Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 476 ggr
Cristine
0

Hårdare

Världen förefaller bli att kallare och hårdare, många mord, lurendejerier och de som trampar på andra utan hänsyn.

Är du oroad för dina barn och barnbarns framtid…

är du betänksam mot att sätta barn tillvärlden du som inte har?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
2

Nej, jag tror på människan.

Dessutom så med tanke på hur många fler människor vi är på jorden numera så tror jag summan av allt elände ändå har blivit bättre.

Krig, slaveri, fattigdom, förtryck, mord har alltid funnits.

Nu har vi globala medel att försöka motarbeta detta så jag ser framtiden med positiva ögon.

/Maria

[cherstin]
0

Jag vill gärna tro på människan men…

visst har det blivit råare, folk har blivit elakare tycker jag och det börjar långt ner i åldrarna

Maria
0

Jag upplever nog att det var lika elakt när jag var liten i skolan t.ex, mycket mobbing och inga lärare som brydde sig överhuvudtaget utan det fick man klara upp själva.

Hade några klasskamrater som hade det ganska illa hemma och idag kan jag tänka mig att både BUP och sociala hade blivit inblandade men då var det ingen vuxen som brydde sig.

Var och en skulle sköta sitt.

Barnaga var ju tillåtet och pedofiler fanns men inget man pratade om.

/Maria

JereMina
0

Jag oroar mig för mina barnbarn helt klart. Kan berätta att i en barnbarns klass som går i tvåan slår de vad om pengar. En kille förlorade mot två andra och skulle ha med sig 100 kr en fredag. han hade inte med sig det och då skulle han ha 500 kr med sig på måndagen sa de andra killarna. Rena maffiametoderna!

Nu berättade denna kille för sina föräldrar som tur är så skolan tar tag i detta.

I en förskolegrupp blir en liten tjej på 4 år utmobbad om hon inte har med sig pengar hemifrån. Då får hon inte vara med och leka säger de som är 5 år. Denna flicka berättade också för sina föräldrar men där har inte förskolepersonalen gjort något åt saken än.

pius314
0

Håller med dig bumbleboo! Summan av elände/capita minskar nog trots allt. Håller inte med om att folk blivit elakare. Idioter har alltid funnits!

• Tillräckligt bra är perfekt! -
aggeelin
0

Jag håller också med Bumbleboo! I allt du skriver här.

Och tänk bara där jag växte upp på landet, så mycket mobbing och utanförskap det fanns där.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet