En bukett
Jag köper hem en bukett till varje helg, dock inte så ofta tulpaner.
Zabelle
Jag köper hem tulpaner lite till och från i början av året och fram emot påsk då påskliljorna kommer. Sen blir det vad naturen har att bjuda på.
Inte så ofta till mig själv.Men jag köper o ger boert..
Lena.P är jag i verkliga livet.
tyvärr alldeles för lite snittblommor här:( kostar ju en del å vissnar fort.. men jag älskar nejlikor i alla dess färger.. dom är så underbart fina.. å håller länge om man snittar om dom ofta så håller dom väääldigt länge..
kanske var annan månad…
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Köper aldrig det ^^, Gillar bättre att ha blommor i kruka som blommar hela tiden (stort sätt i alla fall hehe)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tulpaner!!!!! Måste ta och skaffa en bukett. 
Snittblommar handlar jag inte så ofta, men det blir nog mer på våren nu när tulpanerna kommer. Älskar blandbuketterna som säljs.
Min mamma älskade blommor och hade alltid färska snittblommor på bordet. Mamma hade alltid med sig snittblommor med sig hem till mig eller så kunde det sitta en bukett i brevlådan när man kom hem. När jag pluggade köpte hon minst en bukett i veckan så jag hade jämt på bordet. För henne var det viktigt med att ha fina färska blommor på köksbordet. Har ett litet minnes altare hos mig som jag haft sen hon dog, där ser jag till att alltid ha blommor. Just nu är det en liten vit våreld, hon tyckte om dem. Igår köpte jag en vit amaryllis för en tia, utförsäljning. De är så vackra. Gud nu gled jag ifrån ämnet lite…….
# 7 Min mamma älskade tulpaner. Varje år i januari lägger jag en bukett på hennes grav. Jag märker att Du tänker mycket på din mamma..precis som jag. 
#8 Klart jag tänker på mamma, hon och jag stod väldigt nära. Märker du gör desamma. Hon är den största förlusten som jag haft i livet. Får nog bli en sväng till lunden med lite tulpaner i morgon.
# 9 
Tror aldrig att det har hänt.
Fast visst tycker jag snittblommor är fina
även om jag själv inga vill ha.
Nu när det är Tulpantider så brukar jag ha tulpaner på bordet hela tiden.
På sommaren brukar jag plocka in blommor från trädgården.
Nu är ju mina katter ganska ouppfostrade så jag får ställa undan vaserna på diskbänken när vi går hemifrån och på natten för att inte få vatten överallt.
/Maria
skulle vilja ha tulpaner.. men tyvärr så tål jag dom inte.. men tycker dom är otroligt vackra=)
#13 Oj, jag har nog aldrig hört någon som inte tål Tulpaner.
Hur reagerar du då?
/Maria
#14 jasså?:P hur jag reagerar?.. näsan täpper igen.. nyser, kliar i ögonen å snorar rent allmänt..:-P
#15 Det var som attan
/Maria
#16 japp.. finns ett antal snittblommor osv som jag är allergisk mot åsådär.. hyacinther är en plåga åxå hehe
#17 Jag trodde Tulpaner var mer neutrala i och med att de inte luktar som Hyacinter t.ex. Man kan ju även äta Tulpaner sägs det
Mina katter älskar att beta ner Tulpanerna hemma.
/Maria
#18 en del tulpaner är värre än andra.. finns ju olika sorter å snt..vet att vi hade en sort ute på gården som var hemsk för allergin:P
De händer lite då och då jag köper, Just nu har jag tulpaner i olika färger på köksbordet, De blir en härligt färgklick i tråkiga vinterdagarna
Det händer bara om det finns någon här i huset som uppskattar en bukett.
Annars så brukar jag ta hem nån bukett tulpaner eller påskliljor från brorsans handelsträdgård när jag är där.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
# 21 Uppskattar inte Du tulpaner då ?