Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 759 ggr
Maria
0

Kiel

Jag fick en Kieltripp i present när jag fyllde år så vi ska åka dit med båt.

Två nätter på båten och en heldag i Kiel.

Jag har aldrig varit i Kiel så jag undrar om någon av er har varit där och kan rekommendera något sevärt.

Jag har tänkt att googla men det är alltid kul om någon som verkligen varit där.

Jag/vi är intresserade av gamla byggnader, kyrkor, museér, utställningar.

Kiel är för mig ett oskrivet blad. Jag fick t.om titta på kartan för jag var osäker på var det exakt låg.Skäms

/Maria

chik
0

Ingen hjälp..Men fin resa önskar jag o kanske en liten bild på ert besök.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
1

Absolut. Jag ska ladda kameranGlad

/Maria

aggeelin
0

Jag har varit i Kiel men besökte inte något som kan kallas "kulturellt". Det finns en del fina hus, det såg jag. När jag var där fanns det ett välbesökt torg med marknad. Vi letade upp ett matställe där vi åt gott och tittade på folk. Var också in på några varuhus - jättestora såna - men handlade ingenting.

Det var en trevlig resa och om du tycker om att dansa så har jag för mig att det var bra drag på båten, bättre än på Finlandsbåtarna.

Önskar dig en fin resa sen när ni ger er iväg. Glad

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

#3 Tack.

Varuhus är väl inte min passion så det lär vi nog hoppa över. Dansa är heller ingen favorit men det är kul att titta påFlört

Vi har i alla fall beställt skadjursbuffé så äta ska vi göra.

/Maria

aggeelin
0

#4 Det var tråkiga varuhus Obestämd så gå inte in där!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

#5 Bra tips. Tack.Glad

/Maria

[GIKmio]
0

Jag var i Kiel våren 1994. Men vi satt på en pub i flera timmar och åt på McDonalds. Men sedan var det dags att dra ombord igen. Så några kulturella upplevelser har jag inte att dela av mig med.

Maria
0

#7 Haha, tack i alla fallGlad

/Maria

Eeia
0

Jag har vart i Kiel men då var jag inte så gammal. minns bara att jag köpte väldigt fina marsipangrisar av någon konstig anledning så jag är dess värre inte mycket till hjälp.

Men jag önskar att du får en väldigt trevlig resa!