Fleece
..kläder för kalla dagar året runt. Värmer skönt nu i denna kyla!
Använder Du fleece ? 
Ja det gör jag. Bra och mjuka kläder som inte låter när man rör sig i skogen.
Det används flitigt här, året runt (iallafall när jag ska till jobbet), dock så kan det bli en vanlig vinterjacka istället om man ska ut annat än till jobbet på vintern.
Jo det finns ett antal sådana här, men det är inga kläder jag använder när det jobbas eller under turer i skogen eller på jakt. Antingen för tunna så det blåser igenom eller för täta så man svettas. Har kläder för det som jag tycker är bättre.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Nej inte mkt, bara fleecefiltar inomhus mest ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Just nu i skrivandets stund har jag på mig en ärtgrön fleecetröja.
Jag gillar egentligen inte syntetmaterial men just fleece tycker jag är behagligt.
Jag har även en fodrad fleecetröja/jacka som varit riktigt skön när vi paddlat.
/Maria
En del fleece tröjer har jag i stugan sen filtar dom är så sköna ha på sig när det är kallt ute
Gillart. Men det gör tyvärr hundhåren med. Så jag letar efter tröjor som är släta utanpå och fleesiga inuti. :-)
- Tillräckligt bra är perfekt! -
#7 haha ja djurhår överlag hehe
Nackdelen med fleece tycker jag är att man blir så förbånkat statiskt elektrisk när man tar av dem. Jag har fått riktiga "blåbågar" mellan fingrarna och dörrhandtaget flera gånger och det gör ont.
Fleeceplagg är heller inget att ha på sig när man jobbar ute, för allt fastnar, inte bara djurhår. Sågspån till exempel, är nästan omöjligt att få bort från fleecetröjan.
Jag har tre fleeceplagg. Ett i form av en vanlig tjockare skjorta, ett i form av en tunnare jacka, men tjockare än skjortan och ytterligare ett som är som en fodrad jacka, den är dessutom hyfsat vindtät. Beroende på temperaturen använder jag dem när jag går i skogen med kameran, eller när jag är ute av andra orsaker än för att jobba.
Jag tycker om plaggen för att de är både varma och mjuka, men framför allt tysta. Att försöka komma nära djur med en prasslande jacka är omöjligt, men fleece låter inte.
Norrlandssmoking eller kostym
de finns ju i två färger :- )
jag har faktiskt två "jackor",en gammal innerfoder från skidåkning
och en vindfleece
den första är mer saggig hemmasunkmys..
den andre kan jag öppna dörren med.. :- )
(diskret ILLröd)
, penke
#10 "Norrlandssmoking eller kostym
de finns ju i två färger :- )"
Du tänker väl på fiberpäls nu? 
#10 Här brukar de kallas "glesbygdskavaj". Har man dessutom en "polsk attachéväska", dvs sina grejer i en plastkasse, så är det hela fulländat.

Haha, vilka uttryck
Har aldrig hört dessa innan.
/Maria
Jag har en hel del fleese hemma. Favoriten är en morgonrock, den är varm och go.
En anledning till att jag sällan bär fleece kom jag på är för att just djurhår fastnad överallt och sedan kan jag inte klappa katterna då man får massa stötar då haha
#12 Glesbygdskavaj har jag aldrig hört
men "polsk attachéväska" säger vi här nere också.
Vi har "Arlövskostym" - det är mjukisbyxor (gärna med ordentligt häng)och "träbonnar"
Zabelle
Ja gamla petflaskor är sköna att ta på sig när det är kallt
..hmm..fiberpäls (?)
¿ är inte det en sorts fleece.. ?
kanske fiberpäls är SÅ gammalt att det var av dem
de gjorde de första PET-flaskorna ?
*skratt*
, penke
norrlandskostym = oragna till vardags
den sobert blå till helgens dans ..
Min första fiberpälströja fick jag 1968, en blå. Som skogshuggare så skulle jag testa den som ytterplagg när det regnade. Och den stod emot vätan länge, men det var längre "päls" på dem på den tiden. Senare så kom det huggarblusar med fiberpäls över axelpartiet och då var det röd päls.
Tror inte det fanns PET flaskor på den tiden! 
Fiberpälströjor kommer jag också ihåg..Helly Hansen ? Men dom var tjockare än dom smidiga fleecetröjorna.
# 14 Jag håller med och har en med..en gosig fleecemorgonrock!