Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1762 ggr
examynia
2

tror du på....

"spöken"?

tror du att de finns ett "liv" efter detta?

har du nångång upplevt nåt sådant?

vad tycker du om sånt? trams eller verklighet?

själv så tror jag på andar,spöken,gastar,gengångare elle rvad man nu vill kalla dom..

jag har upplevt ett antal gånger att jag sett dom å känt dom osv.. här hemma har vi en spökkatt som springer runt:P.. å i stallet har jag nyligen sett en man några gånger k'nner även tryck i bröstet när man står framför toalettdörren.. å massa andra saker.. så jag tror. å jag tror att jag är mottaglig..

så berätta vad ni tror å om ni upplevt nåt=)

noraa
1

Ja jag tror på spöken.

ja jag tror att det finns ett liv efter detta :)

Jag har upplevt en massa sånt.

Verklighet :=)

chik
1

Ja jag tror på mycket som är över våra sinnen..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
1

Jag kan inte föneka det jag upplevt!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Pirkko,lino]
1

Jag "måste" tro på allt vad jag har upplevt själv sedan från barnsben. (Ser och hör människor vilka är döda).

Anders 50
2

I mitt gamla hus från ca. 1750 har det hänt mycket och händer än. Min gamla inneboende dam är faktiskt på gott humör nu sen jag blev ensam i huset.

Enligt ett medium så är hon glad att hon får vara kvar här på sin gård och hon trivs numera bra. Hon tycker om att skoja och hitta på hyss och genom dem så vill hon visa att hon finns kvar här i huset.

Det märks på hunden och känns när hon är nere på nedre våningen, men jag tror inte hon gillar svarta hundar, den förra som var grå var helt till sig när hon var framme. Han uppförde sig precis som när en människa kom och kelade med honom, men det fanns ingen där.

Sedan finns det två barnlika figurer i och intill ett av de äldsta uthusen, de kan man se som grå dimfigurer under några ögonblick. Det verkar som jag överraskar dem för de försvinner blixtsnabbt.

Och då jag vet mycket om gården, vilka som bott här, vad som hänt, från gamla kyrkböcker och andra skrifter sedan 1643, så är jag ganska så säker på vilka dessa är som finns här nu och vad som hänt dem.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
1

Jag har aldrig upplevt nåt sånt själv..vet inte vad jag ska tro. Men..jag vill tro!   Obestämd

[peter54]
1

Nej jag tror inte på spöken och inga andra "ickelevande" väsen, eller levande knytt och oknytt heller. Jag är övertygad om att allt sånt sker inne i betraktarens eget medvetande.

Jag kan uppriktigt säga att jag blev förvånad över att det är så många som 20% som tror på spöken. Däremot var det betryggande att läsa att de som är 65 och äldre är de som var minst benägna att tro på spöken.

[GunillaF]
2

Allt jag upplever går inte att bortförklara.Glad

Cristine
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Jag är nyfiken på vad du tror detta är Peter!

Cristine
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

'

[cherstin]
2

Jag tror inte heller på sånt men respekterar de som gör det.

Det finns ju siter iFokus som handlar om det så snälla, snälla…inte här också

[peter54]
1

Det där tror jag är damm på linsen eller ett litet underullshårstrå från dina katter. Om man ska läsa ut övernaturliga svar på såna där små vardagliga "smolk" fick man ju inte göra annat när man fotar.

Ponera att du och jag upplever samma grej. Jag som är obenägen att tro på någonting som inte kan förklaras i fysiska, kemiska eller biologiska termer, kommer att hitta vad jag tror är lösningen inom dessa tre. Du som istället är benägen att tro på sånt som faller utanför de tre grundbegreppen (fysik, kemi, biologi) kommer att söka svaret annorstädes.

[GunillaF]
2

#11 Jag tycker det är bra att vi kan tala om det mesta även här på LK.

Det finns t. ex en hel drös av djursajter, men vi talar om djur här inne ändå.

