Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 567 ggr
chik
0

God Dagens 28/1..

God dagens på sig.natten har varit god. Ja då var det lördag o jag önskar dig en fin sådan..

Så ha det så bra där ute i etern.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
1

Godmorgon. Jag har tillbringat natten i gästrummet då min man har snarkat såSkrattande Det är bra ibland att ha ett extrarum.

/Maria

pius314
1

God morgon! Här är det lite grått idag. Hoppas ändå på en skön helg för alla!

• Tillräckligt bra är perfekt! -
[peter54]
1

God Morgon Glad

Här är minus 4 och mulet, samma väder som under de senaste 2-3 dagarna och det måste ju vara rekord i sig med tanke på hur vädret växlat de senaste veckorna.

Jag ska strax åka iväg till Råstahallen norr om Stockholm, det är reptilmässa idag och jag ska leverera de 3 sista ungarna från 2010.

Två av dem har varit bokade sedan oktober 2010, men av någon anledning som jag inte förstår, har det presenterats undanflykter gång efter annan och de senaste meddelandena som jag skickat har inte besvarats alls.

Nu måste jag släppa iväg djuren för att de börjar bli för stora, jag har inte plats att husera dem. Den tredje är en som jag fått tillbaka för att den var lite för hetsig i humöret.

Jag har en kontakt som köper alla mina ungar som blir över, så igår ringde jag honom och nu ska jag alltså åka och lämna över de här 3 till honom.

Maria
1

#3 Nu hamnar jag OT men jag blir lite nyfiken. Vad kan det vara för orsak till att en orm är för hetsig i humöret? Har även ormar personlighet? Sjukdom? Nedärvd åkomma?

/Maria

Anders 50
0

Gomorron!

-5 blåst!  Är på väg ut i kylan! Glad

Ha en fin lördag!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[cherstin]
1

Godmorgon. Grått o trist ute, -5.

Idag ska vi flytta ur vardagsrummet för det ska upp ett nytt innertak och under det ska det dras ledningar för elen.

Ha en bra dag därute alla.

[GunillaF]
1

God morgon.

Ha en riktigt bra Lördag, vad ni än ska göra!

[MargaretaA]
1

God morgon

Trist väder, så inte har man lust att gå ut inte. Idag ska jag mecka ihop den nya HD-boxen till TVn och få lite fler kanaler och bättre bild. Alltid något en trist januarilördag.

Han en fin dag alla! Skrattande

stina63
1

Godmorgon vänner

Tittar in hälsar på hehej,,
Har lite att göra idag ska städa Ett måste, Handla mat. Måste också börjar sina i kylen och frysen,
Sen ska jag ut hem till vänner.

Ha en skön lördagKyss

Hans K.
2

God morgon!

…Bland reptiler, gästrum, gråväder och innertak
Här ska slappas !

Här kommer ett tips för dagen!

"If you can´t convince them, confuse them" Flört

aggeelin
1

Godmorgon! Nu äntligen sitter vi här med frukosten! Jag var faktiskt i säng vid skaplig tid igår (ja, det beror på vad man tycker, klockan var 00.40) så jag hade räknat med att gå upp ca 9.00. men låg och sms-pratade med en kusin och myste med katten Charlie så det blev lite sent idag också.

Idag ska jag gå ut och äta lunch med en annan kusin som fyller år. Trevligt!! Ikväll ska vi gå på föreställningen "ljust och fräscht". Det ska bli roligt!

Ha en fin dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Toyan
1

God förmiddag.

Gråväder här, 2 minus.  Hade besök igår kväll så det blev sent,blir en lugn dag.

Ha en riktigt fin lördag.

flisan708
1

God förmiddag!!!

Solen lyser med sin frånvaro, -2 grader ute.

Vaknade i skaplig tid idag och känner mig i bättre form idag än igår. Var helt slut efter passen på jobbet. Har inte bestämt än vad jag ska hitta på idag, men det får bli en sväng till affären i alla fall.

Önskar Er alla en skön Lördag!!!

KaiPon
1

God morgon.

Nacken gör fortfarande ont ibland, men det är betydligt bättre idag. Kan i alla fall vrida den åt höger utan problem, men åt vänster gör det ont Obestämd I övrigt har jag inte mycket planerat idag, heh. Kanske jobba på nån artikel (om jag hittar igen papperna Obestämd).

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[peter54]
1

#3 Javisst har de individuella skillnader, både vad gäller humör och annat som hurpass skygga eller nyfikna de är, hur ofta de vill ha mat, om de äter under ömsprocessen eller inte. De är alla individer och funkar lite olika.

Familjen som köpte den här med lite skarpt humör, har köpt 3 andra ormar av mig och de är alla lätta att hantera för pojkarna i familjen, men den här är "på" hela tiden och tror att det är mat på gång så fort någon närmar sig. Stoppar man då dit fingrarna så smäller det.

Är man lite skraj för att sånt ska hända så kan det bli en obehaglig erfarenhet. Jag är luttrad så mig bekommer det föga, men för ormens skull kan man signalera att det inte är matdags genom att peta till den med en pincett eller en ormkrok eller vad man har till hands. Då backar den.

Maria
1

#15 Tack för förklaringenGlad

/Maria

fotokrafs
1

God dag

Gick upp sent idag; kom inte upp ur sängen förrän efter 13.
Nu är det frukost, sen blir det att lägga på lite kol… 
Har en hel del jag vill göra idag.

Ha en bra dag! Glad

pius314
1

Tar en spikmattesiesta. Skönt för värkande rygg!

• Tillräckligt bra är perfekt! -
[MargaretaA]
1

Peter får man vara nyfiken och fråga vad man får betala för en orm? Katter och hundar har jag bra kläm på men ormar är outforskat område för mig…

KaiPon
1

Rökfriheten går det mindra bra med. Har inte varit och köpt cigg, men rökt ett par fimpar jag har kvar.

Anledningen var att jag fick sms från ett nummer jag inte kände igen, och varken hitta.se eller eniro gav nåt resultat. Det var bara nånsens sms, såg ut som att någon bara tryckt på knappar för skojs skull, men med tanke på att jag har telefonfobi vad gäller personer/nummer jag inte känner igen gjorde att min ångest steg lite. Sen då jag frågade vem det var fick jag tillbaka ett till 'trycker bara på knappar' sms, och fick extrem ångest och panik.

Har varit med om detta föru, då nån typ stalkade mig, och minnen kom tillbaka. Är lugnare nu, men är fortfarande lite skakig och så. Var nära på att få panik-/ångestattacker och att gråta. Verkligen inte kul det här.. .__.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

aggeelin
1

Ta det lugnt!Glad

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[MargaretaA]
1

Jag har också varit stalkad så jag förstår hur du känner det. Men jag lovar att skräcken bleknar bort med åren - försök att få din livrädda ryggmärg att lyssna på ditt förnuft. Du vet ju med hjärnan att det inte är fara på färde Glad

[peter54]
1

#19 Från 200-300 kr och uppåt. Den finns speciella varianter som kan kosta precis hur mycket som helst. En kritvit orm med blå ögon av valfri art kan kosta flera hundra tusen kr.

De jag sysslar med ligger alla under tusenlappen. Glad

[MargaretaA]
1

hm… är det albinos då eller? Låter som högsta vinsten Skrattande

[peter54]
1

#24 Nej inte albinos, de har röda ögon och betingar inget högre värde än normalfärgade.

[MargaretaA]
1

Röda ögon ja så var det ja….