Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 549 ggr
[Sisa]
0

Handarbeta

Populärt är det nu med hemstickade tröjor..varma, sköna och tänk så vackra garner det finns numera!

Någon mer än jag som gillar att sticka, virka eller göra annat med händerna ?   Glad

Loveradio
1

Älskar att arbeta med händerna! Glad Blir så lugn och avslappnad när jag gör det. Jag får såna perioder då det kliar i fingrarna och då brukar jag pyssla eller sticka. Förra året i november så stickade jag för första gången på jättelänge. Hade inte stickat sen syslöjden i 6an. Alltså på 7 år (nått sånt) och då blev jag en dag plötsligt jättesugen på att sticka och letade fram mina rundstickor (som jag råkade sno från slöjden Oskyldig glömde lämna tillbaka dom). Så jag letade upp några klipp på Youtube och surfade runt på nätet hur man stickar. Och letade upp en stickbeskrivning på en mössa. Läste inte så noga utan kände mig fram och efter 3 dar hade jag stickat min första mössa! Så stolt jag var. Den ska nog mormor få. Sen fortsatte och stickade en till. Sen tog garnet slut och då hade jag 3 halvfärdiga mössor. Så fick jag köpa mer garn och köpte vanliga stickor i trä. Stickade nog varje dag i 3 veckor. Sen tröttnade jag. Så sen november har jag inte stickat nåt. Har en halvstickad halsduk och 2 halvfärdiga mössor liggandes i skåpet. Får se om jag får lust att börja sticka igen eller om jag får ge mig själv en spark i ändan så att jag kommer igång igen. Men man blir lite beroende Skrattande kan sitta och sticka i sträck.

Virka tycker jag är svårare? Försökte virka mormorsrutor men det gick verkligen inte?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[cherstin]
1

Ja, jag. Syr, stickar och virkar babyplagg till Panzisjukhuset i Kongo.

Att handarbeta har och är min terapi, tröst och glädje.

Fridaaaa
0

Har inte tålamod till att handarbeta;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pius314
1

Amigurumis är jättekul att virka Grejar annars (med oregelbundenhet) med keramik, scrapbooking, korsstygn, mosaik, växter (lite utanför ämnet), smycken, silversmide, etc ÄLSKAR att jobba med händerna!

• Tillräckligt bra är perfekt! -
stina63
1

Blir lite sugen på de sticka en tröja,. eller vad de nu kan bli av resultatet när det är färdigt.,
som sagan om gubben som ville ha en tröja gick till skräddaren. Men skräddaren blev inte färdig med tröjanSkrattande

zabelle
1

Sticka är avkopplande. Det har blivit 4 tröjor i vinter, 2 till mig och 2 till mitt lilla barnbarn.
Amigurumis gillar jag också att virka, lite pilligt med kul.
Keramik har jag hållt på med ca 10 år.
Jag har börjat teckna med blyerts, riktigt roligt.

Klappa djuren…. räknas det? Det upptar rätt mycket av min fritid ;)

Zabelle   

[Sisa]
0

# 6  Att klappa djuren är väl det bästa av alla handarbeten ?   Kyss

Jag har alltid gillat att virka, men nu har jag skåp och lådor fulla så numera stickar jag istället..tröjor, raggsockar, halsdukar, vantar och mössor.  Blir alltid lika uppskattat, då det ges bort i present.

Och att sticka är avkopplande!  Glad