Hämta paket - måste ha leg?
Halli, hallå! Detta är inte riktigt ontopic, men jag har stött på ett litet problem och behöver svar.
Det är som så att min pojkvän bor 60 mil bort ifrån mig, och jag vet inte när han kommer hit nästa gång.
Imorgon fyller jag år, så jag ville beställa några grejor i fredags + att han ville göra detsamma till mig, så jag beställde i hans namn eftersom att jag inte är 18 förrän ja, imorgon………
EFTER att jag beställt så insåg jag att - hur i helskotta ska jag kunna hämta ut paketet?!?!
Jag har ju inte hans leg här uppe, och det är skickat i hans namn fast till min adress. Det är försänt med postförskott.
Finns det någon liten chans att jag kan få hämta ut paketet ändå, om jag visar mitt leg + uppger hans personnummer, kanske att jag uppger hans mobilnummer, hemadress eller vad som helst? Någon som vet?
Det vore ju rätt olyckligt om mitt paket (som kostar 2172 kronor att hämta ut) kommer tvingas skicka tillbaka för detta.
Jag känner ju personerna som jobbar på stället dit paketet levereras, så de vet ju att jag är jag, och de har även träffat min pojkvän. Men jag vet inte hur det där funkar…
Åh, får en klump i magen.
(förresten, när jag skulle kategorisera min tråd så läste jag "dagens problem" istället för "dagens medlem"… det borde kanske finnas en sådan kategori
)
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Känner man personerna som lämnar ut så kanske det går att komma runt det hela. Annars så finns detta att läsa på Postens sida.
http://www.posten.se/c/info_legitimationskrav?letter=L&page=info_legitimationskrav
Du behöver visa leg… Skickas de tillbaka så kan du be dem sända det tillbaka till dig men uppge då rätt namn etc.. Tyvärr så tar de ju betalt för det.
Han kan ju alltid posta sitt leg men posta det med REK då får du hämta ut det där du hämtar postpaket etc. Är ju en risk att det kommer bort på posten..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Tycker du ska ringa till det postkontoret och säga som det är och se vad de säger!
Tror tyvärr inte det. Du måste ha hans legg också.
Jag har nämligen försökt hämtat ut åt mamma (När jag ändå varit på vägen) och fått då numret på paketet. Men måste ha haft hennes legg med mig.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tackar för så många snabba svar!
Känns ju värdelöst detta, usch då.
Det är som så att ett par skor jag beställt är numera slut i lager och antagligen slutsålda i Sverige då det är en visst begränsad upplaga, så jag hade ren tur som lyckades få dem. Sänds de tillbaka finns risken att jag inte får tag på dem igen haha.
Det var även därför jag hade så bråttom, annars hade jag väntat tills imorgon då det ändå inte kan skickas förrän imorgon eftersom att det varit helg…
Jag har i alla fall mailat kundtjänst och hoppashoppashoppas att det går att åtgärda innan paketet skickas iväg.
"Hej!
Mitt namn är Tula-Lina, och jag fyller 18 år imorgon (måndag, 19 mars). I fredags beställde jag grejor från Nelly i min pojkväns namn (Robin), men insåg att eftersom att han bor 60 mil bort och jag inte kommer träffa honom den närmsta tiden så kommer jag antagligen inte att kunna hämta ut paketet eftersom att jag inte har han eller hans leg här…
Mitt personnummer är xxxxxxxxxx, så ni kan själv kontrollera att jag fr.o.m imorgon, måndag, är myndig och får beställa själv.
Anledningen till att jag beställde i fredags och inte väntade var för att jag ville ha ett par skor som jag visste snart skulle ta slut - och nu är de slut, så jag hade väl tur!
Finns det någon chans att ni kan ändra försändelsenamn och personnummer innan det skickas? (eftersom att det nu är söndag så antar jag att ni inte har skickat det ännu?)
Eller vet ni om man kan hämta ut postförskottspaket även utan mottagarens leg? Det låter ju knepigt…
Tacksam för hjälp då detta är lite knepigt, och jag vill inte få hit paketet och tvingas låta det skickas tillbaka och debiteras för det + bli av med de älskade skorna!
/Tula"
#7 Annars kan sajt ägaren redigera inlägget om tiden gått ut för man skall redigera det själv.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Det krävs bara en väldigt enkel sökning för att få fram resten av info som krävs för att stjäla din identitet.
Vad är identitetsstöld?
Förövare som kommit över dina personliga uppgifter kan beställa varor, tjänster och på annat sätt få fördelar av att utnyttja dina uppgifter (till exempel att söka kredit i ditt namn och utnyttja den). Det finns en hel del som du kan göra för att undvika att hamna i denna situation.
Tips och råd om hur du skyddar din identitet från att bli stulen
- Lämna inte ut ditt personnummer/organisationsnummer eller fullständiga adressuppgifter utan att veta vad informationen skall användas till. Detta för att minska risken att just du drabbas.
Källa:http://www.swedbank.se/privat/sakerhet/bedragerier/identitetsstold/index.htm
#7 Nejmen oj, det tänkte jag inte på när jag kopierade haha! 
Nu kan ni släppa era tummar som förhoppningsvis är blåa av blodstopp…
Det är nu klappat och klart, min oro är förbi och jag får mina älskade skor.
Tack för snabb support även här på iFokus, ibland vill man dela sin oro med andra. 
Härligt att det ordnade sig med dina nya skor.
Nu måste du visa oss dem när de kommit 
Zabelle

Det var bra jobbat. Både av dig och av kundtjänst. Kul att det löste sig
/Maria
Skönt att det löste sig :=D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Snyyyygt! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#17 Snygga skor! 
Zabelle
*min mor vill nog aga mig lite för att jag spenderade så mycket pengar på ett par skor…*