Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 914 ggr
Maria
2

Moritz retas

Just nu sitter jag vid datan och det är tomt i katternas matskålar. Lorentz bryr sig inte men Moritz får fnatt när det är tomt oavsett om han är hungrig eller inte så ska skålen vara full.

Just nu har han rivit ner all posten från bänken, bitit i ett par läsglasögon, krafsat i skålen med flingsalt, skrynklat ihop den enda mattan här i köket, puttat ner min snusdosa i golvet, promenerat ett antal gånger över tangentbordet och bitit mig i tån så nu ger jag upp.

HAN SKA FÅ SIN MAT Skrattande

/Maria

KaiPon
0

Galna katter är underbara Skrattande

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Maria
1

Han vet precis hur han ska få mig till att göra som han villFlört och han ger sig aldrig…

Nu är maten upplagd. Han var bara framme och nosade och nu har han lagt sig till ro på fönsterbrädan.

/Maria

pius314
0

ha ha

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Cristine
0

Tänk så jag känner igen mig, inte så att han river ner saker och så, nej Han går bredvid mig och pratar och pratar sätter jag mej så sitter han och stirrar tills jag känner mej obekväm.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Loveradio
0

Hahaha Skrattande

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[LucyInTheSky]
0

Melvin är precis likadan. Han döööör om mat inte finns i skålen på rätt tidpunkt. Han är som klockan. De brukar få kvällsmat, blötmat på kvällen kl 10 och vågar jag låta det gå några minuter över så kommer han och ser till att maten serveras.

pius314
0

Hade en gång en katt som högg sig fast i hälsenan tills jag hasat ut i köket och öppnat burken :-S Inga mer eller mindre fina pikar där inte :-D

• Tillräckligt bra är perfekt! -
[LucyInTheSky]
0

Katter är underbarast i världen! <3 Man har aldrig tråkigt med här hemma med mina 4 lurviga herrar.

Maria
0

#8 Haha, jag tycker det räcker med två emellanåtFlört

#4 Moritz är specialitst på att riva ner saker och det är precis som om han vet vad som inte går sönder.

Förr när jag var rökare så putte han ner tändare, tobakspungen, cigarettpappren. Det kan vara någon ask Läkerol, tuggummi eller liknande som kan ligga på köksbänkarna. Han petar ner sakerna väldigt nonchalant och promenerar vidare. Men kollar gärna in mig så att jag verkligen ser vad han gör.

Aldrig något glas eller porslin.

/Maria

chik
0

Ja katter vet vad dom vill. Sen får expertisen säga vad de vill..

Vår Kisse var lika dan. Kylen som klös bräda saker som åkte i golvet. Tills man gav han mat…

Så man kan undra vem som dresserar vem??

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

#10 Ja, det kan man fråga sigSkrattande

/Maria

zabelle
0

Katter har verkligen en förmåga att kunna stirra ut en tills de får som de vill. Eller jama irriterande högt….

Jag har en av var…
En som stirrar och går framför fötterna på mig om jag inte byter vatten, fyller på mat och tömmer lådan, direkt när jag kommer hem.
Innan läggdax ska vi gå rundan och kolla att allt är låst, annars sitter hon på sängbordet och stirrar på mig tills jag går upp och kollar av allt i rätt ordning.
Den andra han skriker högt när han vill något. Han dricker bara ur badkarskranen och när han är törstig sitter han utanför dörren och skriker högt.. tills vattnet sätts igång. On det är inkräktare i hans trädgård talar han om det irriterande länge.

Vi tror att det är vi som sätter regler, men de har dresserat oss innan vi ens fattat vad som hände Oskyldig

Zabelle   

Anders 50
0

Katter är märkliga djur!

Men jag har faktiskt på pin kiv låtit mina äta upp varenda korn i matskålarna innan de får nytt nu. De skulle bara äta de hela bitarna, inte de som var sönder.

Men jag har segrat!!Skrattande

Största problemet nu är att få dem till att gå ut! Märkligt vad en katt kan gömma sig? Man tycker man vet om varenda gömställe…men icke!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

#13 Du har tålamod duFlört

Jag är övertygad om att Moritz kan göra sig osynlig. Vi har inte många kvadrat och jag kan leta till vansinne och ropa ibland och plötsligt står han bara bakom mig…Obestämd

/Maria

zabelle
0

#13 Inte vill de gå ut när det är så kallt.
Låda inomhus?

