Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 611 ggr
[cherstin]
3

17 januari

Godmorgon!

Ha en bra dag. Glöm inte reflex och broddar ni som ska ut på vägarna.

Maria
0

Godmorgon cherstin och alla andra som droppar in.

Här är en halv plusgrad så det kan nog vara lite halt ute.

/Maria

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Cherstin och Humlan så tidiga ni är, ja var försiktiga när ni ska ut, jag är glad att jag slipper, vintrarna har alltid varit min största fasa på grund av halkan. Alltid har jag gått med någon skada.

Ha en halkfri och bra dag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Loveradio
0

God morgon! Är aldrig uppe såhär tidigt men har tandläkartid kl 8 så då är det bara att tvinga sig upp ur sängen.

Ha en bra dag

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

chik
0

Cherstin o ni alla;Fin dag till er..

Wow vilken härlig bild Cristine..

Halka!!!Inte här""Lera..Har vi….

Lena.P är jag i verkliga livet.

aggeelin
0

Godmorgon! Ännu en dag ligger oanvänd framför oss!

#0 Tacksam om folk sätter på sig reflexer, det är otäckt att möta "skuggfolket"Förvånad

Och så har det blivit allt vanligare med cyklister på vänster sida! Tyst jag ser  några nästan dagligen.

Nu är det dags för jobbet - ha en fin dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Sisa]
0

Godmorgon!

Gillar också tanken att slippa gå ut så här tidigt i mörkret. Om jag skulle göra det, fick det bli med reflexer och jag skulle absolut hålla mej på rätt sida om vägen!  Flört

Jag önskar Er alla en fin dag!

KaiPon
0

God morgon.

Vaknade av mig själv vid sju. Det är just nu mörkt ute, men jag hoppas verkligen att det ljusnar innan jag går ut, annars.. Vet jag inte vad jag gör.. Obestämd

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Maria
1

Håller med övriga. Reflexer är ett måste. Det är en billig livförsäkring.

Vi har alltid haft reflexer med oss på resor. Det mörknar tidigt på kvällarna kring Medelhavet t.ex och de flesta kör som galningar. Jag vet att många skrattat men det har kännts ganska tryggt.

/Maria

[GunillaF]
0

God morgon!

Önskar er en riktigt fin och bra dag!Glad

[peter54]
0

God Morgon Glad

Ungefär samma väder som igår och fruuuuktansvärt halt, broddar hjälper föga, jag halkar ändå. Jag måste gå ut via altanen direkt på gräsmattan.

Skolbussen var 10 minuter sen och det ligger bilar i dikena lite här och där. Tänk om det kunde bli lite vanlig vinter med vit snö och 10 grader kallt istället.

Anders 50
1

Godmorgon.

#4 Men Lena??   Regnar det hos dig?

Här är det -1 och snön lyser…med sin frånvaro!  Men man får vara tacksam för att det har styvnat till i marken så hundtassarna inte är så smutsiga när de kommer in.

Idag ska Arrak få besök av en Varghundskompis, de har inte träffats sedan förra sommaren då den var en halvmeter hög, men nu är de 90 cm över ryggen båda, så det lär bli full rulle både ute och inne här idag! Skrattande

Ha det bra alla!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

KaiPon
1

Aja, jag borde röra mig mot skolan nu. Lite orolig bara, då jag går förbi stället där en kvinna och ett barn hittades döda i deras lägenhet.. Kommer inte kunna lyssna på musik på högsta som jag vanligtvis gör.. Men aja, jag borde klara mig ^^ Önskar alla en trevlig dag och jag kommer hoppa in under min 3 timmars håltimme, hehe. :P

Fridaaaa
1

God morgon

Ska ut & gå med hästen idag.
Vaknade trött, är fortfarande trött trots att jag har varit uppe över 1 timme.
Sjuka på gång? :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flisan708
1

God förmiddag!!!

Vaknade strax före 10, så skönt att sova ut. Planen idag är att äta lunch med en väninna, ska återuppleva ett gammalt minne fast ovänt. När jag pluggade för många år sedan att jag ofta på bibblan och pluggade, detta visste mina vänner och familj. Så då kom de till mig och vi tog en fika eller åt lunch, nu är det min tur. En av mina bästa vänner pluggar nu och sitter där och pluggar, nu ska jag vara den som kommer och ger avbräck från pluggeriet. Ska bli kul!!!!!

Kaffet är klart, ska bli gott!!!! Glad

[peter54]
0

God eftermiddag Glad

Det blev soligt och fint runt lunchtid och jag ville ut, men gräsmattan är som en nyspolad skridskobana, så jag tog sand från säcken jag har till terrarierna och sandade mig fram till cykelförrådet och tog ut fyrhjulingen.

På fyrhjulingen har jag inga problem med halka, då är det bara kul att det är halt. Nu har solen gått ner och jag har avslutat utevistelsen.

Jag köpte en traditionell analog spritfylld termometer eftersom alla de digitala vi haft, och jag tror vi är inne på den femte, har gått sönder eller visat galet fel. Den vi har nu påstår att vi har haft 71 grader varmt som mest utomhus. Idag har jag monterat den nya gammeldags termometern.

Det visade sig vara lite knepigt eftersom vi har vikfönster och då hamnar en utstickande termometer ivägen när man ska tvätta fönster, men jag löste det genom att böja fästena med ett par tänger och det funkar fint att läsa av inifrån med lite vinkel.

Visste ni förresten att vi har en alldeles egen savann här i Gransätra? Bara sebrorna och gnuerna saknas.

Glad

stina63
0

Goeftermiddag vänner

Härligt peter att ha en egen savann där man borSkrattande

Vet ni Halva januari har redan gått. Nu märker jag här nere i malmö att det börjar bli ljusare och ljusare på eftermiddagen. VÅREN är på gångTungan ute

[Sisa]
0

# 16  Hoppas det bara inte blir vinter först!   Skrikandes

KaiPon
0

Hemkommen från skolan nu.

Min svenskalärare hade tydligen helt blandat ihop lektionstiderna idag, och när jag sa att vi är alla människor och ingen är perfekt fick jag 'Tack! Det behövde jag höra Glad' över sms. Gjorde mig glad!

Sen blev man mindre glad när jag insåg att någon på skolan inte gjort rätt och på så vis nästan förövat mig ett betyd i historia. Det är en 100 poängskurs, men av någon anledning var inte jag inskriven på denna termin Skrikandes Känns sådär lagomt kul. Nu har jag inte längre sovmorgon på måndagar, samt en väldigt lång håltimme där . Yay för fler håltimmar än förra terminen *sarkasm*

Sen ramlade jag och slog i knät påväg hem. Dumma ninjahalka som överföll mig sådär. Men det blöder inte och jag kan gå, så jag dör ju inte av det. Men det gjorde ont.

Hans K.
1

Halloj !

"Borta bra men hemma bäst" Varit ute i skärgården på en 2-dagars konferens med övernattning, det kändes riktigt lyxigt och jag gick in för att verkligen njuta av den lyxiga tillvaron med uppassning, då man blir serverad allt och man behöver inte bädda, diska eller laga mat. Härliga omgivningar, jobbar hela tiden med att försöka "vara i nuet" och njuta fullt ut, så att inte tankarna fladdrar iväg på nåt i framtiden som oroar mig.
Skönt i alla fall att vara tillbaka hos er igen Glad Hälsn. /Hans

Maria
0

#19 Det låter som du har haft det riktigt bra.Glad

/Maria

Toyan
0

Hej på er allihopa!

Tittar in och önskar er en trevlig kvällGlad