mot Fästingen om man bor i ett område med dessa små äckel.

Det att dom ställer sig utan för en affär är ju för att många inte vet om det.

O fästingarna blir ju bara fler o fler..O det kan vara anledningen att du Cristin har klarat dig…

När jag var liten så fans nästan inga fästingar o nu är det hur mycket som helst..

Detta vaccin är ju ett gammalt o beprövat vaccin….

För i det stora är jag mot vaccin…Men inte här..Skäms

Lena.P är jag i verkliga livet.

zabelle
1

http://www.fastinghalsband.se/fastingavvisare-ultraljud.html?gclid=CNHgk-WV8K8CFQdb3wodEjfAWA

Vi har köpt en elektronisk "moj" mot fästingarna och den har fungerat både på oss och hunden. Bra alternativ när man inte vill/kan vaccinera sig. Bara att hänga i bältet när man går ut.

Zabelle   

chik
0

Zabelle..Bra grej..

Men man bör väl ha den på dygnet runt???

För här kan vi hitta äcklen som kryper från den ena till den andra..Förvånad

Lena.P är jag i verkliga livet.

zabelle
1

Vi har en i hundens halsband som han har på hela tiden.
Den vi använder tar vi bara med när vi går ut.

Zabelle   

Cristine
1

#12 Smart ZabelleGlad