Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettminnen
Läst 904 ggr
[Sisa]
0

Fridfullt

En fridfull plats för tankar och minnen, eller en park som alla andra. 

Vad får man egentligen göra på en kyrkogård ?

Maria
0

I Göteborg har det varit upp till diskussion då folk har klagat på att vissa legat och solat på gräsmattorna på en kyrkogård som ligger ganska centralt.

Jag kan tycka att det är helt OK. Det finns inte så mycket grönområden i centrum och man behöver ju inte precis spela brännboll eller liknande men om man vilar på en filt är väl helt OK.

/Maria

aggeelin
0

Ja det är väl helt ok. Att ligga och njuta.

Sen kan man ju se det olika, som med mycket annat. Som en vanlig park eller inte.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

pius314
0

Fast jag skulle aldrig komma på tanken att sola på en kyrkogård. Men nu bor jag ju inte så till att det är den enda gräsmattan i grannskapet… En fridfull plats för tankar och minnen tycker jag låter fint. Om jag tar med mig en filt för att sitta och tänka en stund, ok Om jag tar min strandväska, min pocketbok och chillar med kompisar? Nä det går bort för mig. Skulle nog reagera om folk satt och grillade eller hade picnic på körgårn.

• Tillräckligt bra är perfekt! -
[Sisa]
0

Vad ska det stå på Er gravsten då ?

På min..I´ll be back!    Skrattande

Bybo
2

Ah, skulle inte ha nåt emot att folk låg och hade det mysigt på en kyrkogård. Fattar varför inte?

Själv la jag en bira hos min pappa vid minneslunden Tyst ganska fort efter så var den borttagen (taskigt va)

Kankske det skulle stå: Här ligger en annan!

Wand
0

På min gravsten ska det stå ett citat, samma citat som jag har i min signatur. Och därmed basta! Sedan kanske jag kan lägga till något käckt "Tudeluu, här ligger jag och glassar" bara för att jag var så skön vid livet. Cool

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Maria
0

Jag vill inte ha någon gravsten.

Det finns ett slags mellanting mellan gravsten och minneslund numera i Göteborg. Säkert på andra ställen också.

Man sprids i minneslunden men får en namnplatta längs en mur där man i så fall kan sätta ev.blommor eller ljus.

Vi har ju bara en son och jag vill inte att han ska känna att han ska behöva ansvara eller sköta en grav efter mig/oss.

/Maria

aggeelin
0

#7 Jag tycker som du. Ingen gravsten, tycker att bruket med grav och gravsten skapar tryck. Jag tror mer som du säger på ett namn på en platta eller bara en plats.

De personer som har varit viktiga för mig bär jag med mig - jag behöver ingen plats eftersom de är med mig redan.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet