Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 1243 ggr
[Sisa]
1

FB!

Blir bara mer och mer sugen att gå med i Facebook!

Är Du med ?   För- och nackdelar ?     Obestämd

Cristine
1

Jag är med men gillar inte FB alls. Jag brukar bara gå in och söka mina söner när jag inte får tag i dem på annat sätt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
1

Jag gick med i höstas efter massiva påtryckningar från kompisar. Jag hade varit hårdnackat emot i flera år. Det pratas mycket om att folk styrs av Facebook och att de inte kan låta bli att gå in där och kolla av hela tiden, men jag tycker att det är trams, det handlar bara om vad man själv väljer att lägga sig på för nivå.

Jag kollar på morgonen om någon varit in och postat eller kommenterat. Ibland lägger jag upp en bild med kommentar om något jag vill dela med mig av har hänt. Annars tillbringar jag ingen tid alls där och jag surfar aldrig runt bland andras FB-sidor. Med andra ord, det kan bli hur mycket eller hur lite tid som helst där, man väljer själv.

Glad

En sak jag inte gillar är det nya utseendet på sidorna, det så kallade "Time-Line"-utseendet. Jag tycker det är svårt att få överblick, svårt att hitta och allmänt rörigt. Jag antar att alla som ansluter sig nu får det utseendet på sina sidor, jag hade tur som anslöt mig innan det lanserades och tänker inte byta.

Fridaaaa
1

Japp är med.
Man blir lite smått beroende haha

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[peter54]
1

En bra grej på FB är att de flesta, åtminstone de jag känner, använder sina namn när de ansluter sig på FB. Det innebär att det är lätt att söka förlorade kompisar. På en sån här site som iFokus där de flesta har kryptiska alias är en sån sak omöjlig.

zabelle
1

Jag har också FB och har mycket kontakt med mina släktingar och gamla kompisar som jag inte träffar så ofta pga långa avstånd
Roligare tidsfördriv än TV:n…

Det blir vad man gör det till tycker jag. Skrattande

Zabelle   

aggeelin
1

Jag har facebook och tycker att det är bra. Jag pratar lite med dem jag känner och har kontakt runt vad som händer i livet. Det ger bara plus tycker jag. Jag har kontakt med några gamla klasskompisar, bokcirkeln har kommit till genom facebook och olika personer från olika delar av livet.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

AnnL
1

Har också facebook. Har kontakt med många vänner som bor långt ifrån. Har inte haft något större problem än. Men jag är noga vem jag har som vänner.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

JereMina
1

Jag är med och det är kul om man begränsar och inte har för många vänner. Det går så bra att styra sekretessen om vilka som kan se och göra saker på din sida.

Vissa släktingar har jag bara kontakt med via fb för att det är för långt att åka och träffas.

Karmatarerskanise
1

Har facebook och gillar det. Bra sätt att hålla kontakt på.
Man bestämmer själv hur mycket man vill dela med sig avoch hur mycket tid man vill lägga där.

aggeelin
1

#9, javisst, och en del skriver mycket om små saker och då får de göra det! Det är roligt att läsa om vad andra gör och är med om.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
1

Är också f-bokare! Och har inte mer vänner där än att jag hinner med att hålla kontakt med alla.

Facebook är vad man själv gör den till, du bestämmer själv vilka som får läsa det du skriver där och som får tillträde till din sida. Och vill du inte se alla dina vänners inlägg så kan du välja hur många och vilka du vill se.

Gillar heller inte den nya Time-linen men snart så tvingas man på den ändå.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

chik
1

Sisa***Ja gå med är du snäll….Det är ju Gratis o man träffar gamla bekantar..Okej det tar tid o finna dom..Men chansen är större att man finner dom om man är på en internet plats..

O vi är ju många från iFokus där med…

Så ta dig tid o gå med..

Du behöver ju bara gå in när du vill…

Inläggen ovan ger ju bra bild av FB.

Lena.P är jag i verkliga livet.

flisan708
1

Jag är med i facebook och jag tycker det är helt ok. Har hittat gamla kompisar där och det är kul. Kan inte påstå att jag är så jätteaktiv där men jag tycker det är kul.

[Sisa]
0

Tack alla Ni!  Låter ju jätteroligt, fast jag som har så svårt att begränsa mej..det gör att jag tvivlar. Om jag gör nåt, vill jag göra allt!  Men att träffa på er och att leta upp gamla vänner är nog kul!  Skrattande

Jag har många vänner som är med..funderar vidare Obestämd