Sover du..
mer på vintern än på sommaren.
Jag tycker det borde vara så..åtminstonde för ljuset inte stör nu längre, men för mej är det tvärt om.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Japp gör jag. Kan inte sova bra på sommaren, blir ljust för tidigt, och mörkt för sent:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hur mycket jag sover beror lite på hur jag mår. När jag är nere så sover jag mer, oavsett om det är sommar eller vinter. Sen är jag den typen av person som är nattuggla, och jag håller mig uppe sent och sover ofta till sent på dagen om det går. 
men ljuset under sommaren gör det mycket enklare att dygna, haha 
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Jag sover lika oavsett årstid. Det är mer beroende av om det finns mycket att göra samtidigt som det kan bli ont om sömn.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag sover nog lika året runt men sen har jag perioder då jag sover bättre respektive sämre. Eftersom jag jobbar natt så blir det speciellt vintertid då jag missar det dagsljus som alla normala får men jag ersätter det med dagsljus lampa.
jag sover lika mycket när som helst:P kan sova i regn, storm, ljus, mörker.. men kan INTE sova framför tvn å sånna ljud innifrån:P somnar jag då så deckar jag av utmattning men kan inte bestämma mig för att jag ska somna framför tvn då somnar jag aldrig:P
Sover mer på den mörka årstiden. Vill ha det mörkt för att kunna sova ordentligt.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag vet inte om jag sover mer eller mindre, men jag sover sämre på vintern av den mystiska anledningen att det är för mörkt ute :P Kan inte känna av vad klockan är när jag vaknar vilket ibland får mig att bli pigg på helt konstiga tider. Igår var den tiden 03.30 och det är inte riktigt en tid man vill kliva upp om man inte har något man måste kliva upp för.
Mörkret får min inre klocka att bli helknasig och jag får mycket svårare att hålla en vettig dygnsrytm när jag ena natten sover 10 timmar för att nästa natt vakna efter 4 och vara för pigg för att somna om, kan piggna till för mycket av en sån sak som att sträcka ut armen för att se vad klockan är, då spelar det ingen roll om den är 4 eller 11.
På sommaren när det är ljust dygnet runt så somnar jag lättare, sover djupare och vaknar mycket piggare och jag kan utan att ens öppna ögonen känna av ungefär vad klockan är och om jag ska somna om eller kliva upp.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Fortfarande samma tema för mig!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Fortfarande jättetrött när jag ligger i sängen oavsett om det är ljust ute eller inte.
När vi åker till fjällen och jag är ute och får mycket ljus under dagen har jag mycket svårt att sova, det är som om jag är för uppvarvard.
Hittade en artikel på DN idag om sömn, kanske kan vara något intressant att läsa.
Då väljer jag att se det som i den artikeln. Jag är pigg under dagen fastän jag är väldigt trött på morgonen. När jag vaknar är jag väldigt trött och ofta när jag lägger mig så är jag förhållandevis pigg.
Eftersom jag är pigg under dagen så får jag antaglien tillräckligt med sömn.
Jag är mycket tröttare på vintern och behöver sova mer då.
Blir lättare ledsen och deprimerad om jag inte får tillräckligt med sömn.
Mycket piggare på sommaren :)
Zabelle
Sover också lika..spelar ingen roll om det är sommar eller vinter!