Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 463 ggr
stina63
0

Sticka

Jag har fått för mig att jag ska börja sticka. Jag är så sugen på sticka,

Hur kan man vara så sugen på de. Var  100 år  sedan jag stickade. Kommer knappt ihåg hur man gör.

Men jag ska iväg köpa garn de ska jag göraSkrattande

[LucyInTheSky]
0

Jag har försökt sticka så många gånger då mamma är ett hantverksfreak. Men jag vet inte, jag har inte tålamod till det.

Men jag gillar garn! =) Brukar in och kolla på lagret på mammas lilla webbutik.. Men brukar aldrig bli mer än att kolla för min del. Sen beställer jag stickade saker av henne istället, jag bara väljer ut garn och färg.

Maria
0

Vad kul. Jag stickade en del när jag var sjukskriven i början. Jag kunde ju inte läsa då så stickning var helt OK.

/Maria

stina63
0

jag är inte bra alls på sticka, Kan avia och räta,, men sen får jag se hur det går, Måste ha ett mönster som är lätt ändå. Har tänkt mej ett linne men hittar inget  mönster på de.

Garn har jag köpt redan,

flisan708
0

#0 Vad kul!!! Det är jättekul med handarbete och avkopplande. Jag är helt såld på virkning sen jag gick på virkkursen i höstas och virkade en väska. Här en en länk där du kan hitta mönster till både stickning och virkning http://www.garnstudio.com/lang/se/kategori_oversikt.php Vill du hitta garn billigt så är tradera bra. Lycka till!!!

aggeelin
0

Jag styckar något som ska bli som en sjal-väst. Det är bara rätstickning och i början och slutet av varje varv ökas en maska i sidan. Det blir som en stor trekant som ska sysihop. Garnet är flerfärgat och det kommer att bli som fint mönster på sjal-västen. Stickor 8, lätt som en plätt!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
1

Tack flisan,,, Där var ju jättemycket

Hittade redan linne tröja som jag ska sticka. Kyss