Konst
Vad är konst? Funderade på de Kanske Bybo kan säga vad är konst för dej?
Konst är ett begrepp som omfattar många saker bildkonst, arkitektur, konsthantverk, skulptur och musik ingenjörskonst, stridskonst, cirkuskonster och kampsport
Det svenska ordet konst härstammar ifrån forngermanskans kunst vilket härstammar från "können" och som betyder "kunnande". Det engelska ordet för konst, art härstammar istället ifrån latinets ars vilket ungefär betyder "arrangemang" eller "att arrangera".
Konst för mig är allt du inte förstår
Konst kan ju, som stina skriver vara många olika saker! Skulle vara intressant att veta, vilken slags konst som fångar Bybos intresse! 
Konst är för mig allt som kreativa människor företar sig
/Maria
Konst är mycket idag lite olika för alla. för mej är konst de man skapar. Från målningar till statyer allt är konst idag. Men så har det inte varit alltid, Kan betraktas lite olika för alla
Nu inser jag precis vad ordet konstig har sitt ursprung …
Konst e nåt som e konstigt ! 
Det är en konst att leva idag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#6 Jag tror att det var en stor konst att överleva förr
/Maria
*5 Hehe Hans När man inte vet vad det är så säger man konstigt det är… 
Hehe Cristine och humlan Jo de är en konst att leva både idag och förr,
..konsten..ärs evig :- )
vad är det de säger:
konst är ett krångligt sätt att förklara det enkla
eller
ett synbart enkelt sätt att förklara det svåra ..?
jag läste detta tidigare,o funderade lite
surade o tjurade om det där att ..göra det så ..pretto !
att man måste gått ut "konstfack." för att kunna göra konst
det är ju att rycka *kärleken* ur mäniskornas händer
(DU kan INTE)
Konst är väl ..skapande,kreativitet
att lägga ned kärleksfull omtanke i ditt värv(arbete)
..sedan,tar vissa konstverk mer andan ur mig *ler*
Konst ..kanske skapas i betraktarens ögon …
:- )
, penke
Om jag ska vara riktigt uppriktig och det ska jag väl … så tycker jag att mycket av det som går under epitetet konst är rent dravel.
Det bygger jag på min uppfattning att konst är något unikt som konstnären gör som inte vem som helst kan göra.
Om man svetsar ihop sju fyrkantstänger av järn 1/3 in i varandra och i lite lätt böjd form och sedan målar alltihopa rött, så är inte det konst för mig eftersom jag kan göra det precis lika bra, men väljer att låta bli för att det känns som ett meningslöst slöseri på fyrkantstänger.
*fniss* Ni är roliga. Vet att detta ofta har och fortfarande diskuteras. Jag har själv svårt att sätta ord på vad det betyder :)) Men, en sak, de flesta tycker olika vad konst betyder/menas. Ska filura
P.S Min pappa var ju konstnär i hela sitt liv, levde för konsten och också av den…hm….typ fattig hela livet, men det valde han. Han månade mycket för sin frihet. Han är/var självlärd och skulle nog inte ha överlevt utan att få skapa. Han målade MYCKET med sina känslor, kanske enbart.
Jag växte upp nära en konstnärsfamilj där pappan var konstnär (målare) och de hade 6 söner varav tre blev konstnärer på heltid och två skådespelare och en "vanlig"
Vår son är väldigt duktig på att måla och teckna och hans första sambo vars pappa också är konstnär på heltid utbildade sig till möbelsnickare på Carl Malmstensskolan bl.a.
Sonen har fått mig att lära mig mer och mer om konst och dess bredd. Han läser även kulturarvsstudier på Universitetet.
Det var på en konstutställning som mina första tecken på hjärntumören dök upp.
Det var en videoinstallation på tre dukar och alla kunde hänga med men jag fick inte ihop bilderna. Allting blev bara ett virrvarr och jag blev alldeles yr
/Maria