Jag är rädd..
att de ska kunna genomföra detta i framtiden. Det skulle bli för mej ett drama, jag skulle få leva på värktabletter och få svårt att röra mej igen.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vad jag förstår så handlar det inte om förbud utan om att preparaten ska licencieras.
Detta har man dessutom vetat om i ganska många år så det är ingen nytillkommen bestämmelse.
/Maria
Jo men de vill förbjuda dem alldeles de har redan tagit bort hundratals!
I sin strävan att slå undan all konkurrens och ta absolut kontroll över människors hälsa har läkemedelsindustrin och jordbruksnäringen vunnit ett viktigt slag i Europa.
"Istället för att behandla mat och traditionella naturmediciner som mänskliga rättigheter, har det behandlats som handelsfrågor. Det gör det begärligt för stora företag att fokusera på lagstiftning för mat och örter, snarare än att se till vad folket behöver och vill ha.
Det är för att ingen sökt licens.
Här kommer en länk.
Jag kan tycka att det borde ställas liknande krav på naturläkemedel som skolmedicinen. Biverkningsrapporter och effektivitet.
Marknadsför man något som medicin och att det säljs i behandlande syfte så tycker jag det är ganska naturligt att det ställs höga krav.
/Maria
Jag tror inte de kommer hända cristine, Skulle de hända så vet jag inte hur dom ska kunna stoppa med att handla. Är som med sprit hos langarna eller som innan, Man åkte över till köpenhamn köpte sprit.
Detta är propaganda och något som läkemedlesindustrin vill genomföra. Ingen konkurens med medicinen ialla fall inte naturmedel,
Den 18 januari klockan 06:00 (svensk tid) kommer engelskspråkiga Wikipedia att släckas ned i 24 timmar i protest mot de amerikanska lagförslagen SOPA och PIPA.
Stop Online Piracy Act (SOPA), är ett kontroversiellt lagförslag som introducerades i USA:s representanthus den 26 oktober 2011. Syftet med lagförslaget är att utöka möjligheterna för USA:s myndigheter och upphovsrättsinnehavare att bekämpa all form av piratkopiering, kanske främst av film, musik och olika programvaror på Internet, men också märkeskläder och läkemedel.
Med andra ord vill dom ha ensamrätt till allt,,,