varför?
varför slår jag i saker när jag är arg eller ledsen?
igår blev jag både arg å ledsen samtidigt å då slår jag min knutna hand i bordet..men missar bordet så handen går mot kanten.. hade sån smärta efter så jag kunde inte sova å idag kan jag knappt använda den.. varför gör jag så?.. eller slängar saker..eller ger mig själv örfilar.. är de för att jag tror att det r mitt fel å att jag borde straffas? eller gör jag de helt enkelt för att få ut min ilska? nån som har nåt förslag?..
Jag känner igen det där.
Jag tror det handlar om personlighet.En del människor är helt enkelt mer hetlevrade än andra.
Jag kan också banka i grejor och sparka till saker. Aldrig andra människor givetvis men helst ska det låta eller braka om det. Jag har däremot aldrig gett mig själv örfilar.
Det har däremot blivit en aning lugnare genom åren.
/Maria
Vissa är bara såna, det är inget fel med det :)
Dock brukar de ångra sig sen om det gör ont i efterhand ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag är likadan, slår näven i bordet eller sparkar till nåt i vrede. Brukar göra det när jag är stressad eller frustrerad. Då kan jag bli arg för minsta lilla. Brukar gå i perioder. Är ganska lugn av mig annars ;)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#3 Exakt samma här, kan jag säga. ^^
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
lite personlighet..
men det är ju ett inlärt beteende/reflex ..
..om du tycker att det inte är ..fullt så konstruktivt
kan du försöka lära dig nya ..beteendetn/reflexer
tex. klappa i händerna eller vissla en stump istället
eller något du tycker verkar ..bättre än slå på döda ting
(när det finns levande) 
(NOT)
eller bara..säga ÄSCH
, penke
Ni får köpa en boxnings säck att hänga i taket.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
# 0 Visst känns det bättre om man kan göra sej av med negativa känslor! Alla har vi vårt eget sätt..kanske kan Du komma på nåt bättre, än att göra dej själv illa ? 
Ett tips kan vara att gå och träna när du känner sådär, lägg den energin på den träningsformen du har. Annars kan det vara rätt skönt att skrika lite när man är arg och gråta när du är ledsen. För mig kan det vara så skönt och frigörande att få gråta ordentligt ibland. Om jag är arg så försöker jag spara den känslan till träningen och där använda den kraften så man orkar mer.
#9 bra tips, om applicerbart.
Har du chansen så prova boxning eller liknande. Jag får ut massa ilska och frustration där och är så nöjd och glad efteråt!
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Var inte så länge sedan jag ett tag kände mig konstant arg i kroppen,
då var det inte långt till utbrott och jag var rädd för mig själv (att jag skulle göra något dumt som att skada mig själv av frustration). Nu har det lugnat sig, och jag känner mig lite mer som mitt gamla vanliga jag, var antagligen någon reaktion efter att ha slutat med mina tabletter lite väl tvärt. 
Hade önskat att jag hade den där boxningssäcken i taket, kanske hade hjälpt lite. För vid de träningsformer jag utövar blev jag bara oftare mer förbannad. Nu är ju inte alla som mig, vet till exempel att min man inte alls känner ilska/frustration lika fysiskt som jag gör.
kanske dumt att säga detta.. men känns skönt att de inte bara är jag som har "problem" med detta.. tyvärr så kan jag inte hålla på att boxas osv pga min skada i handleden…:S plus att de oftast är på kvällen som detta händer:S främst vid läggdags.. då bråkar vi å tjaffsar ofta:S
#12 tycker ofta att det är skönt att få höra att man inte är ensam om något som man själv tycker är lite jobbigt med sig själv.
Trist att du har en skadad handled,
nu finns det ju massa andra sporter också, men just boxningen är (för mig) den ultimata gräl-upplösaren…
ofta har de ju kvällspass på träningslokaler, och mildheten brukar hålla i sig minst i 5 timmar efteråt ;-)
Hoppas du hittar nåt bra sätt att få ut all frustration!
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Just nu har jag en negativ trend på alla saker jag köper är det fel på.
Först datorn som jag fick utbytt, Sen bilen där instrumentbelysningen blinkar till som en glödlampa som håller på att sluta att fungera. Dom har bytat snart allt utan resultat. Bilen ska hämtas på torsdag och vara kopplad till dator tills dom hittar felet!!!
Skrev efter keramikbehållare att sätta på elementen för att få bättre luft inomhus. En rann vattnet rakt igenom och fungerade inte. Men lite tur, dom ska skicka nya utan att jag behöver skicka dom andra tillbaka.
Jag har slutat bli arg, det hjälper inte. Det är något i mitt inre som gör att det blir så, måste bara ändra mitt tankesätt. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.