Mina tigger mjukmat, sen vill de bara ha såsen inte köttbitarna Tyst

Zabelle   

Loveradio
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha jag känner igen mig i det ni skriver. Ska alltid få som dom vill och ha uppmärksamhet Skrattande Saknar min katt Rynkar på näsan familjen hade honom i 7 år sen han var kattunge så jag har vuxit upp med honom. Men sen skiljde sig mina föräldrar för 2 år sen och vi flyttade alla till lägenhet. Han bodde ett tag med mig och pappa i hans lägenhet men han trivdes inte alls som innekatt. Inte konstigt eftersom han hela sitt liv fått gå in och ut som han vill. Så nu bor han hos min faster istället utanför Umeå på landet och har det bra. Men jag saknar honom varje dag kattuslingen. Världens snällaste och finasteKyss

AnnL
0

Ha Ha. Ja katter är roliga djur dom vet hur dom ska göra för att få som dom vill.

För några år sedan trodde Champis att hon skulle få mat kl.6 på morgonen. Jag stängde dörren till sovrummet o tänkte det ska du inte ha. Det gick en stund sen hörde jag hur det small i köket. Då hade hon hoppat upp på vasken och lyckats komma åt kryddhyllan ovanför fläkten som är hal och lutar. Där fick hon tag i en stor kryddburk av glas med tassen som hon lyckades välta ner. Som tur var klarade sig glashällen på spisen. Hon går aldrig upp på vasken någonsin annars även om där ligger mat som jag tagit upp för tining. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Toyan
0

Nu har jag fått några goda skratt, härliga katter ni harGlad

[Sisa]
0

Haha..ja, katter är härliga!   Kyss

Fridaaaa
0

Haha :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anders 50
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

.

Maria
0

#21 Haha, den hade jag inte sett förut. Det kunde lika gärna vara MoritzSkrattande

/Maria

Loveradio
0

Är kattvakt tills på söndag åt 2 katter som jag vaktat tidigare Glad Det jobbiga är att dom lever rövare på nätterna Tungan ute jagar varandra, välter omkull vattenskålen, rotar i köksskåpen och skriker.

Anders 50
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ursäkta reklamen i början, hatar sånt själv!

Anders 50
0

Tycker de är så bra de där filmerna! Skrattande

Loveradio
0

Haha älskar Simon's cat Skrattande så klockrent. Tror alla kattägare känner igen sig.

[cherstin]
0

Jättetack för alla roliga katthistorier. Jag skrattar så tårarna rinner. Kan nästan se era katter framför mig!

Och Simon´s cat är bara bäst, tack Anders.

[Sisa]
0

Tack bumbleboo..för att Du gjorde den här tråden!   Kyss

Maria
0

#28 Glad

/Maria

stina63
0

Hehe de känner jag igen, Jag har min Anton här som ska ha godis, han kallar har sig vill ha sitt godis även om jag inte går iväg, Ibland blir han också gottesugenSkrattande

[LucyInTheSky]
1

Hur man roar sig en trist kväll..

Innan jag blir anmäld för plågeri FlörtOskyldig, Ruu sover gott där under. Och jag han till och med plocka bort sakerna innan han vaknade och gick.

KaiPon
0

#31 Hahaha! Ja, så kan man också göra Skrattande

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

stina63
0

Hehe han ligger fint där under allt, och så stilla han ligger.Skrattande

JereMina
0

Det är underbart med djur och det är klart att de ska ha en full matskål. Vår Missan talar om klart och tydligt då hon vill ha friskt nytt vatten i skålarna.

Maria
0

Haha, det är roligt att höra om alla era tokiga katterSkrattande

/Maria

Pialinn
1

Kom att tänka på hur Vov-Vov använde Mimmo som madrass när jag såg den "packade" katten i LucyInTheSky´s inlägg.

Mimmo tolererade dom nya, men mer var det inte. Förstår inte hur hon stod ut att ha en sovande V-V ovanpå sej.

Det där med att slicka av såsen som Zabelle skrev gör V-V oxå. Hon har just opererat bort en tumör ur munnen, så jag köpte mjukmat. Men det är bara såsen som duger.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

zabelle
0

#36 Hoppas hon kryar på sig efter operationen, lilla Vov-vov

Zabelle