Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 484 ggr
[Sisa]
0

Politik

pratar vi sällan här!

Juholts avgång..för eller emot ?   Obestämd

Maria
1

Juholt var väl en tragedi både för partiet och säkerligen för sig själv.

Jag tror att det var nödvändigt med ett byte. Undrar bara vem det blir?De stora giganterna som alla vill ha verkar ju inte vara så villiga.

/Maria

FrökenFrisk
2

Stackars människa! Vilket år han har haft! En politiker på den nivån har en mägd duktiga tjänstemän som förse dem med information och fakta. Den känns lite som om någon av dessa tjästemän inte gjort sitt jobb…

Förövrigt har jag alltid tyckt att Juholt varit en lustig gubbe, aldrig riktigt tagit honom på allvar.

Önskar han all lycka vad som nu än händer med honom!

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════

[peter54]
1

Det var nog tur för partiet att han avgick. Faktum är att jag var kritisk till valet av honom redan från början. Dels för att han inte var en känd politiker och då har man inget intjänat förtroendekapital alls, dels för att jag tycker att han saknar politisk pondus och ger ett mesigt intryck.

Nu tror jag att det blir ännu svårare att få en bra partiledarkandidat att ställa upp eftersom S är som ett skepp med hål i skrovet under vattenlinjen.

chik
1

Kan inget om detta..

Men jag kan tänka mig att det är så som FrökenFrisk säger…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anders 50
1

Har alltid undrat var de hittade den muppen?

Nu får de nog kalla in Margot Wallström om de ska komma på fötter igen! Men hon har ju vägrat länge.

Det måste till en stark profil för att lyfta partiet igen och det finns ju inga sen Anna Lind blev mördad.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
1

Jo, jag håller med er som skrivit här tidigare. Var hittade de honom? De skulle aldrig ha använt honom från början. Det var som upplagt för att bli krångel. Och så verkar de också ha en valprocess som är uråldrig.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Sisa]
0

Politik gillar jag inte att prata om, men jag håller med er..

Lustig gubbe..och undrar vem det blir nu ?  Obestämd

[cherstin]
0

Hoppas de letar länge efter en efterträdare så det inte blir en ny straffspark.

Loveradio
0

För! En mupp är precis vad han är.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[LucyInTheSky]
2

Jag hoppas bara någon dycker upp som kan vända på allt.. För fyra år till med Reinfeldt.. Då gör jag Öland självständigt och styr det själv.

flisan708
0

Politik, kul ämne att diskutera och viktigt.

Juholt, vad säger man?! Så som läget blev var det lika bra han avgick. Juholt var den inte den mest smidiga personen att leda partiet i slutändan men minns hans första maj tal och det som han då sa var vettigt. Tyvärr har medierna även styrt vår bild av han så …… Han behöver nog kanske vara så hemsk och dålig som han blir framstådd överallt. Tycker det är synd för sossarna att detta händer för det skulle nog behövas byta regering. Men jag tycker även att de som styr nu har gjort en hel del bra, även om jag inte skulle kunna rösta på dem. Tycker det finns för och nackdelar med bägge sidor blocken och numer är allt så lika ändå. Det är nog deras grund ideologier som skiljer.

Hoppas nu de kan hitta någon vettig som kan leda sossarna. Om de lyckas få Bodström till partiledare så ska jag rösta på dem. Men tror han inte kommer göra det så …….. Han är den som skulle kunna göra sossarna framgångsrika igen, tror jag. Men det finns fler partier som är vettiga.