Jag kan känna att det blir tröttsamt ibland eftersom jag fått lov att ta bort mina djur, men jag har valet att hoppa över de trådarna.Flört

[cherstin]
1

#13 javisst är det bra att vi kan prata om allt möjligt här bara vi respekterar varandra.

[GunillaF]
1

#14 Det brukar vi göra på LK. Kyss Tiill skillnad mot en del andra sajter där de inte alls visar varandra någon respektObestämd

Cristine
0

Jag var bara nyfiken på Peters svar annars lägger vi inte in så mycket medialt här numera.

Ibland är det intressant att få höra vad en icke medial person säger utan att man får en Wof-skeptiker på halsen.

examynia
0

var ju inte meningen att folk skulle bli "sura" för att jag startade detta inlägg. vara bara nyfiken på vad andra tror å tycker osv.. alla har rätt att tro precis vad dom vill utan påhopp osv.. som sagt man ska respektera varandra å jag står för vad jag tror å vad jag upplevt. jag letar alltid naturliga förklaringar först.. men när man står mitt framför ett "spöke" så har jag inga längre så då måste jag ge medmig:-P men alla har rätt att tro vad dom vill utan påhopp=)

[Sisa]
0

Mycket hör ju till vår Livskvalitet..därför så många olika ämnen att prata om härinne. Visst är det roligare att prata lite om allt, istället för mycket om bara ett ämne ?

Att vi respekterar varandra, gör ju att vi trivs så bra här på LK!   Kyss

Spännande bilder, Cristine!   Glad

examynia
2

#18 de tycker jag åxå.. därför känner jag mig så "trygg" i att lägga ut inlägg som handlar om allt möjigt vare sig jag vill ha hjälp med något eller bara vill disskutera nåt annat..

[Sisa]
0

# 19  Hoppas att fler känner som Du!   Glad

examynia
1

hoppas jag med:P

Cristine
0

Tack Peter även om vi inte är överrens i allt!Skrattande

examynia
0

när de gäller bilder å sånt kan jag vara kluven.. de kan lika gärna vara smuts på linsen eller i luften lika vä sm de kan vara en orb som flyger förbi så:P men om jag får välja så är de en orb hehe:P

Maria
0

Jag ska ju egentligen inte yttra mig som tror på Gud.Tyst

Men när det gäller det mesta så är jag nog väldigt skeptisk. Försöker alltid hitta naturliga förklaringar.

/Maria

[Pirkko,lino]
2

#24 Men..vi har ju yttrandefrihet. Glad

pius314
0

Jag är skeptisk som peter i #12, men jag har släktingar och vänner (här bla annat ju) som säger sig ha upplevt saker, så jag respekterar självklart deras upplevelser.

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Loveradio
0

Trams enligt mig. Men alla får ju tro och tycka vad dom vill.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Hans K.
1

Jag tror på allt möjligt Glad söker mest saker som är för mig till fördel
Tex om jag tror på ett liv efter detta, så känns det inte lika jobbigt att tänka på döden. När jag går till kyrkan och "blir förlåten" så känns det bra. Ufo-fenomen är lite intresseväckande…som gammal tekniker/ingenjör som älskar att mäta allt möjligt, inser jag att allt går inte att mäta med med de tekniska instument som vi har idag.

Anders 50
2

Visst accepterar jag att alla inte tror på detta, alla har inte begåvats med förmågan att se och ta emot från andevärlden.

Vi var 9 i familjen och det är bara jag och mor som märkt av våra inneboende. Däremot finns berättelse från tiden innan vi kom hit att folk märkte att det fanns något här i huset. De gamla här i byn hade mycket att berätta när de levde.

Flera från byarna häromkring tjänade piga och dräng här förr och några av dem upplevde saker som inte går att förklara. Ett fall finns dokumenterat som kontraktsbrott av en piga som lämnade sin tjänst i förtid på grund av det hon upplevde på vindskammaren på nätterna.

Och det jag upplever nuförtiden och det som mitt ex upplevde är saker som bara inte går att förklara hur man än försöker.

Och än har jag inte hört av vänner och bekanta att jag är tokig!  Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!