Omgivningarna!
När jag läste Hans lista om att se storstaden på turisternas vis tänkte jag genast på ställen där jag bott och vad jag sett.
Den sista platsen jag bodde på i Spanien var Almuñecar och jag trodde jag sett det mesta, men se det hade jag inte. Pappa skrev upp alla ställen han var på och historian bakom(var jag än bodde kom de varje år) och tack vare hans anteckningar så fick jag veta att det fanns 7 grottor i slottet på höjden, varma källor i närheten, allt om kung Abderraman11 och araberna som styrde förr, och en massa annat.
Nu tycker jag det är synd att jag missade allt detta.
Men så är det man blir blind för det man man har framför näsan.
Känner du till omgivningarna/sevärdheterna där du bor?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
I samband med att min bror kommer från Tyskland varje sommar med sin tyska flickvän så brukar jag scanna allt sevärt i Storstockholmsområdet, och nu börjar det sina lite på idéer, tycker, jag, då de har varit här 3 somrar och jag får vara turistguide. Om man är historia- och kulturintresserad finns det ju hur mycket som helst, men om man inte brinner för det? Då är det ju skärgården och lite annat.
Jag känner mig ganska väl bevandrad i Göteborg. Har varit på de flesta museér och sevärdheter. Har även läst en del Göteborgshistoria.
Jag försöker alltid utforka innan jag reser någonstans vad som finns att se, vad jag vill se, historia osv.
Man får ut väldigt mycket mer av en resa då tycker jag.
/Maria
Jag bor ju på en mindre ort, men visst finns också här sevärdheter..och jag tror jag sett dem alla! 
Jag är URDÅLIG på min kommun. Har hyfsat koll på stockholm fast det är över tio år sen jag flyttade till förorten. Jag vet inte ens vad alla områden heter. Ser jag en bostadsannons är jag helt lost över var objektet är placerat om det står ett område. skäms lite för det… 
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Jag har nog hyfsad koll på vad som finns att se, men det betyder inte att jag har sett allt av sevärdheter i mitt län. Det brukar oftast bli besök till såna platser i samband med besök långväga ifrån. utan såna besökare hade vi väl inte sett något av det som finns att se.