Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 1170 ggr
[Sisa]
0

Gröna Anna

..IKEA, Cervera, Blå Blom, Rörstrand, Gefle Porslin, Höganäs..det finns många!

Vilket vardagsporslin använder Du ?

Cristine
0

>Jag brukar äta på koboltblå tallrikar från asien "kanten",

Visste ni förresten att ordet ”kobolt” ursprungligen är tyska och betyder goblin, alltså en sorts små vättar som tycker om att ställa till med besvär? Just kobolder är enligt germansk mytologi små puckelryggiga vättar som ställer till med otyg i gruvor.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

# 1  Där ser man..även koboltblå tallrikar kan ha en historia! Skrattande

stina63
0

Har inte tänkt alls på de. Men hemma har jag rörstrand har jag för mig de ärObestämd

signemo
0

Sundborn. Började samla på det. Innan hade vi billigast möjliga

Var rädda om varandra

stina63
0

Jag har blå blomster hemma som jag har samlat på. Sen har jag en gamla servis som har varit min mammas farmors. De är en gusta  berg något sådant heter den har jag för mig med bruna blommor runt den. En matservis Hela matservisen. Men en katt som jag hade Nisse han kunde öppna skåpsdörrar. Otrolig på de. Fick sätta barnsäkra haspar på skåpsdörrarna i köket så han inte kunde öppna dom sen.

Men han lyckades  öppna och välta ner en såsbringare. Den har jag inte lyckas hitta ännu. Men hittar jag den så köper jag den så jag har hela servisen igen

signemo
0

Du Stina, nu kom jag på jag har min min famors servis, att den tar jag bara fram ibland. av respekt för farmor. Den är från 20-30 talet o med blommor. Jag använder den när vi har vänner här, för jag vill den skall användas  , men inte slitas ut. Den är så fin

Var rädda om varandra

stina63
0

Min är säkert från den tiden också signemo Den använder jag när det är familjefest middag

AnnL
0

Jag äter på kunglig dansk. Fick den av min före detta man. Tänkte sälja den men fick nästan inget för den så då tänkte jag att då ska den användas dagligen.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

chik
0

Porslin som inte har något namn..

Men maten smakar bra även på det.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Emo
0

Höganäs keramik. Present från ett av barnen.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[peter54]
0

Vi hade Gröna Anna tidigare, men efter att några tallrikar gått sönder, upptäckte vi att de ändrat både den gröna färgen och tjockleken på godset, så då bytte vi.

Nu har vi ett vitt porslin från Cervera.

Maria
0

Har en ljusfärgad, enfärgad service från Höganäs som jag fick när jag fyllde 20 år.

/Maria

Fridaaaa
0

Inte en blekaste hehe har lite blandat:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anders 50
0

Mitt vardagsporslin har inget namn, men det blir attans god mat på det!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

JereMina
1

Jag använder ett vitt posrlin som följde med microugnarna som vi köpt. Kommer inte ihåg namnet men Gröna Anna har jag en hel del porslin av!

zabelle
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi äter på Sundborn eller vita ikea tallrikar.

Zabelle   

flisan708
0

Jag har ikeas vita tallrikar, köpte när jag flyttade hemifrån när jag var 18 och det var rätt längesen.

Maria
0

Jag har en stengodsservis från Höganäs som är gråvit och väldigt enkel. Fick den när jag fyllde 20 så den är 30 år nuGlad

/Maria

Skogshumblan
0

Någon himmelsblå tallrik från Coop. De är gamla och uttjänta så jag ska försöka få tummen ur och köpa nya. Kanske hittar några på Ullared när jag ska dit snart? Till finare tillfällen har jag servisen "Anna" från Duka. De har blå kant och blåa blommor. Lagom pråligt och fint.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Namiko
0

Vet inte vad mina tallrikar heter, men dom är svarta och lite rundat trekantiga. Har även några fyrkantiga som jag skulle vilja ha fler av men dom har slutat tillverkas..

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[Sisa]
0

# 16  Sundborn..gillar jag!   Glad

WinterPrince
0

Jag har helvita från Åhlens!