Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 399 ggr
flisan708
0

Firar ni Påsk?

Firar ni påsk eller ser ni det som några extra dagar ledigt?

Maria
0

Numera är det som några extralediga dagar. Min man jobbar visserligen långfredag men annars firar vi inte särskilt mycket längre.

Skillnad var när sonen var liten eller bodde hemma. Då pyntade vi, hade Påskluncher och middagar i dagarna tre nästan.

Oftst firade vi på landet tllsammans med min bror, svägerska och deras barn.

Det var Påkbrasa, äggtoddy och andra traditioner.

/Maria

pius314
0

menar du firar att jesus dog och återuppstod? Nej.

vi firar att hönorna börjat värpa ägg (och att hararna också gör det på lördag!)

Barnen får klä ut sig om de vill och vi äter lite sill mm (det klassiska jul-, påsk- midsommarbordet som vi kör med året runt typ)

• Tillräckligt bra är perfekt! -
flisan708
0

#2 Tänker inte på religiöst firande men det är också helt ok om man känner för det.

Själv jobbar jag hela påsken så det blir inget fira av alls. Sen har jag svårt för storhelger så jag är glad att jag jobbar.

aggeelin
0

Vi äter lite ägg och sill och som ni kan se på en del av mina kort så pyntar vi lite utanför huset.

Vi ska också ha de vuxna barnen på mat någon dag.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Fridaaaa
0

Nix firar inte påsk. Äter bara lite go middag men inte mer

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flisan708
3

Hittade denhär på facebook!!!

Jaha, då sitter jag här och sandpapprar kvasten, tänker då fan inte få stickor i år igen i baken. Kattfan lyser med sin frånvaro, den kan vara lite skrämd sedan förra året. Skiter i kaffekannan, i år kör jag direkt från bag in boxen, antar att vi möter upp på det vanliga stället innan vi åker?? På återseende alla käringar!!!!!!
Till alla er andra önskas en GLAD PÅSK!!!..

fotokrafs
0

Firar inte mer än att det är långledigt. Kanske åker till landet. Glad

[Sisa]
0

Inte så mycket..lite påskris på bordet, lite extra mat..och mycket umgänge med familjen!   Kyss

Anders 50
1

Firar inte påsk nåt särskilt i vanliga fall, men i år ska jag hälsa på en ny bekantskap och då kanske det firas lite extra! Flört

Annat var det med påskfirandet förr, när jag var ung. Då bytte mamma till påsk-gardiner, påskbonader sattes upp och det pyntades nästan lika mycket som till jul med påsk pynt och ägg målades. Och det åts en massa god mat.

Påskaftons morgon åts det ägg i massor, vi var ju några stycken i familjen och jag minns ännu den jättestora skålen med kokta ägg. Mamma var snål med äggen annars, hon sålde, men till påsk så fick vi äta så många vi orkade! Glad

På påskaftons kväll samlades vi i byn och eldade påskbrasa och sköt raketer och smällare.

Långfredagen var den värsta dagen på hela året för oss barn, för då fick vi inte göra nåt roligt alls, vi skulle bara hålla oss i stillhet och inte hitta på nåt bus. Och att skjuta av nån smällare den dagen var förenat med….ja det förekom bara inte!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

pius314
0

Ja men fyyyy, långfredagen var öken!

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Symfoni
0

Inget påskpyntande, lite mer sill och ägg i eller till maten möjligtvis.

Vänlighet och omtanke, gör livet roligare Flört

zabelle
0

#6 Ha ha, den var kul!

Vi ska ha hela familjen hemma på traditionell påskmiddag.
Målade ägg, sill, jansson, sillpudding, köttbullar, prinskorv mm

På kvällen går vi ner och tittar på påskeldarna längst med stranden.

Barnen får leta upp sina godispåskägg i trädgården och i år ska mellantjejen ge sina nappar till "nappträdet" Hon pratar inte om något annat just nu, men vi får väl se hur tuff hon är när vi väl är där.

Zabelle