Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1053 ggr
Cristine
0

Paraplyet.

När jag såg Chiks video så kom jag att tänka på de stackars engelsmännen som alltid får dra på denna attiralj. Jag har aldrig ägt ett paraply. Jag minns att när särbon och jag var ute och reste i Shweitz så började det regna och han gick och köpte ett, sedan gick vi in på närmsta cafe. Där blev det kvar.

Hur många har du tappat?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Tror inte att jag mist något paraply. Har några stycken.

[Asta]
0

Ingen aning, men visst har jag tappat bort ett antal. Det regnar när man går in någonstans, men inte när man går ut och då står paraplyet kvar.

Anders 50
0

Sällan jag använder paraply men ett har jag förlorat, nån hade tagit det när jag kom tillbaks för att hämta det.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

zabelle
0

Har nog aldrig blivit av med några paraplyer. Har ett par små som får plats i väskan, har ett i bilen och 2 hemma.

Värre är det med borttappade glasögon.. köper numera 3-pack läsglasögon och sprider ut dem överallt.

Zabelle   

Bergspuman
0

För många… Ett tag vägrade jag blankt paraply för jag blev ju bara av med dem.

Toyan
0

Har inte tappat något paraply, är inte förtjust i dom för blåser det så vänder dom sig ut och in och vilken nytta har man då av dom?

Regnjacka eller annan jacka med huva är bättre för då har man båda händerna fria.Glad

Maria
0

Jag har blivit av med en del paraplyer.

Som stadsbo och utan bil så känns det som att det behövs. Framför allt i GöteborgFlört

Pressbyrån har låneparaplyer som man betalar 60 kronor för och sedan kan man lämna tillbaka det inom en månad och få pengarna tillbaks eller behålla det.

/Maria

Bergspuman
0

#7 Låneparaplyer??? Otroligt. Men det ska nog vara "Blöteborg" för det hihi. Skrattande

aggeelin
0

Något paraply har jag blivit av med. Fler har gått sönder, ganska så fort Obestämd. De är bra att ha ibland, regnkläder är nästan bättre och det har jag en rejäl uppsättning av.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Pirkkolino]
0

Oj då, där kom min "specialitet" att glömma o tappa bort paraplyer. Omöjligt att räkna antal vad jag har köpt och blivit av de nästan på en gång.

Rynkar på näsanSkrattande

[Sisa]
0

Har nog aldrig tappat bort nåt! Kanske för att också mitt, får plats i väskan! Glad

AnnL
0

Har tappat bort ganska många. Skäms

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

penke
0

..jag är nog sämre på att komma ihåg dem hemma..
 att ta med dem ut
 skaffar nya ibland..

och är inte så rädd för att bli blöt..

¿ är det någon som vet
om man blir blötare om/när man skyndar sig i regn
 springer In i mer regn
eller ..missar fler droppar när man tar det lugnt ?

penke

Cristine
0

Jaha du det är nog skit samma!Skrattande

evrekaw
0

Tror inte jag tappat ett enda… Men mina tonåringar snor dem och de tappar bort för allt det jag inte gör det…Rynkar på näsan morr…

Men, skam den som ger sig. Köpte ett knallrosa - det vill sönerna aldrig gå omkring med om de så blir dränkta katter. He, he..Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Cristine
0

SkrattandeTungan uteSmart.

[Pirkkolino]
0

Cristine. Om du hade frågat om det finns någon som tappar bort även hanskar och klockor.

(Då skulle jag ha stått först i kö.) Paraplyer, hanskar och klockor ogillar mig. Obestämd

Skrattande

[Asta]
0

#17 - jag med! Att jag kan förlägga handskar kan jag i och för sig förstå, men jag fattar inte hur jag blir av med mina klockor! Jag har alltid armbandsur och hur fasiken de kan försvinna har jag inte någon aning om.

[Pirkkolino]
0

#18 Asta. Så tänker jag med. Handskarna och paraplyn förstår jag bättre, att jag glömmer de någonstans. Men hur försvinner armbandsur, är en gåta för mig också.

Hela 5 st klockor har jag blivit av under mitt liv. Och ingen vet vart de tog vägen. Jag gav upp och slutade ha någon typ klocka på mig. Nuförtiden finns klocka i mobiltelefon. De har jag inte tappat än, konstigt nog. Obestämd

[Asta]
0

#19 - själv har jag börjat se det som ett tecken på att det förmodligen är dags för mig att köpa en ny snygg klocka.

Vintersnö
0

För bara någon månad sedan vet jag att jag ägde två paraplyer, men nu är de plötsligt helt borta. Jag har ingen aning om vart de tagit vägen! Och jag tänker att om jag är såhär snurrig i bollen nu, hur skall jag då inte vara när jag blir gammal? Jag får väl se till att äta mycket fisk och lösa mycket sudoku. Flört