Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 670 ggr
[Sisa]
1

I rampljuset ?

Följer Ni rättegången mot Breivik ?

Kanske är det förkastligt att slösa pengar på en rättegång, när man vet att människan är skyldig ? Undrar om Breivik verkligen inser vad han gjort..

Maria
1

Ja, vad som försigår i den mannens huvud är det nog många som spekulerar om.

Jag följer inte rättegången mer än vad som skrivs i tidningarna och jag läser inte allt.

/Maria

Cristine
0

Nej han ångrar inget,han säger att han skulle göra om det.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Det är väl så att i en demokrati måste det bli en rättegång på detta vis. Mycket pengar åt skogen men det går inte att frångå demokrataiska principer - däremot borde de kunna begränsa hur det sänds ut då det är mycket hemskt samt propagande för stolligheterna och det finns, vad jag förstått, många efterföljare till B.

Hur stolligt är det inte att han har en hoper efterföljare?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Fridaaaa
0

Nix följer inte, blir bara så sur och arg på denna människa :S

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anders 50
0

Nej! Och är så trött på all rapportering i massmedia!  Och på alla som uttalar sig! Vad tjänar det till??  Vågar inte skriva vad han förtjänade! Och som vore billigast!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

#6 Jag håller med dig men skriver det inte.

Felet är att han gav upp på det vis han gjorde.. "kom och hämta mig" - det ger liksom inget tillfälle så nu är det somm det är men ni har inte läst det här Cool

flisan708
0

Det går inte att undgå att följa det som händer men jag väljer att inte läsa allt. Jag hoppas han får det straff han förtjänar enligt norsk lag och att han aldrig mer kommer att släppas ut i samhället.

Fridaaaa
0

#7 Tyvärr i Norge kan man max få 21 års fängelse. Så får se hur dem löser det

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
0

#8 Jag hörde på radion hur de löser det. Efter att de 21 åren gått blir det fem till och sen fem tll och sen fem till…

[peter54]
0

#5, #6 Problemet med den enkla lösningen är ju att någon måste begå samma handling mot honom som han utfört mot andra och rent moraliskt är man då inte bättre än brottslingen, men jag kan hålla med som känsloreaktion. Breivik har förbrukat rätten till sitt eget liv. Problemet är ju också att det är precis vad han vill, för då skulle han uppnå martyrskap.

aggeelin
0

#10 nej, nu blev det nog egenligen fel. Jag tycker inte att vi i ett modernt samhälle ska ha dödsstraff. Vi gör då lika illa som förövaren har gjort och det gör inte döda människor levande. Jag menade något annat… som jag inte skriver här…

[peter54]
0

#11 Är det så billigt som Anders antyder då? Flört

aggeelin
0

#12 nja, det vet jag inte.

Jag vet egenligen inte vad som är det bästa. På något sätt så får han mycket uppmärskamhet och får flera efterföljare som tycker att han är häftig. Men det kanske han hade fått ändå. Hade han dödats i strid så hade han blivit martyr och då kanske hans efterföljare hade fortsatt hans sak så jag tror, när jag får tänka en vända till, att det kanske är bäst som sker.

Men förstår människors känslor kring honom.

Och hur de orkar sitta på rättegången - då får de nog föreställa sig att han inte finns, på något sätt - att han inte är på riktigt utan en ond film.

[Sisa]
0

Intressanta svar!  

Hörde nu att Breivik tydligen har hundratals kvinnliga fans..hur det nu kan vara möjligt Obestämd   Vill heller inte skriva vilket straff jag tycker han ska ha, men jag lovar att det är billigt!

Maria
1

Ja, det här med kvinnor (och även män) som dras till förbrytare av olika slag är väldigt knepigt om det är rätta ordet.

Han som mördade Engla bl.a, lär ju ha "ihop det" med en sjuksköterska, som dessutom har en dotter i samma ålder som Engla skulle varit.

Det är ju helt sanslöst.

Jag håller med Peter om att Breivik visst har förbrukat rätten till sitt liv men han måste ändå behandlas med våra (Norges) lagar för brottslingar med allt vad det innebär.

Såg på Skavlan när Breiviks första officiella advokat var där och han förklarade sig väldigt bra.

Han hade givetvis haft en massa bryderier innan han antog sig uppdraget men förklarade också utförligt att även en sådan makalös förbrytare även måste bemötas enligt lagen.

/Maria

penke
1

han SKALL hängas,
men först ska han ha en ..rättvis rättegång..
skriker en del utan att förstå ironin..

jag läste om en amerikansk uträkning,om deras inhemska fångar
den visade att det var "billigare" i $ med livstid än dödsstraff ..

Nä! jag följer inte rättegången.

men,jag vågar mig på en ..farlig tanke
säg,att abb gjort samma handling för 70år sedan
attackerat ett .."norskt lakejparti" som välkomnade en ..invasion
av ..bruna mäniskor .dödade Vidkuns gutter o jenter ..
Hade han då vurit hjälte ..eller terrorist ? 

men,det är ju alltid segrarna som bär den historiska sanningen.

;  penke
(om någon vill missförstå..jag är vegetarian för jag vill inte döda)