Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 497 ggr
[Sisa]
0

Zzzz..

Är man morgontrött är det lätt att somna i bussen, på vägen till jobbet!

Har Du någon gång somnat, på ett annorlunda ställe ?    Skrattande

aggeelin
0

Jag är morgontrött men för mig är det svåraste att komma ur sängen så jag har nog inte somnat på någon konstig plats, på bussen någon gång.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Jag somnar däremot när jag åker hem från jobbet på bussen och är såå tacksam över att jag bor på ändhållplatsen.Flört

/Maria

Anders 50
0

Har somnat så jag försovit mig två gånger på jobbet. En gång på golvet i hytten på skogsmaskinen när jag väntade på arbete, sov säkert en timme, vaknade med ett ryck när telefonen ringde och slog huvudet i hållaren till com-radion.

Andra gången var i "byschan" när jag skulle vila lite medan kläderna torkade (höll på med röjning) Regnet smattrade mot plåttaket och det var så sövande. Somnade vid ett-tiden och vaknade halv fem!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

Jag somnade i högt gult gräs med ryggen mot ett äppelträd i solen under en bockjakt utanför Knäred i Halland en gång. När min kompis väckte mig hade jag 14 fästingar på mig - alla var döda, sannolikt förgiftade av mitt uremiska blod (det var strax innan jag började i dialys).

Glad

Maria
0

#3 Haha, andra gången där låter riktigt mysigt.

Jag har somnat vid Linneplatsens spårvagnshållplats (vid Slottsskogen) en sommar för många år sedan.

Vagnen var försenad och jag satte mig lutandes mot ett träd på gräsmattan bredvid. Vaknade två timmar senare med handväskan som huvudkudde.

Det var före mobiltelefonernas tid så min man undrade vart jag hade tagit vägenSkrattande

/Maria

chik
0

Ja::Skäms I slutet som jag jobbade så kunde jag inte sitta o vara med på något möte..Jag somnade..Pinsamt…

Som när jag gick en kurs på kvällen om arkeologi""Där läraren väckte mig flera gånger..O undrade om jag tyckte det var intressantSkäms.."Så pinsamt..

Men jag fick ett sådant fint brev från min lärare i A… så hon tog det bra. o hon ville hjärna se mig på mer kurser…Men då visste jag ju att det inte fungerade..

O Bio betalar inte min sambo för mig…Så suma sumario är att jag sätter mig ner så somnar jag..Även hemma..Så som när jag ser på Tv. får stå o gå lite hit o dit..

Lena.P är jag i verkliga livet.

stina63
0

Hehe Som barn fick jag åka buss till tandläkaren in tillstan, Tror jag var 8 år Fick åka själva denna gång. Fick två skolbussbiljetter att åka med från skolan,
Men bara de att jag somnade på bussen, När jag vaknade viste jag inte var jag var, Blev så ledsnen men en tanta hjälpte mej så jag fick åka tillbaka till skolan

Glad

En annan gång skulle jag åka buss från jobb hem. Lång väg att åka jag var trött, Kom inte så långt förren jag hör mej själva snarka. Det var fullt på bussen, jag vaknade av att jag snarkade på bussen. Var bara att plinga och hoppa av.

Sen gick jag hem Skrattande

Namiko
0

Jag kan inte räkna dom gånger jag somnat på bussen. Åkte skolbuss i gymnasiet och var ofta trött på vägen hem. Ibland var jag så trött att jag hann somna 5 gånger medan bussen stod stilla på samma hållplats för att släppa av folk, vilket inte ens tar 30 sekunder för det mesta :P Vaknade dock alltid i tid för innan min hållplats var det en backe och en 90-graderssväng som jag vaknade i automatiskt varje gång, men ibland var det svårt att hålla sig vaken den sista biten till hållplatsen ändå.

Det konstigaste stället jag somnat på var nog på cykeln, i en uppförsbacke. Jag ramlade inte utan vaknade till och cyklade vidare.

Det konstigaste jag gjort när jag sovit var att gå hem från bussen. Det var en sån där dag då jag verkligen inte kunde hålla mig vaken på bussen. Det är nästan en km från hållplatsen och hem, jag hann väl gå runt 20-30 meter innan jag somnade och jag vaknade när det var 300 meter kvar till gården.

Jag har dock aldrig missat min hållplats när jag somnat på en buss, kroppen känner alltid av den sista svängen/backen/rondellen och då vaknar jag av mig själv.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[Sisa]
0

# 8  Att man somnar bakom ratten har jag hört..men bakom styret på cykeln, måste nog slå allt!   Förvånad