Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 524 ggr
[Sisa]
0

Skeptisk

Utomkroppsliga upplevelser..

någon med egen erfarenhet av det ?   Obestämd

Maria
2

Jag hade en massa utomkroppsliga och märkliga upplevelser i samband med min operation och efteråt.. Jag hallucinerade och såg syner som var såå verkliga.

Skeptisk som jag är så ser jag inget märkvärdigt i detta då de faktiskt varit inne i huvudet och skurit. Det i kombination med både narkos och stark smärtlindring gjorde sitt.

Däremot var det väldigt häftiga upplevelser som jag aldrig kommer att glömma.

/Maria

Anders 50
1

Ja.  Och det var så vackert, känslan var obeskrivligt skön!  Och det har påverkar mig som person.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

# 2  När ?  Var ?  Hur ?  Obestämd

Anders 50
5

#3 Sista natten på intensiven då hjärtat lade av, innan jag fick pacemakern.

Först såg jag hela salen ovanifrån med all personal och mig i sängen. Sen minns jag att jag var i ett otroligt skarpt men behagligt ljus, på väg någonstans, och känslan då var så otroligt skön så den går inte att beskriva.

Sen vaknade jag upp och då satt en sjuksyster och höll mig i handen och sa att jag hade skrämt dem ordentligt! De orden glömmer jag nog aldrig.

Läkarna senare, ville inte prata om det som hänt, men systern berättade en del om liknande händelser vid ett annat tillfälle när vi träffades.

Sedan dess är jag inte alls orolig inför döden, och som nu innan jul när jag fick åka in akut så var jag inte det minsta orolig över vad som kunde hända. Det kändes precis som om någon hade tagit hand om mig.

Och jag har blivit mycket mer lättrörd efter händelsen då för 3 år sedan.

Så det var en fin upplevelse. Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

# 4  Spännande..låter underbart. Kanske finns något mer efter detta jordeliv ändå Obestämd

Verkar som att just såna upplevelser händer på sjukhus..då man är riktigt illa däran, eller ?

Cristine
3

Mitt hjärta stannade i ambulansen på väg till Bayonne men de fick igång det igen, när vi kom fram la det av igen, jag hängde under taket och såg min väninna sitta bakom en skärm som stog vid min fotända medans en sköterska längre ner i rummet plockade ur operationsverktyg ur en liten bänkmaskinoch lade dem på en grön duk, runt mej fanns 3 läkare och 2 sköterskor som försökte få liv i min kropp, när jag berattat det för läkaren sade han att det var vanligt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

penke
2

jag VAR, drygt hånfullt tråk-skeptisk ..

tills jag ..råkade ut för dem själv
 utan kirurger,droger eller andra mediciner

nu bär jag en nyfiken skepsism *ler*

..jag har oxå råkat ut för andras utomkroppsliga upplevelser..
(typ.besök)

,  penke

chik
1

ja ett intressant ämne..O har man bara varit med om något som inte finns någon förklaring till..Så blir livet lättare…

Så jag tror på det ""Oftast""

Lena.P är jag i verkliga livet.

JereMina
1

Jag såg mig själv i en ambulans då jag var 9 år och hade hög feber (jag satt i ambulansens fönster och såg mig själv ligga på britsen)

[Sisa]
0

Spännande det Ni berättar Förvånad

Inga fler med såna här upplevelser ?   Obestämd