Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 684 ggr
examynia
0

sprit!

haha fast inte den sorten du trodde.Tungan ute

nä men brukar du sprita händerna när du gjort saker?

själv använder jag handsprit flitigt.. speciellt när jag hållt på med ormarna.. eller när jag kommer utifrån å varit i affären elle rliknande.  ska ju inte tvätta händerna så ofta å spriten torkar inte ut på samma sätt..ia inte den jag har..

använder du?

när i såfall?

Fridaaaa
0

När jag har städat till djuren eller tagit i något äckligt brukar jag det men inte annars torkar ut huden en massa, så får använda massa hudkräm annars med ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Handsprit på jobbet men annars bara tvål och vatten.

/Maria

[Sisa]
0

Samma här..på jobbet!  Sen händer det att dom vill man ska sprita händerna vid besök på Vårdcentralen.

Loveradio
0

Japp jag använder handsprit flitigt. Har en liten flaska gjord för djurägare som jag brukar ha med på promenaderna så kan jag sprita händerna efter att jag plockat upp bajs t.ex. Och så spritar jag lite då och då. Det är återfuktande också så det torkar inte ut :) och har en fräsch citrondoft. http://animail.se/strandbodarnas-handsprit-for-djuragare-100ml.html

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

pius314
0

#4 har du inte påse när du plockar upp bajset? Förvånad

Flört skoja bara!

Nä, nån gång i veckan kanske jag spritar, om jag är på vårdcentralen eller nån annan stans där det är lite extra biologi i farten…

På jobbet är det annars mest typ sot och sån smuts och där gör ju tvålen bättre rent Glad

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Loveradio
0

#5 Nope använder händerna Flört haha nä men det känns fräscht ändå.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

zabelle
0

Jag spritar händerna i tid och otid, säkert helt i onödan Obestämd
Har alltid med mig en pytteliten flaska i fickan.

Läste någonstans att det inte gör så stor nytta. Kanske bättre att tvätta händerna med tvål och vatten oftare och gnugga ordentligt?

Zabelle   

examynia
0

beror väl lite på hur stark spriten man använder är?  menar ju stakare den är ju lättare måste ju bakterierna dö? eller?

[LucyInTheSky]
0

Aldrig spritat händerna någonsin.. Vad jag minns i allafall. Vatten och tvål funkar fint tycker jag.

Är inte så kinkig heller.. Och jag har inte dött än ;)

Anders 50
0

Jag spritar aldrig händerna!

Och har märkt då jag varit flitig besökare på både vårdcentral och sjukhus sista månaderna att det inte spritas som förr, och det tas i hand och hälsas som vanligt.

Tänkte på detta senast igår då jag var på sjukhuset i stan och gjorde gastroskopi, såg inte en enda av personalen som spritade händerna, trots att två avdelningar där har problem med vinterkräksjukan.

Annat var det förr, då togs det aldrig i hand och det spritades och luktade sprit så man närapå blev påverkad.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

pius314
0

Såg på plus att det är själva gnuggandet som är tricket! Sprit var inte bättre än tvål och vatten, men sprit på en servett var bäst, för då gnodde man mer…

• Tillräckligt bra är perfekt! -
examynia
0

#10 jag tror alltid att jag ser att läkarna jag varit i kontakt med har spritat händerna innan de tar på mig.. eller vad man ska säga:P

#11 gnuggandet? vad bra haf ag gnider som fasen när jag spritar händerna..:-P

stina63
0

Eftersom jag jobbar inom vården så både spritar vi händerna ofta, Övriga tider räcker med tvål och vatten väldigt bra för min del,

Karmatarerskanise
0

Spritar aldrig händerna. Använder tvål och vatten.