Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 2973 ggr
[Sisa]
0

Okänd

Jag kollade mobilen då jag vaknade. Någon hade ringt två gånger..kl.7.15 och kl.7.25.  Jag kände inte till numret och kollade på Hitta.se. Det visade sej vara en golvfirma i Skåne..vad dom nu kan vilja mej så tidigt en måndagmorgon Obestämd

Blir Du nyfiken och kollar på Hitta.se om Du inte känner till numret ?

zabelle
0

Japp!
Men det är inte alltid jag svarar om det är "dolt nr" Oskyldig

Zabelle   

examynia
0

ja klart..:P man vill ju veta vem som ringt.. men oftast så finns inte numret registrerat å de betyder oftast att de är ett försäljningsföretag..

tyvärr så måste jag svara på alla som ringer då de kan vara en arbetsgivare å man vil ju inte gå miste om de.

Anders 50
0

Ofta.

Googlar man på numret så hittar man oftast vem som ringt när det gäller tfn-försäljare.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

penke
0

mjoo,både ock
jag har ju telefon för att vara sök/nå-bar
både i jobbet och med föreningar

vissa nummer triggar igån varnings-logiken/intuitionen
då kan jag kolla via hitta eller google först

vissa riktnummer är .."värre",men "de" har även lokala nr för att gå kring
den varningsignalen,lärde mig intuitionen förra veckan :- )
(hittade via google "det nummret" på en varningslista för pensions-sälj)

upptäckte oxå att jag har något som heter "svarta listan" i min nya mobil …

men,generellt svarar jag ..alltid
snabbt NEJ TACK till säljare/erbjudare

,  penke

Maria
1

Det är väldigt sällan jag kollar något nummer. Jag resonerar som så att är det något viktigt så ringer de igen.

/Maria

Fridaaaa
0

Brukar kolla på hitta eller eniro.
Oftast är det dock försäljare och då står dem inte med där

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cristine
0

Nej , brukar inte kolla, är det något viktigt så ringer de igen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Jag brukar inte heller ta reda på vem som ringt. De får ringa igen. Det har hänt någon gång omjag tyckt mig känna igen numret och då tror att det är någon viktig

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

pius314
1

Det finns en sida som heter "vemvardetsomringde.se" eller liknande. Där kan man själv logga säljare etc. Ja jag googlar oftast :-)

• Tillräckligt bra är perfekt! -
stina63
0

Sisa kanske dom har slagit fel nummer om det är en golvfirma,

Loveradio
0

Jag svarar nästan aldrig på okänt nummer. Brukar leta upp på hitta.se (oftast är det ju telefonförsäljare). Annars så ringer jag upp eller så får dom ringa igen. Dold nummer svarade jag aldrig på förut, men jag har blivit modigare nu ;)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Anders 50
0

Alla som ringer som från okänt nummer är inte oseriösa. Det kan ju va allt ifrån polis till läkare.   Eller Svenska Spel i Visby!

Bäst att svara!  Skrattande

Cristine
0

Apropå spel så ringde en kille för några dagar sedan och sade att jag vunnit  på ett spel. Jag roar mej ibland att  spela lite på sådan som finns ikanten men när jag spelat klart så stänger jag av. Därför tyckte jag att det var mysko när han först sade att Eon var en av sponsrarna i spelet och när han sedan frågade efter uppgifter om mitt elbolag om nummer och sådant drog jag öronen till mej och undrade varför. Jo eon och vattenfall skulle slås ihop. Jag sade att jag inte kunde hitta någon faktura så  jag fick vara utan vinst som var att få billigare el. Han lät väldigt förvånad.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[LucyInTheSky]
0

Jag kollar upp vem som ringt om jag har missade samtal från ett nummer jag inte känner till.

Jag svarar inte i telefon om det är ett okänt nummer och absolut inte om det är dolt. Gillar inte att prata i telefon. Så undviker det så mycket det går. Och i dagens internet-samhälle funkar det ganska bra. Alla har mail eller chatt om man vill något. Till och med Arbetsförmedlingen har chatt. Mycket skönt att slippa prata i telefon.

AnnL
0

Jag kollar alltid om jag har ett nummer som jag inte känner igen.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

zabelle
0

#9 Tack för tipset - Vemringde.se Glad
Finns som app också :)

Zabelle   

Maria
0

Dolt nummer svarar jag alltid på. Det brukar oftast vara från sjukhuset.

Jag tror inte att telefonförsäljare numera får ringa med dolt nummer.

När jag ringer och gör intervjuer hemifrån (till våra anhöriga i studien på jobbet )så ringer jag själv med dolt nummer. Jag slår *31* före så visas inte mitt hemnummer. (Vi har Com Hem)

/Maria

[Sisa]
0

# 10  Ja..en felringning var det nog. Dom har inte ringt igen i allafall! Obestämd

Anders 50
0

#17  Vill bara kolla…Är det inte #31# ?  Eller funkar det med  * också?

Fridaaaa
0

#17 Jo vissa gör det fortfarande, har varit med om det :/

Maria
0

#19 Nu blev jag osäker. Jag har det på en lapp någonstans. Du kanske har rättGlad

/Maria

zabelle
0

#19 Med Com hem är det *31* men oftast med andra leverantörer är det #31#

Zabelle   

Maria
0

#22 Aha. Jag hade ingen aning om att det kunde vara olika.

/Maria

Anders 50
0

#23 Gogglade lite och det verkar som det går med båda. Obestämd

Maria
0

Haha, där ser manFlört Jag får testa till mobilen nästa gång jag ska ringa anonymt.

/Maria

Fridaaaa
0

#25 På mobiler, i alla fall de nyare, finns det en inställning som gör att du kan ringa anonymt ;)

Maria
0

#26 Det måste jag kollaGlad Jag har ju en ganska ny Samsung Galaxy mini. (tror jag den heter)

/Maria

Fridaaaa
0

#27 Okej då ska det finns där ;)

Elshira
0

Den funktionen fanns på min gamla nokia som jag hade innan färgskärm kom Flört

På nya androidtelefoner kan man lägga till en kontakt och sedan bocka i "skicka direkt till röstbrevlåda". Det gör jag med alla försäljare…

Har hittills endast haft försäljare som inte ringt med dolt nummer (är det dolt brukar jag svara), men är det ett "konstigt" nummer brukar jag googla dem först, står det att det är försäljare blockar jag dem. Kolla alltså inte på eniro, utan googla bara!

Hakuna matata!