Orange
Öppnar, kikar, in i pärmen..där det kanske förträngs! 
Läser Du det oranga kuvertet ?
Kommer Du att kunna leva på din pension, då du blir 65 ?
Jag öppnar aldrig det orange kuvertet.
Jag kommer förmodligen ha en urkass pension då jag varit hemma med barn och jobbat deltid vissa perioder.
/Maria
Jag har enbart jobbat en enda sommar.. Så det ser ju kul ut i det där kuvertet.
Och ibland undrar jag om jag någonsin får något jobb. Då får jag väl klara mig på de där 50 örena som jag ska få i månanden.
Jag öppnar det…. och ökar mitt sparande 
Zabelle
OMG, jag sparar själv, annars kommer jag svälta ihjäl när jag blir 67, 75, 82 eller vilken ålder jag får gå i pension…
AHAA, det kanske är hemligheten med den ökade pensionsåldern…
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Nej, det ser inte nåt vidare ut i det där kuvertet. Jag har jobbat deltid, varit hemma med barn och studerat i vuxen ålder - då kan ni tänka hur det ser ut. Jag får nog, om jag har något, jobba tills jag är 67 åtminstonde.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Ja har man ännu inte lärt sig att rätta munnen efter matsäcken så lär det bli svårt.
#6 ja, men när matsäcken är såå liten som den är för en del så blir det en tråkig utflykt 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Svar: Ja! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag får bara 6000 så jag skulle aldrig kunna leva på den
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Men..om man inte kan leva på sin pension, vad lever man på då 
#10 Det är kaske då man får börja överväga att jobba tills man är 75 
#9 Hur klarar du dig då?
Zabelle
# 11 Precis vad jag tänkte..
kanske inte så dumt förslag ändå ?
#9 Det finns massor som inte har mer än 6000 i pension. Men naturligtvis utgår hyresbidrag m.m. när inkomsten är så låg.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag vet inte alls, För när jag går i pension så ser pengavärdet annorlunda ut då, Har ett annat värde än vad det är idag.
Idag kanske jag tycker att det ser bra ut ändå med de lilla, men när det är dags så är det inte så mycket.
Brukar säga att 75 procent av sin lön brukar vara pensionen, Om jag nu inte har helt fel och är ute och reser 
Kan deffenitivt inte leva på min pension, Varit sjukpensionär i många år och min pension baseras på det jag får från försäkringskassan. Ingen munter läsning. Men jag får ta det då. Jag föröker leva i nuet.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag har varit kroniskt sjuk i nästan hela mitt liv och inte haft någon anställning sedan 1989, så min ålderspension blir inte på många korvören. Därför bryr jag mig inte om det oreange kuvertet alls.