Barn efter 45
Skulle du ha det om din partner bad om det och om det gick?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nej
Med respekt för de som väljer det…
Aldrig i livet!
jag är SÅ färdig med småbarnsåren och jag tycker att det är för stora risker
Tror faktiskt inte jag skulle orka med fler vaknätter
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Nej. Har lixom "gjort" det där. :) Är så stolt och glad över mina två barn, som är vuxna nu, och skulle INTE börja om .
Personligen skulle jag aldrig kommit på tanken.
/Maria
Nej.Inte min grej…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag har en gammal kollega som fått två barn efter 45, och det har gått utmärkt. En via äggdonation, andra adoption. Sen ska tilläggas att hon har tre vuxna barn. Mer mamma mamma har jag sällan träffat och hon älskar och lever för sina barn.
Nope
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Nej det skulle jag inte! Men jag hade gärna skaffat fler barn när jag var i 20-30 års åldern. Men nu blev det bara en.
Mitt ex som är 65 skaffade barn i sitt nya förhållande och har en liten knalle på 3 år. Jag är nöjd med att passa barnbarnen. 
Zabelle
Nej. MIn pappa var 45 år när jag föddes. Han nvar alltid en gammal pappa. Jag vill inte vara en gammal mamma - är hellre en skapligt ung farmor!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag vill bara kunna få barn..
Har alltid sagt att jag vill ha barn innan 25. Ung och pigg + att man blir en ung mormor/farmor.
Nu dock hoppas jag bara att jag får chansen att bli mamma.
Nej tycker det är för gammalt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej! Men som den där hästbonden i senaste "Bonde söker fru" frågade: Vill du träna på det?
Sånt är ok! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#12 Menar du pelle? ;)
Han kommer från mina hemtrakter från början! :) Mamma vet vem han är ;)
Spontant nej. Och det för barnetas skull.
Jag respekterar dem som inte har barn tidigare och som av hela sitt hjärta önskar sig ett barn.
Samtidigt så tycker jag att man kanske måste se de till barnets bästa.
Själv skulle jag inte velat ha äldre föräldrar.
Men för andra så är det helt okej.
Det jag känner är att man måste hela tiden se till barnet, hur det kommer att få det, hur jag som äldre förälder kan och väljer hantera det.
Allt skall ske för barnsts bästa inte för att vi som förälder önskar barn vid en viss ålder.
.Ibland så kan jag känna att det är föräldrarnas skull som det blir barn, jag vill tänka på barnen.
Åh andra sidan kan det vara lätt för mig att säga. Jag födde mina barn när jag var 20 resp. 22. Mina föräldrar var 24 0 29, och jag tyckte jag har gamla föräldrar när jag växte upp. 
Var rädda om varandra
Yes :))
Nej, tycker att det är för gammalt.
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Jag förstår att man vill ha barn jag är övertygad om att man kommer att göra sitt allra bästa för barnet.
Samtidigt så försöker jag att se till barnet.
Nu försöker en del av mig säga att åldern inte betyder något. O världen och möjligheterna ser annorlunda ut för vart år som går.
Jag ser ett barn, som kanske, men bara kanske behöver en yngre förälder.
Jag ser en förälder som kommit upp i åren, som inget hellre vill att få ett barn, att få älska o ge ett barn allt i livet.
JAg förstår att jag inte kan vara objektiv.
Var rädda om varandra
#13 Ja, Pelle! Det blev lite tyst när han frågade henne om det på den där speed-dejtingen på slottet. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#18 Haha ja, inte så konstigt kanske? haha 
Jag har inga barn har inte blivet gravid. Men Har alltid önskat mig barn, Men om ja skulle blivit gravid när jag var 45 år så hade jag behållt barnet. Men nu är det försent,
Så jag får hålla mig till mina katter. Dom blir aldrig stora
Nej, aldrig för vi har 2 barn snart 32 och 37 år gamla och 3 barnbarn mellan 6-9 år.
En sån fråga är väl först och främst riktad till kvinnor eftersom det är där de medicinska och fysiologiska riskerna finns med att skaffa barn efter 45.
Jag tycker också att det är vansinne att hormonbehandla äldre kvinnor som redan gått igenom menopaus, så att de kan få barn fast de kanske uppnått pensionsålder eller näst intill.
Jag är 14 år äldre än min fru, så jag var ju 46 respektive 48 när våra barn kom och jag vill ju inte vara utan mina barn. Därför är jag bringad att, för min personliga del, svara ja på frågan.

Det finns förstås en gräns där rimlig ålder passerats även för män när det gäller att skaffa barn. Jag skulle ju exempelvis aldrig skaffa barn nu. Den ålder jag var i när våra barn kom, är precis på gränsen tycker jag.
Jag har svårt att tro att jag skulle skaffa barn efter 45.
Pappa var 62 och mamma 43 när jag föddes. Jag var inte planerad 
#23 Oj!
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jag tycker det känns underbart att vara 50 och ha en son som är 28. Jag har flera arbetsmarater i min ålder som har inte småbarn men barn från 7årsålden och däromkring.
Det låter så jobbigt tycker jag och fattar inte hur de orkar
(Nu pratar jag kvinnor)
/Maria