Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettbilder-musik-och-film
Läst 1227 ggr
aggeelin
0

Melodifestval andra chansen

Är det någon kvar som tittar?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Lellson
0

jag kollade:D

♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥

Union J and Jedward

Loveradio
0

Kollade inte, men blev glad när jag läste att Sean Banan inte gick vidare!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Lellson
0

#2 ja, det var bra!

♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥

Union J and Jedward

Cristine
0

Har inte tittat.Tungan ute

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Jag tittade heller inte men förstod av tidningarna att Torsten gick vidare.

/Maria

Fridaaaa
0

Tittade några få minuter. Sämsta skit :/ hur kunde Torsten Flink gå vidare till FINAL!? ofattbart.

Bra att TopCats gick vidare, men hade velat att dem som dem mötte också skulle gå vidare, enda 2 bra igår :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

PennyIIXC
0

Jag kollade..men kunde nästan låtit bli..

stina63
0

Jag har inte tittat Men lyssnade på några idag när jag satte på tv, Men jag väntar till nästa vecka då kan jag lyssna på alla låtarna istället,

aggeelin
0

#6 Det är ju konstigt så folk röstar!!

Fridaaaa
0

#9 Ja jag förstår inte det heller :/

aggeelin
1

#10 Det konstigste är hur de kan rösta in Björn Ranelid Obestämd

Fridaaaa
0

#11 Ja jag blev helt paff. Hon som sjunger är bra men Björn bara babblar en massa :/

aggeelin
1

#12 Jag tycker att han är obehaglig. Texten är märklig och hela hans framförande är det.

Som du säger så är SÅNGERSKAN helt ok.

PennyIIXC
0

Känns SÅ fel att ha med två ANTI-LÅTAR med i finalen. Känns som om det är folk som ringer för att sabotera.
Finalen KAN bli ett fiasko.

Fridaaaa
0

#13 Ja jag tycker samma som du…

aggeelin
0

#14 Jo, visst känns det som risk för att finalen blir märklig Obestämd

PennyIIXC
0

OM ranelid vinner, vad händer då? Kallas en jury in som kan plocka bort honom?

aggeelin
0

#17 Det är antagligen inte möjligt att det kallas in en jury. Förhoppningsvis är det inte möjligt att han vinner. Undrar om det finns ett stort gäng som jobbar för att sabotera? Det är tråkigt för riktiga artister som satsar när sånt händer.

[peter54]
1

Jag tittade inte, men jag hörde eftersom barnen tittade. Med tanke på den låga kvaliteten på låtarna som gick till andra chansen, tycker jag att det gick på ett ut vilka som verkligen gick vidare, ingen låt var bättre än övriga.

Jag funderar på om det verkligen är rent spel i melodifestivalen. Hur vet man att rösterna från allmänheten verkligen ger de resultat som redovisas, allt kan vara uppgjort på förhand och vi skulle inte veta ett skit om det.

Det är dyrt att arrangera Eurovision song contest och vem vet, Sverige kanske inte vill ha arrangemanget. I ett sånt läge är det ju bra att skicka Torsten Flinck eller Björn Ranelid, för då kommer vi garanterat sist.

Ett genomgående drag i de låtar som varit med, är att de är så "tama". Ett par, tre har avvikit och haft lite "power" som exempelvis Loreen, men ta Timoteij till exempel - lite pip i början som inte ens hörs och först när alla fyra sjunger refrängen hörs de ordentligt. Flera bidrag har varit såna och det funkar ju inte i den stora finalen, där krävs "pulver".

PennyIIXC
0

#18 Jag tror anti-människorna har sett sin stora chans på riktigt länge. Jag tror det finns en risk att han vinner faktist. Tyvärr. Gäller typ att resten av svenska folket är inriktade på att rösta på en klar vinnare och inte så spritt.

aggeelin
0

#19,20 Det ligger mycket i det ni säger.  Anti-människorna har verkligen sin chans och frågan är vad som kommer att hända? Och hur kan det finnas så mycket tama låtar som blir med här? När vi har så mycket bra musik i landet.

Jag har hört någon som påstår att det inte är rent spel - att det finns de bakom som styr.

PennyIIXC
0

Men det var ju bara som andra chansen var upplagd… sjögren och lotta vs torsten? Pest eller kolera? Okej den ena var tvungen att vinna.
sean banan vs young blood (en låt som inte fastar alls?) sean vinner.

Åter igen, sean vs torsten. Återigen, pest eller kolera?
Medans i första skicket var det flera bra.

top cats vs dynazty - där borde båda gått vidare!
och jag skulle hellre se både timoteij och Andreas Johnson vidare än Torsten. 

Jag hade velat ha en omröstning där alla tävlade mot alla. Då hade det nog sett lite annorlunda ut. Eller? (iallafall hade inte torsten gått vidare. Han fick nästan en fribiljett av svt)

natha-mjau
0
aggeelin
0

#22 Jo, det ser ut som om T fått en fribiljett av svt. Men jag vet att många diskuterat även de andra delfinalerna och resultatet av dem.

[Norpan88]
0

Jag somnade.

AnnL
0

Såg det. Top cats var väl OK. Men av två onda ting var ju Flink bättre än tönten Sean Banan. Rynkar på näsan

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

zabelle
0

Tycker också Flink var bättre än Bananen, det var bara småbarnen här som gillade banananes låt.

Zabelle