Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 704 ggr
Cristine
0

Brandvarning

Har ni allt som behövs hemma ifall det skulle brinna.

Jag har en skumflaska och filt men kan inte ha larmet uppe på grund av att jag inte har fläkt till spisen, måste fixa det.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

japp har 2 brandvanare: i hallen och sovrummet

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[GunillaF]
0

Brandvarnare både på övre och nedre plan samt en brandsläckare.

pius314
0

vi har två släckare och en special för att släcka oljebränder vid spisen, brandvarnare och en brandfilt (halva familjen är ju i scoutbranchen Flört)…

MEN jag funderar på om vi borde ha någon brandstege eller liknande så vi kan ta oss ut från övervåningen. Hade en incident för några år sen när det nästan började brinna hos oss. Då fick jag mig en tankeställare. OM det börjar brinna nära trappan upp till övervåningen så får vi hoppa från balkongen, nu är ungarna lite större men tänk att behöva hoppa med ett spädbarn i famnen. Ryys.

• Tillräckligt bra är perfekt! -
julklappen
0

Har en "STOR" brandvarnare på nederbotten av vårt hus.

flisan708
0

Jag har två brandvarnare, en i sovrum och en i hallen. Har fakiskt en tredje som sitter i trappuppgången som kan kommunicera med den jag har i sovrummet. Sen har jag brandfilt och brandsläckare. Bor på tredje våningen och har funderat på detdär med brandstege.

stina63
0

brandvarnare brandsläckare och filt,

Brandvarnare och filt har vi fått från vår bostadsföreninig som dom har köpt till alla i bosadens område,

Bandsläckaren köpte jag själva ska köpa en till stugan också

Maria
0

Ett par stycken brandvarnare och en skumsläckare.

/Maria

aggeelin
0

Här har vi för dålig utrustning. Vi har bara varnare (flera) samt larm med brandvarning så vi kan få larm om vi glömt något på spisen när vi gick hemifrån. Vi är faktiskt noga med att sätta på larmet (eftersom vi bor med hela baksidan mot en cykelväg där det går att köra fram en bil så känns det bra med larm, vi bor så ostört här från folk men kanske inbjudande för mindre nogräknade folk också).

Däremot behöver vi köpa släckare/brandfilt, det vore mycket klokt få rumpan ur lådan och få det gjort!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

zabelle
0

Vi har brandvarnare som är ihopkopplade med inbrottslarmet. Om det skulle gå ett brandlarm går kamerorna igång och allt är kopplat till larmcentral.

Vi har 2 små brandsläckare ockå, känns rätt tryggt.

Zabelle   

[peter54]
0

Vi har brandvarnare överallt utom i köket (det rekommenderas inte att man har dem i köket), totalt 7 brandvarnare, sprillans brandsläckare och brandfilt.

Maria
0

Många av er som har brandfilt. Jag blev lite förvånad över det faktiskt. Måste skaffa en själv.

Jag var på brandföreläsning på jobbet för dryga året sedan. Då frågade de vad vi gissade var det vanligaste brandorsaken enligt statistiken.

Vi gissade på alltiifrån stearinljus, spisen, cigaretter grill osv.

Det visade sig vara anlagda bränderFörvånadObestämd

Så vi fick en lektion om hur man ska undvika att lägga kartonger osv. i gemensamma utrymmen som uppgångar och entreér till kontor och lägenheter. Inte ställa tidningsåtervinningspåsen på trappan och liknande brännbara saker nära fastigheter.

Nu framkom inte via siffrorna hur det var fördelat på städer/landsbyggd men jag gissar att det är mer anlagda bränder i städer…

/Maria

Fridaaaa
0

#10 Likaså badrummet rekommenderas inte heller:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pius314
0

Åsså ska man byt batterier en gång om året rekommenderar brandförsvaret… Var det första advent eller valborg som de kör en drive varje år?… Det har jag anammat, byter i alla enheter på en gång så behöver jag inte fundera på och mecka med det utspritt under året :-)

• Tillräckligt bra är perfekt! -