Gör mej nervös.
En örn som flyger över mitt hus stup i kvarten, jag vet inte vad han åär ute efter,v katterna eller småfåglarna. Det är en som jag aldrig sett här förut för det har varit havsörnar och det här är det inte.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ojdå..kan förstå att Du är nervös! 
Jag skulle vara jätteglad om en kungsörn ville flyga över vårt hus flera gånger. Katter är väl möjligen en orsak,men inte speciellt sannolik. Snarare att det fins harar i närheten. Småfåglarna kan inte en örn ta.

En gång i livet så har jag sett två Havsörnar på riktigt. Det var vid Svanesund norr om Stenungsund och de satt på isen med ett byte.
Jag satt med kikaren inte så långt ifrån och det var mäktigt.
Läste sedan i tidningen att det hade siktats Havsörnar i trakten så jag behövde inte tveka.
/Maria
Här syns örn rätt ofta, båda sorterna. Förra veckan kom en stor Havsörn rakt över mig på låg höjd. De är mäktiga att se, en del över 2 meter mellan vingspetsarna.
De matas här intill inne på nationalparken och det finns en webbcamera där vid åteln. Häromdagen parade sig ett Kungsörnspar framför cameran! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#4 Du ska då alltid vara värst
Parande Kungsörnar
/Maria
*'
Inga roliga fåglar i verkligheten,
Dom är ju så stora.klor o näbb som kyrktorn..
Dom är så fina på tv..
Lena.P är jag i verkliga livet.
#5 Nu var det ju inte jag som såg dem, tyvärr,
läste om det i tidningen och såg bilder på en sida här på nätet.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#7 Varför är de inte roliga i verkligheten chik?
Vi har örn här emellanåt, men inte ofta. För ett par år sedan var det en kungsörn som slog en hare 100 meter bakom vårt hus. Jag hörde haren fast jag var inomhus och försökte hinna dit innan örnen lyfte, men det var så mycket snö att jag inte hann se örnen. Men framme vid slagplatsen såg jag spåren efter örnens vingar i snön och var haren suttit.
För kanske fem, sex år sedan var tre kungsörnar nere på en av våra grannars åker där de lagt ut lite slaktrester.
Den bästa örnupplevelsen jag har är 10 år gammal. Jag och en kompis skulle jaga kråka tidigt en vintermorgon. Vi hade fått en halv kalv som blivit ihjälklämd av kon. Vi satte upp ett kamouflagenät under/mellan tre granar som stod med några meters avstånd från varandra och lade ut åteln bara 15 meter ifrån gömslet.
Vi hörde kråkor ganska snart, men så blev det tyst och då såg jag en kungsörn slå sig ner i en fura med torr topp och snart kom en örn till. Den första örnen släppte sig ner från toppen ända fram till åteln, där det satte sig och började äta medan den andra örnen satt kvar och höll vakt i talltoppen.
Innan vi gick ut på morgonen diskuterade vi om vi skulle ta med filmkameran (min kompis gör jaktvideor), men vi beslöt att den var för tung att bära ut i skogen för att filma kråkor, så den fick bli kvar hemma hos honom. Gissa om vi svor över det under de 15 minuter som örnen satt 15 meter ifrån oss och åt.
#9 Vilken upplevelse
/Maria
Wow cristine så magiskt underbart se en Örn, Nog är det något som den har fått syn på, Får hoppas det inte är katterna
vi brukar kunna se havsörnar från kontoret, vid stockholms inlopp. det tycker jag är häftigt att de som var helt uträknade för 20 år sen, nu syns till och med i utkanten av centrala stockholm (typ mitt emot valdemarsudde)
- Tillräckligt bra är perfekt! -
#11 Nej till slut hittade jag båda katterna inne så jag kunde koppla av.
Det är klart jag tycker det är en vacker och mäktig fågel.
Vi har flera örnar som brukar passera här och vi har 3 katter och de har aldrig visat något intresse för dem.
Tycker det är häftigt att se de stora fåglarna,
havsörnar har jag sett flera gånger men kungsörn vet jag inte